Silly season 24/25

Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 614
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Skandal vet jag inte. Jag förstår att det kan se illa ut bland supportrar men sett från spelarens perspektiv är det väl ganska förståeligt. Om jag fick signaler på att min arbetsgivare skulle konka, genomföra besparingsprogram eller varsla folk så hade jag också börjat fundera på att röra mig vidare. Vill ändå tro att jag fortfarande gjort mitt bästa så länge jag var kvar, inte minst för mina kollegors skull.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

bjernagris skrev: ons 21 feb 2024, 19:49 Skandal vet jag inte. Jag förstår att det kan se illa ut bland supportrar men sett från spelarens perspektiv är det väl ganska förståeligt. Om jag fick signaler på att min arbetsgivare skulle konka, genomföra besparingsprogram eller varsla folk så hade jag också börjat fundera på att röra mig vidare. Vill ändå tro att jag fortfarande gjort mitt bästa så länge jag var kvar, inte minst för mina kollegors skull.
Jag tycker nog den jämförelsen haltar något. Om IKO var på konkursens brant skulle jag förstå om han såg sig om. Men nu hänger föreningens framtid på att han och hans medspelare lyckas prestera till max under några skälvande veckor. Alla som bytt arbetsgivare vet att ens engagemang kan tryta lite när man väl bestämt sig för att ta steget. Sitter man på ett kontor så spelar det inte så stor roll, men ska man välja mellan att undvika pucken eller slänga sig framför den så spelar det nog in en hel del.

Nu råkar Karlkvist vara skadad, vilket möjligen kan ses som en förmildrande omständighet, men men största sannolikhet skulle han talat med Örebro ändå.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Allting kanske löser sig på bästa möjliga sätt .
Örebro åker ur.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Silly season 24/25

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: ons 21 feb 2024, 20:26 Allting kanske löser sig på bästa möjliga sätt .
Örebro åker ur.
Och Wikman kan komma till LIF igen. 8-)
Lillgud
Inlägg: 647
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Skaderapport på `våra backar´….

Joonas Lyytinen har drabbats av ett bakslag och senast åkte Axel Rindell på en huvudtackling som tog illa.

Prognosen tyder på att laget får klara sig utan hela tre backar i torsdagsmatchen.

► Så många matcher har backarna spelat
Simon Forsmark: 44 (klev av mot Modo senast) Förväntas spela imorgon torsdag.
Axel Rindell: 44 (klev av med hjärnskakning senast).
Elmeri Eronen: 36.
Per Svensson: 34 (missar resten av grundserien).
Noel Edfeldt: 33.
Tim Erixon: 31.
Joonas Lyytinen: 27 (skadad på nytt – blir borta ett tag till).
Didrik Strömberg: 22.

Timrås backar har missat 70 matcher totalt den här säsongen.
Backarna har drabbats av alla tänkbara skador.
Timrås Lagläkare Christian Rydin förklarar läget.

Joonas Lyytinens skada tar vi dag för dag.
Axel Rindell har ännu inte hunnit utvärderas.

"Sammantaget är målsättningen att båda dock skall vara åter i spel nästa vecka, förhoppningsvis tidigare. Men det är svårt att säga säkert nu", skriver han i ett sms till ST-sporten.
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Stjärnan »

Vad du än gör TJ… Förläng inte med Caito och Lindholm.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Uffe88 »

Stjärnan skrev: tor 22 feb 2024, 22:14 Vad du än gör TJ… Förläng inte med Caito och Lindholm.

Kul att tre av våra topp4 backar har checkat ut. Sånt sprider sig till alla andra i omklädningsrummet
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Uffe88 »

Wiborg skrev: mån 19 feb 2024, 07:25
Gösen skrev: sön 18 feb 2024, 16:46 Jag är inte särskilt mycket för att hacka på enskilda spelare men kan lite stillsamt undra hur vår yngsta och billigaste back kan ha blivit hackkyckling med de insatser Caito visat upp senaste fem sex matcherna.

Har han mentalt checkat ut? Fått nobben av TJ eller bara från ingenstans helt tappat självförtroendet?
Så längen man inte varit i klubben jättelänge (läs Karlsson och Knuts) eller släkt med ledare (läs Karlberg och Johansson) så behöver man inte göra så mycket för att slippa kritiken när man har svackor.

