Man ska köra med öppna kort - inte smyga med mobiler under bord - vare sig det är NHL-hockey, LIF-matcher eller annan sport man bara måste se.
(låt inte Fredrik Strage hindra er från att klicka på videon; det är inte samtalet på bilden som avses)
Nordamerikansk hockey
-
- Intendent
-
- Intendent
Re: Nordamerikansk hockey
- Hockey i Nashville.
- "I have had 9000 pizza reviews. I have never had something like this".
- "I have had 9000 pizza reviews. I have never had something like this".
-
https://hockeysverige.se/ahl/anton-joha ... tch-i-ahl/Anton Johansson åkte över till Grand Rapids Griffins i AHL efter att Leksands säsong tagit slut. I nattens match mot Rockford stod backtalangen för tre assist.
-
- Intendent
DamageINC
9 april 2025, 08:14
Lite hockeykuriosa från nattens NHL. Vancouver släppte in 5-2 i tom bur, men gjorde sen tre mål sista minuten och vann i förlängningen. Det kan inte ha hänt många gånger att ett lag tar in tre strutar efter att ha släppt i tom kasse.
Nog värt att kolla highlights, men jag har inte hunnit än.
https://www.flashscore.se/match/ishocke ... hsummering
-
Här börjar det dra ihop sig till playoff season. Återstår blott 4-5 matcher av reg season.
Kan Toronto (som ser ut att kunna vinna sin division och komma tvåa i eastern conf) lyckas gå vidare lite längre än brukligt? Högst osäkert då de ser ut att få möta Ottawa eller Montreal så härligt derby väntar mest troligt där.
Kan Florida lyfta sig mot slutet efter att ha tappat lite flow och nå finalen för tredje året i följd?
Rangers brukar ha många sympatier från Sverige men de är lika klara att missa festen som Malmö var i SHL med 5 matcher kvar
Går bucklan till östra eller västra divisionen?
Kan Toronto (som ser ut att kunna vinna sin division och komma tvåa i eastern conf) lyckas gå vidare lite längre än brukligt? Högst osäkert då de ser ut att få möta Ottawa eller Montreal så härligt derby väntar mest troligt där.
Kan Florida lyfta sig mot slutet efter att ha tappat lite flow och nå finalen för tredje året i följd?
Rangers brukar ha många sympatier från Sverige men de är lika klara att missa festen som Malmö var i SHL med 5 matcher kvar

Går bucklan till östra eller västra divisionen?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Kul att se. Vancouver är ju mitt lag, och det är faktiskt Johan Hedbergs förtjänst. Jag hejade på alla lag han spelade i när han flyttade över pölen, men jag "stannade" när han kom till Vancouver. Nu har jag inte följt dem på länge, så det här hade jag missat.Sniper skrev: ons 09 apr 2025, 09:39DamageINC
Lite hockeykuriosa från nattens NHL. Vancouver släppte in 5-2 i tom bur, men gjorde sen tre mål sista minuten och vann i förlängningen. Det kan inte ha hänt många gånger att ett lag tar in tre strutar efter att ha släppt i tom kasse.
Men finalförlusten mot Boston 2011 svider fortfarande. På den tiden följde jag dem mycket närmare än Leksand, som jag knappt följde alls efter att de ramlade ur 2006. Men runt 2011 började det vända till Leksands fördel igen, och det har hängt i sen dess.
-
- Kapten
Tror tyvärr att Patrik Allvin kommer tvingas äta upp sin kontraktsförlängning med Elias Pettersson. Han borde ha sålt in idén om att privilegiet att spela för en klubb med svensk GM uppväger en lägre lön, kanske till och med ett avsevärt lägre "brokontrakt" på 2 år.Korven skrev: fre 11 apr 2025, 09:20Kul att se. Vancouver är ju mitt lag, och det är faktiskt Johan Hedbergs förtjänst. Jag hejade på alla lag han spelade i när han flyttade över pölen, men jag "stannade" när han kom till Vancouver. Nu har jag inte följt dem på länge, så det här hade jag missat.Sniper skrev: ons 09 apr 2025, 09:39DamageINC
Men finalförlusten mot Boston 2011 svider fortfarande. På den tiden följde jag dem mycket närmare än Leksand, som jag knappt följde alls efter att de ramlade ur 2006. Men runt 2011 började det vända till Leksands fördel igen, och det har hängt i sen dess.
-
Instämmer. Tyvärr är det inte omöjligt att det blir ett utköp vad det lider. J. Benning och P. Allvin har tidigare visat att de inte är rädda för att ta till handling och vidta stora åtgärder när de ser behovet. Efter J.T. Miller-affären talas det ju till och med om att det kan vara en "rebuild" på gång i Vancouver.Mats_ume skrev: fre 11 apr 2025, 09:35Tror tyvärr att Patrik Allvin kommer tvingas äta upp sin kontraktsförlängning med Elias Pettersson. Han borde ha sålt in idén om att privilegiet att spela för en klubb med svensk GM uppväger en lägre lön, kanske till och med ett avsevärt lägre "brokontrakt" på 2 år.Korven skrev: fre 11 apr 2025, 09:20Kul att se. Vancouver är ju mitt lag, och det är faktiskt Johan Hedbergs förtjänst. Jag hejade på alla lag han spelade i när han flyttade över pölen, men jag "stannade" när han kom till Vancouver. Nu har jag inte följt dem på länge, så det här hade jag missat.