Vet inte om det räcker för att reparera en svindålig Silly Season? Hur mycket pengar kostade Rögles säsongen förra året?Mats_ume skrev: ↑lör 28 sep 2024, 19:00Så 4 miljoner in krävs?Ludde skrev: ↑lör 28 sep 2024, 18:59 Tjommes kontinuitet kommer kosta oss massor med pengar den här säsongen.
Prio 1 måste ju vara att försöka hitta en målvakt, dock väldigt mycket svårare nu än när det huvudlösa beslutet att värva Hellsten togs.
Saknar även en back med rejäl pondus, den blir svår men känns inte omöjlig med så långt kvar av säsongen.
Silly season 24/25
-
Re: Silly season 24/25
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Rögle plockar in Ashton.
Det svider lite faktiskt. I dagsläget hade jag gärna haft honom i laget.
Det svider lite faktiskt. I dagsläget hade jag gärna haft honom i laget.
-
-
Jag tycker fortfarande att det är rätt att man inte förlängde. Här blir jag kluven, jag önskar Ashton all lycka men Rögle nästan all olycka. Hoppas det går att kombinera på något sätt.
Pain is temporary, glory is forever
-
Även en show about nothing måste ju innehålla NÅGOT:
Men "snubbens" uppgifter kan ju ha blivit inaktuella efter att en målvakt eventuellt kommer prioriteras.#18iTaket
11 oktober 2024, 08:07
Var på plats igår så jävla skön seger. Hade lite halvdålig plats så man hade lite svårt att få en riktig överblick över spelet. Men så extremt tillbakatryckta tycker jag inte att vi var. Träffade lite folk på plats. En snubbe som hade lite inside påstod att man aktivt letar och kommer värva en back.
Det roliga var att det kändes som en hemmamatch, Brynäs klack var det sämsta jag nånsin hört. Dom är 10 gånger fler med hördes bara när man fick med sig hela arenan.
Jaja. Hjärtat är lite lättare idag iaf. Kämpa Leksand.
-
Ja en back behövs ju helt klart. En försvarsgeneral som kan avlasta Eddie.
-
-
Om Lindholm ville tillbaka så vore det ju en självklarhet att ta emot med öppna armar. Men… jag tycker vi har en backsida som är spännande. Och de ska absolut inte sluta med sina offensiva ambitioner, inte heller sluta våga spela sig loss med instick i försvarszon. Gör det bättre bara.
Nu till den första justeringen som omedelbart ska åtgärdas i hela laget, men framför allt hos backarna med Lyytinen i spetsen: två händer på klubban för i helvete!!! Lyytinen åker runt och bufflar med samma kraft och pondus som Mowgli, och med dessa helt onödiga omfamningar som leder till utvisningar. Precis samma som Filip Johansson gjorde ett tag, men som åtgärdades av dåvarande tränarstab.
Is i magen nu, jag vill inte se en ny back. Jag vill se de backar vi har ta LIF med offensiv mot SM-guld, och det har de kapacitet att göra.
Se istället till att ha pengar till en målvakt av toppklass framöver om det behövs (vilket min känsla är att det tyvärr kommer att behövas).
Nu till den första justeringen som omedelbart ska åtgärdas i hela laget, men framför allt hos backarna med Lyytinen i spetsen: två händer på klubban för i helvete!!! Lyytinen åker runt och bufflar med samma kraft och pondus som Mowgli, och med dessa helt onödiga omfamningar som leder till utvisningar. Precis samma som Filip Johansson gjorde ett tag, men som åtgärdades av dåvarande tränarstab.
Is i magen nu, jag vill inte se en ny back. Jag vill se de backar vi har ta LIF med offensiv mot SM-guld, och det har de kapacitet att göra.
Se istället till att ha pengar till en målvakt av toppklass framöver om det behövs (vilket min känsla är att det tyvärr kommer att behövas).
