Silly season 24/25

Lillgud
Inlägg: 647
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Vi vet att du längtar till Allsvenskan Gösen….
Men alla gör inte det….
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Bild

Om Gösen var en golfboll :mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Stjärnan »

Än kan och hinner vi vända trenden för att avsluta värdigt och bra. Motståndarna är lite humanare nu, förutom frölunda. Men om det inte sker så vette fasen om det är något fast förankrat i truppen som gör att vi är fortsatt sämst på våren. Fast det har vi nästan alltid varit, oavsett spelare eller ledare. Även på tidigt 90 tal.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1741
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 23 feb 2024, 15:31 Om Gösen var en golfboll :mrgreen:
"Om jag ändå vore en tennisboll"
- Gösen -

Bild

* * *

Rindell & Lyytinen är en rysare. Flipp eller flopp-juryn i ZTV om fredagskvällarna hade kunnat säga sitt, om kanalen fortfarande fanns kvar och de tittade på en dubbelvärvning i ishockey istället för musikvideo.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: fre 23 feb 2024, 16:06
Gösen skrev: fre 23 feb 2024, 15:31 Om Gösen var en golfboll :mrgreen:
"Om jag ändå vore en tennisboll"
- Gösen -

Bild

* * *

Rindell & Lyytinen är en rysare. Flipp eller flopp-juryn i ZTV om fredagskvällarna hade kunnat säga sitt, om kanalen fortfarande fanns kvar och de tittade på en dubbelvärvning i ishockey istället för musikvideo.
\M/

Fast de är ju bara ett par spelare. Rätt ointressant i lagsport 😉
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lampa »

Hannes Hellberg gjorde precis ett fint mål mot löven. Lär väl sluta på ca 25p i ett bottenlag som junior. Inte dåligt.

Ska man värva något framåt så är det nån fysisk, elak jävel.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: fre 23 feb 2024, 16:06
Gösen skrev: fre 23 feb 2024, 15:31 Om Gösen var en golfboll :mrgreen:
"Om jag ändå vore en tennisboll"
- Gösen -

Bild
Bild

I brist på annan silly så får väl vi vara lite silly? Hur går det med Caito herr ordförande? Är han klar, eller går han till FBK?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Lillgud skrev: fre 23 feb 2024, 14:56 Det kan spåra ur ordentligt nästa år….
Men det kommer inte TJ inse först det är försent…
Och inget går att göra åt saken för att styra upp det.
För han har en kraftig övertro på det här spelarmaterialet….
Det skriver du ju varje år...
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 614
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Wiborg skrev: ons 28 feb 2024, 16:26
Lillgud skrev: fre 23 feb 2024, 14:56 Det kan spåra ur ordentligt nästa år….
Men det kommer inte TJ inse först det är försent…
Och inget går att göra åt saken för att styra upp det.
För han har en kraftig övertro på det här spelarmaterialet….
Det skriver du ju varje år...
Repeterar man samma förutsägelse tillräckligt många gånger får man kanske rätt förr eller senare. Fick mig att associera till detta...

https://www.marketsentiment.co/p/the-mo ... the-market
Crazy, right? But there's an unspoken truth here: The vast majority of animal prophets who pick stocks would not make the news, because they fail.
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Eastis »

Jag fortsätter mina försök att få Olle Liss till oss. Jag anser att han skulle tillföra ett forwardsspel som vi behöver.

Sen tidigare år har jag för mig att nån sa att han har nåt emot Leksand men jag hävdar fortsatt att han skulle vara ett utmärkt tillskott!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Eastis skrev: ons 28 feb 2024, 20:31 Jag fortsätter mina försök att få Olle Liss till oss. Jag anser att han skulle tillföra ett forwardsspel som vi behöver.

Sen tidigare år har jag för mig att nån sa att han har nåt emot Leksand men jag hävdar fortsatt att han skulle vara ett utmärkt tillskott!
Jag skulle vilja veta vad det är med sitt forwardsspel han skulle tillföra. Han kan skjuta, ok. Kan han något mer? Av det jag har sett honom så är han lite som Fredrik Forsberg fast lite sämre på allt. Jag har svårt att se Liss hänga med i tempot för att få de skottlägen som han får i HA. Eller ska han bara spela PP? Jag anser tvärtom att han inte skulle tillföra någonting alls av värde som vi inte kan få ut av en yngre, billigare och mer utvecklingsbar spelare.
Pain is temporary, glory is forever
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lampa »

Hade gärna tagit Lodin om IKO åker ur, få lite ordning på honom så skulle det kunna bli riktigt bra. Men vet inte, kanske är bron bränd där.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Uffe88 »

Lampa skrev: tor 29 feb 2024, 13:49 Hade gärna tagit Lodin om IKO åker ur, få lite ordning på honom så skulle det kunna bli riktigt bra. Men vet inte, kanske är bron bränd där.
Håller med till 100%
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Eastis »

Wiborg skrev: tor 29 feb 2024, 10:13
Eastis skrev: ons 28 feb 2024, 20:31 Jag fortsätter mina försök att få Olle Liss till oss. Jag anser att han skulle tillföra ett forwardsspel som vi behöver.

Sen tidigare år har jag för mig att nån sa att han har nåt emot Leksand men jag hävdar fortsatt att han skulle vara ett utmärkt tillskott!
Jag skulle vilja veta vad det är med sitt forwardsspel han skulle tillföra. Han kan skjuta, ok. Kan han något mer? Av det jag har sett honom så är han lite som Fredrik Forsberg fast lite sämre på allt. Jag har svårt att se Liss hänga med i tempot för att få de skottlägen som han får i HA. Eller ska han bara spela PP? Jag anser tvärtom att han inte skulle tillföra någonting alls av värde som vi inte kan få ut av en yngre, billigare och mer utvecklingsbar spelare.
Det jag ser hos Liss är det jag såg hos Hrivik under hans första säsong hos oss. En spelare som kan gå in och dominera ett byte med kraftfullt spel. Liss skulle i mina ögon kunna vara en ersättare till Ashton men med fler strängar på sin lyra. Ashton har fysik och kan vara jobbig framför mål (även om knappt sett något av det den här säsongen). Detskulle Liss också kunna vara men dessutom ett hot med sitt skott och till detta också en spelare som visar vägen i matcherna med tufft soel och full energi. Jag tycker Liss utmärker sig i många av matcherna och även om det är i HA har jag svårt att se att han skulle göra bort sig i SHL.

Vad gäller kostnad kan jag inte se att han ska gå in med nån monsterlön men jag är övertygad om att vi skulle få Bang for the bucks.
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Eastis »

Lampa skrev: tor 29 feb 2024, 13:49 Hade gärna tagit Lodin om IKO åker ur, få lite ordning på honom så skulle det kunna bli riktigt bra. Men vet inte, kanske är bron bränd där.
Ja det Lodin visade mot oss senaste matchen var imponerande, han drog ju hela laget och kunde skapa chanser helt på egen väg. Kan inte säga att jag sett det förut så jag vill nog se mer av honom innan jag lägger ett bud.