Silly season 24/25

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

En barnvagn framför honom där på Z-torget och han hade stannat?

Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: tis 02 jan 2024, 20:54 En seriös fråga.

Vad är det man tycker finns i tex Stockholm som inte finns här? Ett större restaurangutbud visserligen. Annars är det ju bara längre och svårtillgängligare till allt i Stockholm.

Stureplan och plattan kan väl inte vara en faktor?
Många lockas av storstadslivet Gösen. Även om folk inte tar del av utbudet så lockas folk av utbudet. Jag är själv uppvuxen i en småstad men har flyttat till större städer för studier och arbete. Idag får jag så smått lappsjuka vid längre vistelse i landsbygden, oklart egentligen varför, men så är det.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tis 02 jan 2024, 21:02 En barnvagn framför honom där på Z-torget och han hade stannat?

Bild
Ja, jag vill hävda det. Man ser det nästan på bilden. En barnvagn och han hade rest sig och stilla promenerat iväg. Men nu...vart ska karln ta vägen? Vad ska han ta sig till?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: tis 02 jan 2024, 21:21
Gösen skrev: tis 02 jan 2024, 20:54 En seriös fråga.

Vad är det man tycker finns i tex Stockholm som inte finns här? Ett större restaurangutbud visserligen. Annars är det ju bara längre och svårtillgängligare till allt i Stockholm.

Stureplan och plattan kan väl inte vara en faktor?
Många lockas av storstadslivet Gösen. Även om folk inte tar del av utbudet så lockas folk av utbudet. Jag är själv uppvuxen i en småstad men har flyttat till större städer för studier och arbete. Idag får jag så smått lappsjuka vid längre vistelse i landsbygden, oklart egentligen varför, men så är det.
Jo jag förstår det. Men vilket utbud. Utbudet inom 15 minuter om man bor i Leksand slår ju utbudet var helst man än bor i Stockholm. Då menar jag från det att man låser dörren (om man nu gör det) tills man står på första tee på någon av tre golfbanor, befinner sig på världens största Clas Ohlson, handlar i någon av 7 storköp eller 4 mindre matbutiker, sitter på någon av ett 40-tal restauranger, ser en världspremiär på bio, ser på sverigeeliten i baseball x 2, bandy och hockey, åker utför i två alpina anläggningar, gym, simhallar padelhallar, och i princip all annan tänkbar sport. Span till förbannelse. Vill man trängas med folk och vänta på att gå över vägen tar ett direkttåg till Stockholm central under 3 timmar. Arlanda 2,5.

Det är väl egentligen kläder Ikea och museer man får åka 35 minuter till Borlänge den gång per år man måste köpa nytt.

Mvh
Destination Leksand
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Uffe88 »

Den här storstadshetsen som rådde förr bland hockeyspelare känns rätt borta idag?

De bästa lagen finns i mindre orter och det är stökigt i storstäderna idag med mycket kriminalitet.

Vi har blivit väldigt duktiga på att utbilda spelare och lotsat dem vidare i sina karriärer, det tror jag är en stor faktor att vi kan få hit duktiga spelare. Skulle vi nu kunna utmana som sm-guld så tror jag att vi kan klättra ytterligare några steg i näringskedjan.

Gällande Anton så tror jag på Schweiz, bra att han redan har aviserat så att TJ och Carnbro kan kika nytt.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

Uffe88 skrev: tis 02 jan 2024, 22:42 Den här storstadshetsen som rådde förr bland hockeyspelare känns rätt borta idag?

De bästa lagen finns i mindre orter och det är stökigt i storstäderna idag med mycket kriminalitet.
Nåja, Växjö, Örebro, Karlstad osv. är inga New York eller Chicago, men väl större än Leksand. Och även om du inte längtar till Stockholm som 22-åring så kanske den eventuella pulsen som finns i Örebro överväger lugnet i Leksand. Jag tror det är superviktigt för LIF att förstå när man söker spelare. Se på fru Kaskisou, räckte med att se henne fem minuter på Youtube för att förstå att byalivet inte var för henne. Och ärligt talat, hur harmonisk blir en småbarnsfar när partner och barn befinner sig på andra sidan jorden.

