Styrelser samt ekonomi
-
Re: Styrelser samt ekonomi
Ännu en åsikt….
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Oj vad detta säger mycket om varför vi sitter i den sits vi sitter. Klart Hermodsson borde vara välkommen om han kan rädda klubben. Men nej, man ska hålla hårt på byrivaliteten.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Blir det inte tramsigt när man har åsikter om en anställd vd:s eventuella kopplingar till andra klubbar men tycker det är okej när vi värvar Prestberg, Rhodin Oliver Ekman Larsson som är ur Färjestad och Tingsryd?
-
Har inte Mora alltid haft dålig ekonomi när PH styrt?
-
- Intendent
Emil Nilsén:
Leksandsprofilens hyllning: "Peter Hermodsson är förmodligen det bästa som kunde hända SHL på lång sikt"
26 september 2017 14:14
https://www.dalademokraten.se/2017-09-2 ... lang-sikt/
-
Visst blir det väl lite tramsigt, jag vet inte vad man är rädd för? Att en person med koppling till en annan klubb som VD för Leksand medvetet skulle driva föreningen och Leksand i konkurs?Jjax skrev: lör 07 jun 2025, 23:29 Blir det inte tramsigt när man har åsikter om en anställd vd:s eventuella kopplingar till andra klubbar men tycker det är okej när vi värvar Prestberg, Rhodin Oliver Ekman Larsson som är ur Färjestad och Tingsryd?
Eller vad ligger oviljan och rädslan i?
Men man har väl ändå en styrelse som ligger bakom besluten i föreningen och VD blir väl ingen envåldshärskare?
Eller bottnar även detta i den så vanligt förekommande orsaken (inom andra områden i samhället) som "okunskap, känslan och rädslan för de främmande" som ligger bakom?
-
- Intendent
För att få en bild av mannen:
-
Ska jag gissa så handlar det antagligen mest om att man inte vill träffa på självgoda moringar som kommer raljera över att det krävs just en Moring för att styra upp Lyxfällans IF. Ska jag gissa vidare så är nog en sådan rekrytering ännu känsligare åt det hållet. Dvs. Att det inte kommer falla väl ut hos moringarna .Pellefant skrev: sön 08 jun 2025, 09:00Visst blir det väl lite tramsigt, jag vet inte vad man är rädd för? Att en person med koppling till en annan klubb som VD för Leksand medvetet skulle driva föreningen och Leksand i konkurs?Jjax skrev: lör 07 jun 2025, 23:29 Blir det inte tramsigt när man har åsikter om en anställd vd:s eventuella kopplingar till andra klubbar men tycker det är okej när vi värvar Prestberg, Rhodin Oliver Ekman Larsson som är ur Färjestad och Tingsryd?
Eller vad ligger oviljan och rädslan i?
Men man har väl ändå en styrelse som ligger bakom besluten i föreningen och VD blir väl ingen envåldshärskare?
Eller bottnar även detta i den så vanligt förekommande orsaken (inom andra områden i samhället) som "okunskap, känslan och rädslan för de främmande" som ligger bakom?
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
- Intendent
Jag tror inte de olika X-Leksingarna är rädda, utan det är just bara trams de håller på med. Förra gången och nu åter.Pellefant skrev: sön 08 jun 2025, 09:00 Visst blir det väl lite tramsigt, jag vet inte vad man är rädd för?
Krystat rivalitetstrams. Det finns ingen rivalitet när klubbarna spelar i olika serier. Och skulle vi en dag göra det igen kommer rivaliteten av sig självt. Man behöver inte tramsigt odla den.
-
- Intendent
Hur har relationen med Leksand varit under åren?
– Bra, men det har jag haft med alla klubbar och klubbdirektörer. Däremot såg jag tyvärr en stor förändring senaste året vi kvalade mot varandra. Då var det inte längre det här familjära. Det var mer hatkänslor mellan klubbarna.
– Något jag inte varit ute och pratat om tidigare är att det kastades mat från logerna i Leksand på våra spelarfruar, men också på mig och min familj. Man kallade min fru och dotter för Morahoror. Det var en helt annan mentalitet i arenan som jag inte känt de andra åren. Tidigare var vi rivaler på isen, men kunde ändå ha en schysst dialog mellan klubbarna.
