Vad har den artikeln med Challe att göra?Uffe88 skrev: ↑lör 12 okt 2024, 17:26 Tycker den här delen är intressant från samma AB artikel:
Bye bye Challe B?Rönnberg fiskar svensk assistent
Uppgifter säger att Roger Rönnberg får med sig en svensk assistent till Fribourg-Gotteren. Silly-surr har inte listat ut vem det kan vara, men det ska enligt uppgift inte vara Anders Burström, som kamperat ihop med Rönnberg några säsonger i Frölunda nu.
Ett namn kan vara Johan Lundskog, som jobbade med Rönnberg mellan 2016–2019. Han har dock kontrakt med Rapperswil kommande säsong och då måste klubbarna komma överens om en övergång.
En ledare som Rönnberg gärna vill ha med sig är analytikern Erik Lignell. Han och Rönnberg samarbetar bra i Frölunda och det kan bli så att Lignell följer med till Schweiz. Det finns till och med källor som hävdar att det är klart att Lignell följer med Rönnberg.
Erik Lignells kontrakt gick ut i våras, men han förlängde då med ytterligare ett år, vilket gör att hans avtal löper ut samtidigt som Rönnbergs.
Källa: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... gar-i-hv71
Silly season 24/25
-
Re: Silly season 24/25
Pain is temporary, glory is forever
-
Roger och Challe B blev blev ju "broes" under kvartsfinalserien i våras. Om vi lägger pusslet så har CB utgående och Roger behöver tydligen en ny ass med sig till Schweiz.Wiborg skrev: ↑sön 13 okt 2024, 06:12Vad har den artikeln med Challe att göra?Uffe88 skrev: ↑lör 12 okt 2024, 17:26 Tycker den här delen är intressant från samma AB artikel:
Bye bye Challe B?Rönnberg fiskar svensk assistent
Uppgifter säger att Roger Rönnberg får med sig en svensk assistent till Fribourg-Gotteren. Silly-surr har inte listat ut vem det kan vara, men det ska enligt uppgift inte vara Anders Burström, som kamperat ihop med Rönnberg några säsonger i Frölunda nu.
Ett namn kan vara Johan Lundskog, som jobbade med Rönnberg mellan 2016–2019. Han har dock kontrakt med Rapperswil kommande säsong och då måste klubbarna komma överens om en övergång.
En ledare som Rönnberg gärna vill ha med sig är analytikern Erik Lignell. Han och Rönnberg samarbetar bra i Frölunda och det kan bli så att Lignell följer med till Schweiz. Det finns till och med källor som hävdar att det är klart att Lignell följer med Rönnberg.
Erik Lignells kontrakt gick ut i våras, men han förlängde då med ytterligare ett år, vilket gör att hans avtal löper ut samtidigt som Rönnbergs.
Har bara en feeling och inget sok backar upp mitt påstående
-
Ok, den kopplingen såg jag inte alls...Uffe88 skrev: ↑sön 13 okt 2024, 06:42Roger och Challe B blev blev ju "broes" under kvartsfinalserien i våras. Om vi lägger pusslet så har CB utgående och Roger behöver tydligen en ny ass med sig till Schweiz.Wiborg skrev: ↑sön 13 okt 2024, 06:12Vad har den artikeln med Challe att göra?Uffe88 skrev: ↑lör 12 okt 2024, 17:26 Tycker den här delen är intressant från samma AB artikel:
Bye bye Challe B?
Har bara en feeling och inget sok backar upp mitt påstående
Pain is temporary, glory is forever
-
Kopplingen finns däremot till då Karlberg…
(Han skulle nog inte tacka nej)
Karlberg… 03/04 och 04/05 spelade dock just för den klubben i Schweiz.
Uppgifter säger att Roger Rönnberg får med sig en svensk assistent till Fribourg-Gotteren.
Fribourg-Gottéron har en särskild plats i Mikael Karlbergs hjärta.
– Så här i efterhand ser jag tillbaka på några fantastiskt roliga år, och jag hade ångrat mig om jag inte tagit chansen. Fribourg är en fin stad och Schweiz ett perfekt land att spela hockey i. Man hade alltid lediga söndagar då man kunde vandra i bergen eller åka skidor. Och längsta bortamatchen var tre timmar med buss.. Jag har väldigt starka känslor för Fribourg sen min tid i klubben, och har följt hur det går för dem i alla år efter min flytt därifrån.
