Silly season 24/25

Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lampa »

Sniper skrev: tis 16 jan 2024, 12:38 Teemu Kivihalme BildBild
Sällan har en motståndarback gjort så gott intryck på mig som när vi mötte Malmö borta i oktober.
Sen kolliderade han med en domare i november och långtidsskadades?
Vad jag förstått har Malmö velat förlänga men att det ännu inte skett?
Lindholm -> Kivihalme?
Kom ut igårkväll att han hade förlängt :)
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lampa »

Tidernas tråkigaste silly på ingång? Iallafall framåt. Forwardsidan borde anses klar med undantag hur man gör med Ashton och om FUS stannar eller inte vilket avgörs förmodligen i september/oktober.

Hellberg kommer in (Ashton ut Hellberg in?) jag hade varit öppen för att förlänga med Ashton till rätt pris dock.

Backsidan lite roligare iallafall. Förhoppningsvis stämmer uppgifterna och det blir en förlängning med Caito. Alsing och Lindholm räknar jag bort. Eventuellt AJ ut, men hans plats tar Lagerberg isåfall.

Så två klassbackar behövs. Nån nämnde Jesper Pettersson, Själin hade varit fint, kanske Ollas Mattsson om Malmö åker ut. Hoppas man hittar rätt där.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Tomten var nog riktigt underrättad förra gången när det gällde Ashton viewtopic.php?p=5759&hilit=handleden+handen#p5759 så då är det kanske samma sak nu:
tomten blå
21 januari 2024, 23:45
Jag fick höra att Ashton vill bo kvar och spela i Leksand till nästan vilket pris som helst
Han trivs tydligen oerhört bra och vill verkligen stanna

Det kommer från säker källa

Leksand börjar få ett riktigt bra rykte bland spelare från andra sidan
Camper ville stanna
Caito likaså ryktesvis
Veronneau älskar klubben
Ashton likaså

Även Cehlarik och Hrivik trivs

Kan TJ och klubben få bättre betyg?
En skadefri Ashton är en spelartyp jag tycker vi behöver - problemet är att han sällan är skadefri...12 matcher har han spelat den här säsongen.

Men om han nu är beredd att gå ner i lön?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: mån 22 jan 2024, 09:51 Tomten var nog riktigt underrättad förra gången när det gällde Ashton viewtopic.php?p=5759&hilit=handleden+handen#p5759 så då är det kanske samma sak nu:
tomten blå
21 januari 2024, 23:45
Jag fick höra att Ashton vill bo kvar och spela i Leksand till nästan vilket pris som helst
Han trivs tydligen oerhört bra och vill verkligen stanna

Det kommer från säker källa

Leksand börjar få ett riktigt bra rykte bland spelare från andra sidan
Camper ville stanna
Caito likaså ryktesvis
Veronneau älskar klubben
Ashton likaså

Även Cehlarik och Hrivik trivs

Kan TJ och klubben få bättre betyg?
En skadefri Ashton är en spelartyp jag tycker vi behöver - problemet är att han sällan är skadefri...12 matcher har han spelat den här säsongen.

Men om han nu är beredd att gå ner i lön?
Snacka om kontinuitet i truppen om även Ashton signar. Lite oldschool med så få förändringar. Klubbkänsla tycks leva vidare ett tag till!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: mån 22 jan 2024, 11:39 Snacka om kontinuitet i truppen om även Ashton signar. Lite oldschool med så få förändringar. Klubbkänsla tycks leva vidare ett tag till!
Verkligen, men även utan Ashton är det bra kontinuitet och ryktas ju om förlängning på backsidan också även ifall några andra verkar lämna. Blir ju inte mer än kanske 5 namn som ändras till nästa säsong.
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: mån 22 jan 2024, 12:13
Aggeman skrev: mån 22 jan 2024, 11:39 Snacka om kontinuitet i truppen om även Ashton signar. Lite oldschool med så få förändringar. Klubbkänsla tycks leva vidare ett tag till!
Verkligen, men även utan Ashton är det bra kontinuitet och ryktas ju om förlängning på backsidan också även ifall några andra verkar lämna. Blir ju inte mer än kanske 5 namn som ändras till nästa säsong.
Jag tänker på Lillgud... Stackarn.. 8-)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Horndal
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33
Ort: Horndal

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Horndal »

Tjomme var med i hockeymorgon hos sportbladet idag. Pratade lite allmänt om prestationerna som han tycker inte varit på rätt nivå på slutet, uppbrottet med John Q, förlängningen av Max samt att man för väldigt positiva samtal med Caito ("vi gillar Matt och Matt gillar oss").