Många har pratat om Challe-effekten. Men samtidigt som Hellqvist klev av så kom Caito (och även Lindholm) tillbaka. Caito spelade riktigt bra och Lindholm gjorde också bra ifrån sig vilket kanske är anledningen till att det går sämre nu. Varken Caito eller Lindholm spelar sin bästa hockey just nu. Sedan kan man alltid spekulera i om de 6 raka förlusterna betyder för att övriga laget är sämre och drar med sig Caito och Lindholm eller ifall laget är sämre för att toppbackarna inte levererar. Själv är jag väl naiv och vägrar tro att bara för att man funderar på att lämna efter säsongen ändå inte gör allt för att vinna.
Vad tyckte du om Marre och PC i slutspelet när det begav sig 2021?
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Stjärnan »

Stjärnan skrev: tor 22 feb 2024, 22:14 Vad du än gör TJ… Förläng inte med Caito och Lindholm.
Glömde Ashton. Förläng inte där heller. Ju fler vi kan skeppa desto bättre.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Uffe88 »

Stjärnan skrev: tor 22 feb 2024, 22:41
Stjärnan skrev: tor 22 feb 2024, 22:14 Vad du än gör TJ… Förläng inte med Caito och Lindholm.
Glömde Ashton. Förläng inte där heller. Ju fler vi kan skeppa desto bättre.
Fattar inte vad som har hänt med nämnda spelare? Eller med gruppen. Något skaver så in i helvete.
.
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Einar Berg »

Stjärnan skrev: tor 22 feb 2024, 22:41
Stjärnan skrev: tor 22 feb 2024, 22:14 Vad du än gör TJ… Förläng inte med Caito och Lindholm.
Glömde Ashton. Förläng inte där heller. Ju fler vi kan skeppa desto bättre.
Helt riktigt.
Men du kan vara lugn.
Ashton, Lindholm, Alsing, Caito kommer inte att vara kvar nästa år.
Behövs nytt blod i truppen nu. Hoppas att Zacke, Knuts och Karlsson köps ut från deras kontrakt. Men det kommer så klart inte att hända...
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 614
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Det var väl inte mer än tiotalet matcher sedan de flesta här inne gjorde frivolter när det ryktades om att Caito förlängt sitt kontrakt? Det svänger snabbt...
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Det svänger snabbt :mrgreen:

Självklart ska vi fortsätta arbeta långsiktigt.
Däremot känns det väl klart att minst två högavlönade backar byts ut till nästa år.


Kommer ni ihåg när vi gjorde 4-5 mål varje match. Det var tider det. Men också den avgörande skillnaden mellan då och de två senaste matcherna.
Inte spelare i sig utan flytet och självförtroende. Det kommer tillbaka. Tror jag.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lillgud
Inlägg: 647
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Einar Berg skrev: fre 23 feb 2024, 10:05 Ashton, Lindholm, Alsing, Caito kommer inte att vara kvar nästa år.
Behövs nytt blod i truppen nu. Hoppas att Zacke, Knuts och Karlsson köps ut från deras kontrakt. Men det kommer så klart inte att hända...
Det mesta tyder väll på att det blir exact så…
De 4st lämnar…. (Lindholm , Alsing , Caito , Ashton)

Ashton ersätts sen inte ens…
Mer än att Hannes Hellberg tas hem…

Backarna ersätts av mindre meriterade Rindell och Lyytinen…
Antagligen kanske Själin med…
Och Lagerberg tas även hem…

Spelarbudgeten sänks därmed också för andra året på raken.

Och det är ändå en skrämmande framtid att detta lag med 7raka förluster skall se ut så här nästa år…

Det borde faktiskt oroa många….
Det kan spåra ur ordentligt nästa år….
Men det kommer inte TJ inse först det är försent…
Och inget går att göra åt saken för att styra upp det.
För han har en kraftig övertro på det här spelarmaterialet….

Zacke , Knuts , Karlsson delar jag helt uppfattning med ovan nämnda postare…
Där ligger vårt stora problem…
De är kvar på för långa generösa kontrakt.
TJ har kedjat fast oss ordentligt i skiten, vilket inte ger oss några alternativ till att uppgradera och förbättra vår trupp på sikt. Vi kommer bara bli sämre….

7raka matcher med 1mål….i varje…
Ett anfalls spel som bara är lyckat i framförallt ledning…
När motståndarna tvingas öppna sig lite och trycka på mer frammåt…
Då kan vi utnyttja vår styrka på bästa sätt…
Snabba spelvändningar och att kontra in mål…
Men i övrigt vi vart odugliga i 2st säsonger i powerplay med. Det säger en hel del om detta lags förmåga i offensiv zon.
Senast redigerad av Lillgud den fre 23 feb 2024, 15:06, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Lillgud skrev: fre 23 feb 2024, 14:56

Spelarbudgeten sänks därmed också för andra året på raken.


Det borde faktiskt oroa många….

Vi kommer bara bli sämre….
Bra! Nödvändigt.
Tvärtom och
Som alltid då.

Köpte Lillgud 2019 Wennerholms trötta avdankade siarkula innan fönstret stängde. På femårs kontrakt med rejält överpris? 😉
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.