(Han skulle nog inte tacka nej)
Karlberg… 03/04 och 04/05 spelade dock just för den klubben i Schweiz.
Uppgifter säger att Roger Rönnberg får med sig en svensk assistent till Fribourg-Gotteren.
Fribourg-Gottéron har en särskild plats i Mikael Karlbergs hjärta.
– Så här i efterhand ser jag tillbaka på några fantastiskt roliga år, och jag hade ångrat mig om jag inte tagit chansen. Fribourg är en fin stad och Schweiz ett perfekt land att spela hockey i. Man hade alltid lediga söndagar då man kunde vandra i bergen eller åka skidor. Och längsta bortamatchen var tre timmar med buss.. Jag har väldigt starka känslor för Fribourg sen min tid i klubben, och har följt hur det går för dem i alla år efter min flytt därifrån.
-
Jag tror inte Mr Madhawk är surtyst för att Hockeynews och Sportbladet varit först ut med målvaktsnamn, utan för att det helt enkelt inte finns något tillräckligt hett än. Fortsatt ingenting från den främste (med reservation för några ord utöver punkterna nedan):
Veckans podd med bland annat:
HV jagar från översta hyllan
Finnen fortsatt aktuell
Pitliks status
Han vill SHL lagen värva
Jäkla drag i Gävle
Här hamnar inte Videll och Molin
Blir han Djurgårdens lösning
De borde värva David Lilja
https://x.com/Sannylindstrom/status/1845685329438671006
-
Leksand borde försöka lösa Emil Alba från FBK, hamnat i frysboxen där. Hade varit fint att bredda fw sidan för eventuella skador nu när inte Hellberg får spela.
-
Örebros upplägg….
För att få in en extra miljon…till klubben.
De startade insamlingen idag…
Och de gått över 200.000kr under första dagen…
Kalle Kossila är väl tänkt att ansluta till 27oktober…
Så nu drar de in lite extra deg så de kan finansiera han.
Här följer du även insamlingen live samtidigt som du ser vilka som är med och bidrar.
Under insamlingens gång kommer vi att lotta ut fina priser till alla som är med och bidrar.
När vi nått 250 000 kr lottar vi ut en kaffemaskin från Elon till ett värde av 10 000 kr.
När vi nått 500 000 kr lottar vi ut en middag samt övernattning för två personer på Katrinelund Gästgiveri.
När vi nått 750 000 kr lottar vi ut ett boende för 10 personer i Sälen under en vecka.
Och för alla som lägger 5000 kr och uppåt ingår följande:
Exklusiv träff ink middag med Kalle Kossila och Henrik Löwdahl.
Exponering jumbotron.
Exponering TV-skärmar Players Lounge.
Exponering hemsida samt utskick.
Tackannons i NA.
– Det är ingen hemlighet att Kalle kommer från en period där han har haft en skaderehabilitering, så vi har varit över med medicinskt team för att undersöka honom och göra fystester – med positiva svar, säger Löwdahl i videon och fortsätter:
– Vi tycker att vi har bra koll på läget. Jag tror att Kalle skulle kunna hjälpa oss att nå lite längre den här säsongen, definitivt.
Siktar på en miljon: “Långt gånget”
Örebro hoppas från och med dagens besked kunna samla in en miljon kronor via sina supportrar och partners. Kossila är en toppspelare på SHL-nivå.
– Jag har goda förhoppningar om att vi gemensamt kan göra en kraftsamling för att kunna addera en väldigt duktig spelare till vår trupp som skulle kunna hjälpa oss väldigt mycket.
– Vi är i slutförhandling och vi har en möjlighet att kunna addera Kalle Kossila till vår trupp. Vi är långt gånget.
För att få in en extra miljon…till klubben.
De startade insamlingen idag…
Och de gått över 200.000kr under första dagen…
Kalle Kossila är väl tänkt att ansluta till 27oktober…
Så nu drar de in lite extra deg så de kan finansiera han.
Här följer du även insamlingen live samtidigt som du ser vilka som är med och bidrar.
Under insamlingens gång kommer vi att lotta ut fina priser till alla som är med och bidrar.
När vi nått 250 000 kr lottar vi ut en kaffemaskin från Elon till ett värde av 10 000 kr.
När vi nått 500 000 kr lottar vi ut en middag samt övernattning för två personer på Katrinelund Gästgiveri.