(Nämnde dessutom att han tror Vejdemo spelar på torsdag)
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tor 30 nov 2023, 14:02 Kontraktsläget just nu:
Uppdateras löpande

Målvakter:
M1: Mantas Armalis - Kontrakt till 24/25
M2: Filip Larsson - Kontrakt till 24/25

Backar:
B1: Patrik Norén - Kontrakt till 24/25
B2: Anton Johansson - Kontrakt till 24/25
B3: Eddie Larsson - Kontrakt till 24/25
B4: Lucas Lagerberg - Kontrakt till 24/25
B5: Alexander Lundqvist - Kontrakt till 25/26 - Förlängning
B6:
B7:
B8:

Forwards:
F1: Lucas Elvenes - Kontrakt till 24/25
F2: Arvid Eljas - Kontrakt till 24/25
F3: Justin Kloos - Kontrakt till 24/25
F4: Patrik Zackrisson - Kontrakt till 24/25
F5: Marek Hrivík - Kontrakt till 25/26
F6: Jon Knuts - Kontrakt till 25/26
F7: Oskar Lang - Kontrakt till 25/26
F8: Kalle Östman - Kontrakt till 24/25
F9: Peter Cehlárik - Kontrakt till 25/26
F10: Lukas Vejdemo - Kontrakt till 26/27
F11: Martin Karlsson - Kontrakt till 24/25
F12: Marcus Karlberg - Kontrakt till 24/25
F13: Hannes Hellberg - Kontrakt till 24/25
F14: Max Véronneau - Kontrakt till 26/27 (+1 optionsår) Förlängning
F15:

Tränare:
Head coach: Björn Hellkvist - Kontrakt till 24/25 (Sjukskriven)
Assistant coach: Mikael Karlberg - Kontrakt till 24/25
Assistant coach: Charles Berglund - Kontrakt till 24/25
Temporary coach: David Printz (Så länge Hellkvist är sjukskriven)

Inget besked ännu:

Klara att lämna:

Rykten in:

Backar:

Forwards:

Tränare:
Kvalificerar sig nedanstående för Rykten in/backar? einars-dissande SteveY har inte varit här på en månad, så kanske ska vi - som vet att einars har en del att komma med - passa på att anteckna spelaren? einars2 är einars.
einars2
23 januari 2024, 07:49
Hört att vi åtminstone tidigare under säsongen hade Adam Engström i Rögle lite under lupp. Sen om det har mynnat ut i något mer har jag ingen aning om
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... m-engstrom

* * *
Horndal skrev: tis 23 jan 2024, 09:47 "vi gillar Matt och Matt gillar oss"
:lol:
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Uffe88 »

Horndal skrev: tis 23 jan 2024, 09:47 Tjomme var med i hockeymorgon hos sportbladet idag. Pratade lite allmänt om prestationerna som han tycker inte varit på rätt nivå på slutet, uppbrottet med John Q, förlängningen av Max samt att man för väldigt positiva samtal med Caito ("vi gillar Matt och Matt gillar oss").

(Nämnde dessutom att han tror Vejdemo spelar på torsdag)
Yes! Han nämnde också att Lindholm är borta en vecka till och att vi inte kommer värva något såvida vi inte blir drabbade av skador. I första hand kommer vi kalla hem Fred och Lagerberg på backsidan.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tis 23 jan 2024, 09:52 Kvalificerar sig nedanstående för Rykten in/backar? einars-dissande SteveY har inte varit här på en månad, så kanske ska vi - som vet att einars har en del att komma med - passa på att anteckna spelaren? einars2 är einars.
einars2
23 januari 2024, 07:49
Hört att vi åtminstone tidigare under säsongen hade Adam Engström i Rögle lite under lupp. Sen om det har mynnat ut i något mer har jag ingen aning om
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... m-engstrom
Jag har tidigare kört att det ska vara en tidningsartikel eller liknande, i alla fall icke anonym källa. Men jag kan lägga in mer lösa rykten också om det är önskvärt.
Pain is temporary, glory is forever
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

(`Snällt´ att du tänker på mig Stjärnan….jag kommer säkert `få spel´)

Men som vanligt bara för man har `kontrakt´ ingen garanti man blir kvar.
Kan tänka mig att tex bla Eljas kan ligga pyrt på det….inför nästa säsong.
Skulle vi börja få tillbaka forwards…kan väll han hamna redan under denna säsong nere i Allsvenskan ,för att utvecklas mer och försöka få fart på karriären.