– Det hade gått överstyr och var även en annan ton mellan tjänstemännen. Jag säger inte att det var Leksands fel utan det var från båda hållen.
– Vi körde Globen ihop och det hade aldrig gått om vi inte hade en bra relation med (Anders) Doverskog och mellan klubbarna. Det var två team som gick in och jobbade dygnet runt för en av dom finaste grejerna som gjorts mellan Mora och Leksand tillsammans med utomhusmatchen.
https://hockeysverige.se/intervju/peter ... -intervju/
-
Känns helt galet att han skulle vilja axla VD-uppdraget i LIF efter det som han säger sig varit med om.Sniper skrev: sön 08 jun 2025, 20:57Hur har relationen med Leksand varit under åren?
– Bra, men det har jag haft med alla klubbar och klubbdirektörer. Däremot såg jag tyvärr en stor förändring senaste året vi kvalade mot varandra. Då var det inte längre det här familjära. Det var mer hatkänslor mellan klubbarna.
– Något jag inte varit ute och pratat om tidigare är att det kastades mat från logerna i Leksand på våra spelarfruar, men också på mig och min familj. Man kallade min fru och dotter för Morahoror. Det var en helt annan mentalitet i arenan som jag inte känt de andra åren. Tidigare var vi rivaler på isen, men kunde ändå ha en schysst dialog mellan klubbarna.
– Det hade gått överstyr och var även en annan ton mellan tjänstemännen. Jag säger inte att det var Leksands fel utan det var från båda hållen.
– Vi körde Globen ihop och det hade aldrig gått om vi inte hade en bra relation med (Anders) Doverskog och mellan klubbarna. Det var två team som gick in och jobbade dygnet runt för en av dom finaste grejerna som gjorts mellan Mora och Leksand tillsammans med utomhusmatchen.
-
Pajen är tillbaka till byn och klubben som mobbade och hatade honom och hans barn i skolan. Vilket fick dem att lämnaAggeman skrev: sön 08 jun 2025, 22:05Känns helt galet att han skulle vilja axla VD-uppdraget i LIF efter det som han säger sig varit med om.Sniper skrev: sön 08 jun 2025, 20:57Hur har relationen med Leksand varit under åren?
Så visst kan det gå.
Hoppas på Hermondsson än någon random
-
- Intendent
Det anmärkningsvärda med HV är att HA-sejouren inte påverkade publiktillströmningen. Publiken förblev trogen.Det var med nöd och näppe som HV71 klarade sig kvar i SHL förra säsongen efter att ha besegrat Modo i kvalet.
Trots mardrömssäsongen rent sportsligt så redovisar Jönköpingsklubben ett ekonomiskt plusresultat på cirka cirka 1,5 miljoner före skatt för hela koncernen.
– Vi har haft en fantastisk uppbackning av publik och sponsorer där Husqvarna Garden varit slutsåld i 23 av 29 hemmamatcher. Det har varit en avgörande faktor för plusresultatet, säger Anna-Lena Isaksson, ordförande i HV71, till klubbens hemsida.
– Men också externa evenemang som till exempel Melodifestivalen har varit viktig för oss på intäktssidan. På kostnadssidan är det främst personalkostnader för herrlaget som ökat.
Även omsättningen har stigit från 190 miljoner kronor förra året till 205 miljoner kronor det här året, vilket är rekordsiffror i klubbens historia.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... onsiffror/
Men kanske ännu mer anmärkningsvärt är hur Brynäs ständigt fyllde arenan i HA. Kraftsamling både på isen och läktarna. Känslan är att det var svajiga publiksiffror åren innan de åkte ur (säger jag utan att ha några siffror).
Läste häromveckan ett inlägg av Tomten (blå) där han kunde nämna fem personer i omgivningen som inte planerade att förnya säsongskortet. Undrar hur försäljningen egentligen går? Tjomme kanske tog upp frågan av en anledning i Tiktok-videon.