Lätt att glömma att Enroth faktiskt var aktuell för ett antal år sedan, och skulle finansieras på ett sätt som han - eller någon annan etablerad målvakt för den delen - inte kan finansieras nu:Lillgud skrev: ↑mån 29 apr 2024, 23:05 Om skall slänga in ett lite överraskande tips….så tror jag faktiskt Arntzen kommer vara SHLs bästa målvakt nästa säsong…känns som han tog enorma kliv under den senaste säsongen.
Synd att han nog står i ett svagt lag…..annars skulle det nog synts tydligare.
Jag tror faktiskt väldigt hårt på Arntzen nästa år.
Och jag tror att faktiskt Örebro skulle kunna med kunna tänka sig släppa Enroth till nästa säsong om någon klubb skulle ställa frågan och kunna någotsånär ta över hans lön.
Men i slutändan tror jag ingen kommer ta över Enroth och hans tunga lönepost , Enroth hade dock en oväntat svag säsong i år med och börjar bli lite till åren. Har dock samtidigt svårt att se att just Enroth skulle vara helt klapp-slut med hans tidigare fina meriter. Men han är 35år….så åldern har nog börjat ta ut sin rätt kanske där.
När det gäller Arne har jag aldrig varit speciellt förtjust i honom. Ej heller när han spelade i Leksand.Leksand har haft målvaktsproblem och i höstas släppte laget in väldigt mycket mål. Och tack vare flera framgångsrika lokala företagare har man samlat ihop över två miljoner kronor för att värva Tre Kronor-målvakten.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... gen-enroth
Men efter fjolårssäsongen är det bara att lägga sig platt. Vilken puckmotare! För det är exakt så jag vill beskriva honom - en lugn, oflashig målvakt som motar puckar på högsta SHL-nivå.