Adam Engström är faktiskt riktigt bra…kan skjuta då med.
20år och bara gjort 2st säsonger i SHL men presterat riktigt bra på dom.
6+10 = 16p (43matcher ifjol) Istid ifjol 14:15
3+12 = 15p (på 36matcher i år) Istid i år 19:17

Kan noteras att det bara 2spelare i Rögle: Kapla och Ekeståhl-Jonsson har mer istid än Engström.
Och konkurrensen på backplatserna i Rögle vart tuff.

Och innan dess har han även `check´ 4st säsonger som junior i Djurgården….
Så `TJ-radarn´ ringer ju där….att det är en spelare som han absolut kan vara intresserad av.

Men det tveksamma är väll om han ens fortsätter i SHL…
Eller om han åker över efter denna säsong…
Men för spelarnas bästa utveckling känns bättre att fortsätta i SHL än att då åka över.
Det Montreal som äger lite han…och vill nog ha med ett ord i laget där med.
Skulle då tex kunna bli en Filip Cederqvist värvning….värvas in men sen försvinner innan säsongen ens startar.

Just Cederqvist är väll annars den perfekta ersättaren för Ashton…om vi frigör löneutrymmet där plus tappar en dyrgrip som Anton Lindholm på backen. Då bör det finnas utrymme att då kunna baka in en spelare som Cederqvist. Känns surt om han spelar i Frölunda nästa år.

Men oavsett det viktigaste och bästa möjliga är att då Djurgården förblir nere i Allsvenskan…så att TJ kan utnyttja sitt kontaktnät på bästa sätt. Den röda tråden är genomgående `Djurgården´ i kontakten av spelare… Kommer Djurgården upp igen…blir TJs jobb betydligt svårare och han blir mer vingklippt.

Men skulle hellre ta då Adam Engström än Calle Själin alla dagar i veckan….

Många tar också lite för givet….
Men jag litar inte heller riktigt på Calle Själin…
Jag ser det inte ens som självklart att han skulle välja just Leksand igen vid en hemkomst till ligan. Dessutom är det tänkt att han då skall ersätta tex Alsing…
Alsing är dock flera klasser bättre än Själin… Ser inte dom 2st på samma nivå överhuvudtaget.

Annars är väll som Sniper noterade högre upp i tråden….
Hamnar Malmö i kvalet och åker ur…
Så frigörs och är ju backen Teemu Kivihalme `drömnamnet´ att gå på.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tis 23 jan 2024, 13:45
Sniper skrev: tis 23 jan 2024, 09:52 Kvalificerar sig nedanstående för Rykten in/backar? einars-dissande SteveY har inte varit här på en månad, så kanske ska vi - som vet att einars har en del att komma med - passa på att anteckna spelaren? einars2 är einars.
einars2
23 januari 2024, 07:49
Hört att vi åtminstone tidigare under säsongen hade Adam Engström i Rögle lite under lupp. Sen om det har mynnat ut i något mer har jag ingen aning om
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... m-engstrom
Jag har tidigare kört att det ska vara en tidningsartikel eller liknande, i alla fall icke anonym källa. Men jag kan lägga in mer lösa rykten också om det är önskvärt.
einars2
23 januari 2024, 18:03


Hört att vi åtminstone tidigare under säsongen hade Adam Engström i Rögle lite under lupp. Sen om det har mynnat ut i något mer har jag ingen aning om

Visste väl egentligen att det var lite hetare än bara det här men hade ingen riktig bekräftelse på att vi gått för det på riktigt så underdev en aning istället. Det kan slå så fel härinne annars :)
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

Filip Cederqvist till Frölunda 24/25 enligt Expressen.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -frolunda/
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: ons 24 jan 2024, 15:13 Filip Cederqvist till Frölunda 24/25 enligt Expressen.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -frolunda/
Tråkigt men som det ser ut just nu har vi kanske inte plats för honom.
Pain is temporary, glory is forever
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sundsvalll »

Vi behöver lite mer tyngd som kan stängas framför motståndarnas kasse i pp. Lite polistyp som kan markera rejält men ändå kan spela hockey. Svårt nu får kinderägg jobba på min önskelista. En rejäl forward som spelar fysiskt utan att bli ett bojsänke.