What if? tråden

Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Re: What if? tråden

Inlägg av Mats_ume »

Wittgenstein skrev: fre 08 mar 2024, 13:29 Inför säsongen 1995-96 kunde man hitta följande notis i Aftonbladet.

Ab_notis.jpg

Forwarden Karlberg var då inne på sitt 24e jordsnurr. Poängmässigt skulle starten visa sig bli ganska skral. Men det skulle komma att lossna.

Screenshot_20240308_132127_Chrome.jpg

Detta år är en viss Karlberg junior inne på sitt 24e jordsnurr. What if...
Såg en av hans matcher i Tre Kronor på plats i Umeå. Mot Schweiz. 1-1. Jonas Rönnqvist gjorde Tre Kronors mål.
Magget

Inlägg av Magget »

Kanske ska skriva något här i dag.
Gör inte det ofta men läser konstant, så himla skönt om man jämför med andra forumet där det bara gnälls.

What if?
Hur skulle livet kännas om man inte höll på LIF. Tomt.

Trevlig helg alla.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Inspirerad av den stora trejd som skett i NHL nyttjar jag denna tråd för lite fantasier (hockeygudarna ska veta att vi behöver möjligheten att få drömma oss bort lite i nuläget).

What if... trejder av den typ som finns i den Nordamerikanska proffsidrotten även var en möjlighet i SHL. Och what if just du var GM i Leksand. Hade du då försökt dig på ett byte? Vem eller vilka hade du isf försökt byta till dig, och vem eller vilka skulle du erbjudit i utbyte? Jag ska själv försöka svara på frågeställningen, men ska sova på saken först!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: sön 26 jan 2025, 01:09 Inspirerad av den stora trejd som skett i NHL nyttjar jag denna tråd för lite fantasier (hockeygudarna ska veta att vi behöver möjligheten att få drömma oss bort lite i nuläget).

What if... trejder av den typ som finns i den Nordamerikanska proffsidrotten även var en möjlighet i SHL. Och what if just du var GM i Leksand. Hade du då försökt dig på ett byte? Vem eller vilka hade du isf försökt byta till dig, och vem eller vilka skulle du erbjudit i utbyte? Jag ska själv försöka svara på frågeställningen, men ska sova på saken först!
Många snackar om avsaknaden av klubbhjärta osv. Det skulle ju försvinna totalt ifall man vilken dag som helst kunde bytas bort till ett annat lag utan att ens bli tillfrågad. Jag har förståelse för att det funkar i NHL där alla spelare är i princip ekonomiskt oberoende och får en del av osäkerheten inbakad i lönen. Så nej, i SHL vill jag verkligen inte ha det så.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Wiborg skrev: mån 27 jan 2025, 07:29
Wittgenstein skrev: sön 26 jan 2025, 01:09 Inspirerad av den stora trejd som skett i NHL nyttjar jag denna tråd för lite fantasier (hockeygudarna ska veta att vi behöver möjligheten att få drömma oss bort lite i nuläget).

Många snackar om avsaknaden av klubbhjärta osv. Det skulle ju försvinna totalt ifall man vilken dag som helst kunde bytas bort till ett annat lag utan att ens bli tillfrågad. Jag har förståelse för att det funkar i NHL där alla spelare är i princip ekonomiskt oberoende och får en del av osäkerheten inbakad i lönen. Så nej, i SHL vill jag verkligen inte ha det så.
Nej, jag har nog inte tänkt att det skulle införas i SHL. Inte ens möjligt att behandla en arbetstagare (dvs. spelare) på det viset. Men jag tänkte att vi kunde leka med tanken!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: mån 27 jan 2025, 08:47
Wiborg skrev: mån 27 jan 2025, 07:29

Nej, jag har nog inte tänkt att det skulle införas i SHL. Inte ens möjligt att behandla en arbetstagare (dvs. spelare) på det viset. Men jag tänkte att vi kunde leka med tanken!
Då är jag med... Kan också tycka att man kanske borde försöka byta spelare oftare istället för att bara sparka en spelare.
Pain is temporary, glory is forever