När vi nått 750 000 kr lottar vi ut ett boende för 10 personer i Sälen under en vecka.
Och för alla som lägger 5000 kr och uppåt ingår följande:
Exklusiv träff ink middag med Kalle Kossila och Henrik Löwdahl.
Exponering jumbotron.
Exponering TV-skärmar Players Lounge.
Exponering hemsida samt utskick.
Tackannons i NA.
– Det är ingen hemlighet att Kalle kommer från en period där han har haft en skaderehabilitering, så vi har varit över med medicinskt team för att undersöka honom och göra fystester – med positiva svar, säger Löwdahl i videon och fortsätter:
– Vi tycker att vi har bra koll på läget. Jag tror att Kalle skulle kunna hjälpa oss att nå lite längre den här säsongen, definitivt.
Siktar på en miljon: “Långt gånget”
Örebro hoppas från och med dagens besked kunna samla in en miljon kronor via sina supportrar och partners. Kossila är en toppspelare på SHL-nivå.
– Jag har goda förhoppningar om att vi gemensamt kan göra en kraftsamling för att kunna addera en väldigt duktig spelare till vår trupp som skulle kunna hjälpa oss väldigt mycket.
– Vi är i slutförhandling och vi har en möjlighet att kunna addera Kalle Kossila till vår trupp. Vi är långt gånget.
Senast redigerad av Lillgud den mån 14 okt 2024, 17:19, redigerad totalt 1 gång.
-
I Aftonbladets Podd öser Heino-Lindberg lovord över Cannata. Med rätt målvaktstränare har han kapacitet att vara en toppmålvakt i SHL, enl. Heino.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Bra rapporterat. Jag blev nyfiken men avskräcktes av avsnittets längd. Hade dock tur att göra nedslag på rätt ställe. 06:42 https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/375617
-
Smakar det så kostar det, och kostar gör det.
Dock, än dyrare är risken att tvingas kvala för livet, och att möjligen åka ur.
– Vill du ha toppspelare så kostar det en del. Vi har och tar ett ansvar för klubbens ekonomi, men vill inte sitta på händerna för det.
Vi ser en risk med den här säsongen, ligan är så tuff och lagen så jämna, och som jag ser det är det betydligt smartare att agera nu när den här möjligheten dykt upp än senare.
Då kan vårt läge vara sämre och spelare som Kossila dyker inte upp ofta på marknaden. Det handlar om ett 2års kontrakt.
– SHL är en ruskigt tuff liga. Vi har en väldigt bra bredd på forwardsidan, men inte lika gott om ”edge”. Där kan Kalle Kossila definitivt hjälpa oss. Han är exakt den sort vi letat efter en längre tid.
En centertyp som kan lyfta spetsspelare som Patrik Karlkvist och Patrik Puistola ytterligare ett snäpp, kan man tänka.
– Det är ju en bild man har i huvudet, ja. Säg så här: Jag tror inte att Oskarshamn åkt ur om Patrik Karlkvist varit frisk hela säsongen. Större än så är inte marginalerna.
– Vi är förstås inte omedvetna om att han haft en del skadeproblem genom åren. Men jag tycker att vi gjort allt vi kan för att säkerställa status nu, och har träffat honom under två dagar och undersökt hans fysiska och medicinska status. Den bedömning som gjorts är att han är frisk och i god kondition.
– Det går aldrig att garantera framgång, men i Kalle Kossilas fall tycker jag att förutsättningarna är ovanligt bra. Vi vet att han funkar i SHL, vi har varit noggranna med hans fysiska status, och vet att det är en bra kille genom våra finska spelare, säger Henrik Löwdahl.
Dock, än dyrare är risken att tvingas kvala för livet, och att möjligen åka ur.
– Vill du ha toppspelare så kostar det en del. Vi har och tar ett ansvar för klubbens ekonomi, men vill inte sitta på händerna för det.
Vi ser en risk med den här säsongen, ligan är så tuff och lagen så jämna, och som jag ser det är det betydligt smartare att agera nu när den här möjligheten dykt upp än senare.
Då kan vårt läge vara sämre och spelare som Kossila dyker inte upp ofta på marknaden. Det handlar om ett 2års kontrakt.
