Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
Låt han göra succé i LIF.
Lang - Vejdemo - AJF
Lang - Vejdemo - AJF
-
bjernagris skrev: ons 16 apr 2025, 09:36 Ang. D. Lilja.
https://hockeysverige.se/shl/uppgifter- ... -kontrakt/David Lilja har minst sagt gjort sitt för att övertyga Luleå om att förlänga.
Nu uppger Norrländska Socialdemokraten att SHL-klubben erbjudit succéspelaren ett kontrakt.
[...]
– Han stortrivs uppe i Luleå, har tålamod och gör sitt yttersta för att de ska erbjuda honom en förlängning, har agenten, Marcus Isaksson även sagt till NSD.
https://hockeysverige.se/shl/uppgifter- ... ill-timra/David Lilja och Luleå vann SM-guldet igår.
Enligt Expressens uppgifter ska guldhjälten nu redan vara nära en flytt – till ligakonkurrenten Timrå.
-
”
Olov - Läsarkommentar
I dag 12:47
Är Jägarn fortsatt aktuell för Leksand?
Profilbild för Mattias Persson
Mattias Persson
Det tror jag absolut. ”
”Andreas - Läsarkommentar
I dag 13:06
Varför har DIF tackat nej till fjällby? Dyr? Var hamnar han tror ni?
Mattias Persson
Kräver 260 i månaden, enligt de uppgifter vi fått. Så ja, dyr.”
Skulle vi lägga 260 på en forward hade jag nog passat på AJF, bör gå få något spetsigare till det priset, tänker jag mig.
Olov - Läsarkommentar
Mattias Persson
Det tror jag absolut. ”
Mattias Persson
Skulle vi lägga 260 på en forward hade jag nog passat på AJF, bör gå få något spetsigare till det priset, tänker jag mig.
-
Vad har vi för löner i laget just nu? Jag gissar Cehlarik är dyrast?
-
Om det är sant är det ett sjukt högt anspråk för en brunker. Några som har obegränsat med pengar lär dock nappa, HV kanske? De har öst pengar på brunkers tidigare (Tikka 220k i månaden).Lampa skrev: lör 03 maj 2025, 14:32 ”
Olov - Läsarkommentar
Mattias Persson
Det tror jag absolut. ”
Mattias Persson
-
Om man viskar kanske den där elake fan till Intendent håller sig från att skälla ut en för att man inte ligger och sover bort dagarna.Pellefant skrev: lör 03 maj 2025, 21:37 Vad har vi för löner i laget just nu? Jag gissar Cehlarik är dyrast?
Men just gissa är nog rätt ord.
Det verkar ju inte ens finnas någon i ledande befattning som har koll på lönekostnader och sign offer.
Rindell har ju även han enligt rykten en kvartsmiljonig lön vilket kanske är mer förvånande än Cehlariks lön som även den ska köpas ut nån gång. Sen är det väl Max och Caito och antagligen Lyytinen som sticker ut.
Skillnaden på att leasa en bilpark mot att leasa en spelarpark är att restvärdet på en bil oftast fås tillbaka eller rent av är garanterat.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
- Intendent
LIF-fostrad https://www.eliteprospects.com/player/1 ... tofferssonDet har tisslats och tasslats en del om Robin Christofferssons vara eller icke vara i Vimmerby Hockey.
Nu går klubben ut med att VH-målvakten lämnar laget. Enligt uppgifter till vår tidning ska Christoffersson spela i klassiska Leksands IF i SHL.
(...)
Vad vi erfar så är Christoffersson, som spelat i VH i många säsonger, tänkt att vara tredjemålvakt i Leksand och att han ska lånas ut till Vimmerby under säsongen https://www.vimmerbytidning.se/sport/is ... b/l68dxk8r
0-1 (skottstatistik: 46-6)
-
Snyggt! Förmodligen blir det då Hellsten/Christoffersson säsongen 26/27 då.
