Fast samtidigt om det bara vore så enkelt att Hellkvist vill lämna för att han vill styra ett skepp på egen hand.Wiborg skrev: ↑fre 26 apr 2024, 06:56 Känslan jag får är att man inte riktigt litar på att Hellqvist ska kunna köra en hel säsong och att man inte vill ha honom som huvudtränare och Hellqvist vill ju givetvis vara huvudtränare. TJ ser att riskerna är större än uppsidan och om så är fallet är det ju klart bäst att gå skilda vägar för bådas skull. Inte speciellt dramatiskt i mina ögon även om jag också gärna haft kvar Hellqvist men i den roll som Printz just nu har på papperet och så flyttar Berglund och Printz upp ett pinnhål, men då ska ju alla vara med på det vilket jag tvivlar på att Hellqvist är.
Så borde det väll vara Hellkvist som är ”nöjd om vi släpper honom snällt till en annan klubb” , och att han då därmed får ta smällen själv om hans kontrakt är mycket lägre i löven.
Knappast så att vi både ska behöva va snälla och släppa honom….och sen ska vi ändå stå för kalaset i mellanskillnaden. Som de ju håller på och dividerar och förhandlar om nu innan det är klart.
Just att vi verkar skall stå för en del av Hellkvist lön i löven…. Känns lite magstarkt…
Först betalar vi 1miljon när vi knycker honom av Modo under kontrakt… Sen när vi själva har honom på kontrakt…och han vill gå till en annan klubb… Då skall vi även stå för det med säkert en 50.000kr i månaden på det….
En riktig dyr tränare den här Hellkvist blir för oss…
Det suger lite att han skall kosta oss totalt så mycket som han lär ha gjort… Även om vart sjukskriven under lång tid har han kostat oss då med en del allafall inledningsvis , och i slutet på säsongen när han satt och kartlade bla semifinal-motståndare så gick han på full lön igen….
Tycker han redan kostat oss väldigt mycket…
Utan att vi skall avlöna honom i Löven med….
Vi väll ingen välgörenhets organisation…
Men det är väll det som också talar för att det är Leksand som faktiskt vill dumpa Hellkvist….
(Sen kommer det oavsett heta att vi skiljts i all välmening och vi önskar varandra lycka till bla bla bla)
Och det är väll därför det här kommer att kosta oss pengar…
TJ såg att laget hade bättre poängsnitt med Berglund och att spelartruppen var mer harmonisk och i glädje under Berglund. Det väll anledningen att TJ vill bli av med Hellkvist. TJ nog aldrig räknat med att han ens skulle kunna ta sig tillbaka.