-
Ja, det verkar vara obligat för J. Lyytinen att ta en tvåminutersutvisning per match.CMB skrev: ↑fre 11 okt 2024, 11:44Nu till den första justeringen som omedelbart ska åtgärdas i hela laget, men framför allt hos backarna med Lyytinen i spetsen: två händer på klubban för i helvete!!! Lyytinen åker runt och bufflar med samma kraft och pondus som Mowgli, och med dessa helt onödiga omfamningar som leder till utvisningar. Precis samma som Filip Johansson gjorde ett tag, men som åtgärdades av dåvarande tränarstab.
-
Det senaste vi hörde om Joe Cannata var detta:
* * *
Tillgänglig är han i alla fall:
Nu påstås följande:January 27, 2024
Joe Cannata har pekats ut som en tänkbar ersättare till Anders Lindbäck i Brynäs. Någon flytt till Gävle ser det emellertid inte ut att bli för amerikanen.
– Vi har ställt frågan till hans agent och fått svaret att han inte är tillgänglig, säger sportchefen Johan Alcén till Gefle Dagblad.
Brynäs har varit på målvaktsjakt sedan klubben valde att sparka veteranen Anders Lindbäck i början av januari. För Gefle Dagblad berättar sportchefen Johan Alcén att en intensiv jakt nu pågår för att hitta en kompanjon till unge Damian Clara.
– Vi har många spår igång och letar fortfarande brett utan att låsa in oss på en särskild profil. Vi letar en så bra person och så bra målvakt som möjligt, säger Alcén.
En målvakt som lyfts fram på olika håll som ett tänkbart alternativ i Brynäs-kassen, däribland av hockeysverige.se:s Måns Karlsson, är den tidigare Björklöven- och Oskarshamnsmålvakten Joe Cannata. Amerikanen är hemmahörande i tyska Löwen Frankfurt, där han inte fått spela på tre veckor.
Någon flytt till Gävle ser det dock inte ut att bli för 34-åringen.
– Vi har ställt frågan till hans agent och fått svaret att han inte är tillgänglig, säger Alcén till Gefle
https://hockeysverige.se/hockeyallsvens ... llganglig/
Som vanligt när det gäller Masugnen anges inte varifrån uppgifterna kommer/var ryktet florerar.Diaz#24★
11 oktober 2024, 11:44
Joe Cannata ryktas till oss.
Hade hoppats på någon lite vassare...
* * *
Tillgänglig är han i alla fall:
2024-04-07 - Confirmed - Löwen Frankfurt -> Unknown
https://www.eliteprospects.com/player/17491/joe-cannata
-
https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... LVrJ2rHYCg
Rutinerad, kan hjälpa Hellsten bra. Ingen som kommer vinna SM guldet åt oss men vi blir stabilare än med nuvarande målvaktspar.
Rutinerad, kan hjälpa Hellsten bra. Ingen som kommer vinna SM guldet åt oss men vi blir stabilare än med nuvarande målvaktspar.
-
flera möjliga alternativ
Rätt säker på att också Mr Madhawk satt på det där - men han väntar tills det börjar luta åt ett visst håll.Ett av namnen
Jag ställer samma fråga som häromdagen: vilka är tillgängliga (förutom Cannata och Wiborg)?
-
Lillgud, dags att jobba.
Vad har vi på Cannata?
Vad har vi på Cannata?
-
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... n-tokarski
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... hutchinson
Två lediga från AHL, förmodligen prislapp dyr dock.
-
Hur lång tid tar det för en målvakt som är van vid nordamerikanska rinkmått att anpassa sitt spel till europeiska rinkar? Har läst flera intervjuer där målvakter som byter nämner att det tar ett tag att anpassa sig till de annorlunda vinklarna som skillnaden på rinkmått medför.Lampa skrev: ↑fre 11 okt 2024, 15:33https://www.eliteprospects.com/player/1 ... n-tokarski
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... hutchinson
Två lediga från AHL, förmodligen prislapp dyr dock.