– SHL är en ruskigt tuff liga. Vi har en väldigt bra bredd på forwardsidan, men inte lika gott om ”edge”. Där kan Kalle Kossila definitivt hjälpa oss. Han är exakt den sort vi letat efter en längre tid.
En centertyp som kan lyfta spetsspelare som Patrik Karlkvist och Patrik Puistola ytterligare ett snäpp, kan man tänka.
– Det är ju en bild man har i huvudet, ja. Säg så här: Jag tror inte att Oskarshamn åkt ur om Patrik Karlkvist varit frisk hela säsongen. Större än så är inte marginalerna.
– Vi är förstås inte omedvetna om att han haft en del skadeproblem genom åren. Men jag tycker att vi gjort allt vi kan för att säkerställa status nu, och har träffat honom under två dagar och undersökt hans fysiska och medicinska status. Den bedömning som gjorts är att han är frisk och i god kondition.
– Det går aldrig att garantera framgång, men i Kalle Kossilas fall tycker jag att förutsättningarna är ovanligt bra. Vi vet att han funkar i SHL, vi har varit noggranna med hans fysiska status, och vet att det är en bra kille genom våra finska spelare, säger Henrik Löwdahl.
-
Kanske borde starta en silly-tråd inför nästa säsong egentligen.
Mina frågor är, med tanke på hur många som har utgående kontrakt nästa år, vilka vill vi förlänga med och vilka intressanta spelare skulle vara mumma? Vilka ex-leksingar finns där ute? Exempelvis Jakob De la Rose kanske?
Filip Larsson?
Mina frågor är, med tanke på hur många som har utgående kontrakt nästa år, vilka vill vi förlänga med och vilka intressanta spelare skulle vara mumma? Vilka ex-leksingar finns där ute? Exempelvis Jakob De la Rose kanske?
Filip Larsson?
- Ni har inte en challe
-
Exleksingar ja… en fråga uppenbarar sig.
Har vi någon idé om hur stor procent exleksingar som kommit tillbaka som faktiskt lev upp till hypen och fortsatt sin succé på gamla dar?
Har vi nån? Tomas Jonsson kan väl räknas dit, men var han verkligen exlexing?
Men i hyfsat modern tid, har någon lyckats komma tillbaka?
Max kan på ett vis räknas dit men samtidigt -om man jämför- så var han ju betydligt sämre när han kom tillbaka.
Har vi någon idé om hur stor procent exleksingar som kommit tillbaka som faktiskt lev upp till hypen och fortsatt sin succé på gamla dar?
Har vi nån? Tomas Jonsson kan väl räknas dit, men var han verkligen exlexing?
Men i hyfsat modern tid, har någon lyckats komma tillbaka?
Max kan på ett vis räknas dit men samtidigt -om man jämför- så var han ju betydligt sämre när han kom tillbaka.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Inte jättemånga med utgående kontrakt, några med utgående är väl typ Juvonen, Rask, Lodin, Axel Berqvist, Händemark, Heineman, som jag kommer på nu. Men det känns inte realistiskt att någon av dom kommer tillbaka nästa säsong.SteelSky skrev: ↑tis 15 okt 2024, 22:43 Kanske borde starta en silly-tråd inför nästa säsong egentligen.
Filip Larsson?
-
Om ni undrar över "Succétränaren tar över Leksand" i Aftonbladet så är det Simon Norbergs bidrag i SHL-panelen:
Åtta huvudcoacher har utgående kontrakt och ytterligare tre efter nästa säsong, vad har du för spaning i valfritt fall här?
Här ska ni få en spaning. Leksands tränare sitter på utgående kontrakt och min känsla är att Challarna inte blir kvar. Nästa år tror jag laget tränas av Bik Karlskogas succétränare Dennis Hall. Det är läge att han får en SHL-chans nu.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... hf-2024-25
-
The man behind the mask: någon här som inte nämnts tidigare? https://hockeysverige.se/shl/lista-fem- ... r-2024-25/
Ledtråd:
* * *
Tänk om svaret - inte svaret på frågan ovan utan svaret på vem som ska kampera med Hellsten - är Mantas Armalis.
Ledtråd:
Luleå-tröjan är väl Rautio. Återstår gör skägget och en som inte är på bild.Den här artikeln handlar om:
Joe Cannata Kasimir Kaskisuo
* * *
Tänk om svaret - inte svaret på frågan ovan utan svaret på vem som ska kampera med Hellsten - är Mantas Armalis.