MK alltså.. Hade nöjt mig med Zacke men MK med begränsad speltid och som utfyllnad vid skador, för en riktigt billig peng? Kanske..
Han har förhoppningsvis en jävla revanschlusta med sig, och sitt tyngsta pannben. I bästa fall kommer han in som en pådrivare och blåslampa till juniorer och importer, ingen jävel kommer kunna fuska med sommarträningen under hans vakt. Han kommer visa vägen med hårt jobb, både på och vid sidan av isen. Det är naturligtvis inte en spelare som kommer bära oss till avancemang på isen via produktion, men med attityd, vilja, hjärta och rutin av kvalspel så får vi förhoppningsvis stor avkastning i förhållande till väldig låg kostnad.
Saknar fortfarande en till spelare till top6 för att vara nöjd (räknar inte in Zacke som top6). MK lär inte spräcka budgeten, så chansen finns kanske fortfarande.
Jag har ställt in mig på att Zacke är den sista centern vi väntar på, allt tyder på det. Även om jag också hade hoppats på en tyngre värvning än så.
Då är väl sillyn typ klar för Leksands del, saknas bara 1 back.
Blir det Hammarlund tro?
Hade gärna tagit Hammarlund, men genom att denna back positionen knappt var påtänkt. Så tror jag vi kommer få en in en back från de lägre hyllorna, inte en back som loggat mest istid (minst hälften spelade) hos en konkurrent.
Jag tänker det kommer in en billig back som konkurrerar med Vilgot Liden som sjunde back. Inte sett några konkreta rykten utan mest spekulationer, men tycker Ahnelöv hade kunnat passa i den rollen. Tror inte han har särskilt högt marknadsvärde längre, så hade kunnat gå in i pappa-roll till Rocky och Vilgot.
Om det inte vore för sista intrycket - då han såg pigg och stark ut efter långtidsskadan - hade väl jag också knorrat. Nu finns det något att bygga tro på. Mitt kommande tabelltips påverkas inte alls*.