Ni har så klart rätt i allt ni säger om närhet och enkelhet i Leksand. Men LIF måste nog söka karaktärer som ser.det hela genom era glasögon, annars får man betala mer än t.ex. Örebro för samma spelare, det är jag övertygad om.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: tis 02 jan 2024, 23:12

Ni har så klart rätt i allt ni säger om närhet och enkelhet i Leksand. Men LIF måste nog söka karaktärer som ser.det hela genom era glasögon, annars får man betala mer än t.ex. Örebro för samma spelare, det är jag övertygad om.
Jo men absolut. Rätt man på rätt plats.
Det kommer lite per automatik när man betalar marknadsmässiga löner. Och dit är vi uppenbarligen på väg men jag tror som Uffe att vinden så sakta vänder. Kolla bara på Posh Carro (Carros killes Fru). Nästan en större Leksands ambassadör än undertecknad numera.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sundsvalll »

Om man tänker att Leksand fungerar som Dalarna i övrigt? Man växer upp där flyttar kommer tillbaka med familjen senare. Då är ju det viktigt att vara bra på att ta hand om juniorer. Samtidigt så har vi ett bra läge på dom som precis skaffat familj, vi har inga skjutningar, eller gängvåld i Leksand ( vi har pittoreska by konflikter 😉)
Jag tror det kan finnas många som söker den känslan
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

Gängvåldet har dock, tack och lov, en såpass begränsad påverkan på livet för gemene man i Stockholm att det inte kommer avgöra valet för en hockeyspelare. För en småbarnsfamilj kan dock många av de andra faktorer ni nämner säkert verka lockande.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Vi här på nya fina phpBB välkomnar alla spelare som vill skaffa barn. Filip Larsson är ett föredöme som inte väntade en sekund efter att han blev klar för Leksand.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sundsvalll »

Sniper skrev: ons 03 jan 2024, 09:45 Vi här på nya fina phpBB välkomnar alla spelare som vill skaffa barn. Filip Larsson är ett föredöme som inte väntade en sekund efter att han blev klar för Leksand.
Känns konstigt att målvakten gjort mål 🤣🤣🤣
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Linköping i allmänhet är en av säsongens positiva överraskningar. Och backen Jesper Pettersson i synnerhet.
Kontraktet går ut med 29-åringen – som inte vill ge tydliga svar.


I fjol: Åtta poäng på 51 matcher och -15. Den här säsongen: 17 poäng på 26 matcher och +11.

– Jag har lämnat allt det där till agenten, så fokuserar jag på här och nu. Det blir bäst så. Det är mycket kvar av den här säsongen och vi vill gå till slutspel. Det är där mitt fokus ligger. Det som händer sen tar vi då, säger Jesper Pettersson till Corren.

– Jag tänker bara på att vi ska till slutspel.
https://hockeynews.se/articles/32224/
Rightbacken kom till Djurgården under Tjommes sista år där...https://www.eliteprospects.com/player/2 ... pettersson
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Samtidigt avslöjar (Rögles nya sportchef) Sjöström att jobbet är påbörjat redan inför nästa säsong.

– Ja, absolut, det har vi (fyllt på med spelare). Men det får vi kommunicera längre fram. Det finns ett antal spelare som kommer spela i Rögle nästa säsong som spelar i andra lag just nu. Det arbetet fortgår, säger han till HD.

———-

Behöver inte betyda just namnet Anton Lindholm…
Men det inte direkt då osannolikt heller att just hans namn kan vara ett av dom ”antal spelare” som Rögle har gjort klart med till nästa säsong.

————
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Däremot är det högst osäkert om Max Veronneau blir kvar. Det finns intresse från Schweiz, enligt Expressens uppgifter, så han skulle packa resväskan och flytta till alperna efter säsongen.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -i-europa/
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

oliver77
12 januari 2024, 12:40
Enligt Sportbladet är leksand i diskussion med Caito och Veronneau som ser positiva ut för flerårsavtal. Lindholm är 90% förlorad till Schweiz eller Rögle. Alsing skulle vilja prova på Schweiz och han har bytt agentur till några som tydligen ska vara bra mot just Schweisiska högstaligan.
Är det också vad som skrivs/sägs ordagrant? https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... jagar-back