-
börjar bli jävligt orolig om vi kollar på målvakter som harvat i hockey ettan och som halka in på hockeyallsvenskan förra säsongen pg en konkursSniper skrev: sön 04 maj 2025, 18:24LIF-fostrad https://www.eliteprospects.com/player/1 ... tofferssonDet har tisslats och tasslats en del om Robin Christofferssons vara eller icke vara i Vimmerby Hockey.
Nu går klubben ut med att VH-målvakten lämnar laget. Enligt uppgifter till vår tidning ska Christoffersson spela i klassiska Leksands IF i SHL.
(...)
Vad vi erfar så är Christoffersson, som spelat i VH i många säsonger, tänkt att vara tredjemålvakt i Leksand och att han ska lånas ut till Vimmerby under säsongen https://www.vimmerbytidning.se/sport/is ... b/l68dxk8r
då kan vi väl lika gärna köra på och ge en junior chansen igen som vi gjort med gidlöf... vafan ska vi ta in en 28 åring som troligtvis har maxat sin potential redan. bättre att ge viggo tamm eller emil andersson chansen istället
-
deatknut skrev: sön 04 maj 2025, 20:40börjar bli jävligt orolig om vi kollar på målvakter som harvat i hockey ettan och som halka in på hockeyallsvenskan förra säsongen pg en konkursSniper skrev: sön 04 maj 2025, 18:24LIF-fostrad https://www.eliteprospects.com/player/1 ... tofferssonDet har tisslats och tasslats en del om Robin Christofferssons vara eller icke vara i Vimmerby Hockey.
(...)
då kan vi väl lika gärna köra på och ge en junior chansen igen som vi gjort med gidlöf... vafan ska vi ta in en 28 åring som troligtvis har maxat sin potential redan. bättre att ge viggo tamm eller emil andersson chansen istället
Å andra sidan tenderar målvakter att peaka senare. Vissa har sina bästa år efter att de fyllt 30. Säger varken bu eller bä till värvningen.
-
En målvakt är den yttersta viktigaste spelaren i laget. Där om något ska vi lägga stålar.
Vi har kört budget nu ett par år och haft tur (tillsammans med Millners kunnande)
Tur brukar till slut jämna ut sig.... Det har vi inte riktigt råd med.
Vi har kört budget nu ett par år och haft tur (tillsammans med Millners kunnande)
Tur brukar till slut jämna ut sig.... Det har vi inte riktigt råd med.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
tycker det är mest tragiskt att vi slösar pengar på en tredjemålvakt när vi troligtvis kan få ut samma från en junis om han ändå bara ska vara tredjemålvakt denna säsongen och bli utlånad till vimmerby som inte äns kunde betala lönerna till sina spelare för 24/25 så alla var deltids anställda så hur ska dom ha råd att betala för en målvakt som har en minimilön på 25k exlusive andra avgifter så då kommer väl troligtvis LIF få stå för det som dom gjorde med halva lönen för hellkvist när han lånades ut till löven.Aggeman skrev: sön 04 maj 2025, 20:55deatknut skrev: sön 04 maj 2025, 20:40börjar bli jävligt orolig om vi kollar på målvakter som harvat i hockey ettan och som halka in på hockeyallsvenskan förra säsongen pg en konkursSniper skrev: sön 04 maj 2025, 18:24
LIF-fostrad https://www.eliteprospects.com/player/1 ... toffersson
Å andra sidan tenderar målvakter att peaka senare. Vissa har sina bästa år efter att de fyllt 30. Säger varken bu eller bä till värvningen.
-
Vi leksingar får, förutom hoppas att borgenärerna är på gott humör när LIF knackar på med mössan i hand, även hoppas att Szymon Szemberg har rätt i sina teser om vad som är överskattat i hockey:
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Amen.
Håller med i linje med tidigare predikningar.
En grym målvakt är ingenting utan sitt lag
En medioker målvakt kan framstå som grymt bra med ett bra försvarsarbete.
Ett lag bygger man från Centrallinjen och båset.
Håller med i linje med tidigare predikningar.
En grym målvakt är ingenting utan sitt lag
En medioker målvakt kan framstå som grymt bra med ett bra försvarsarbete.
Ett lag bygger man från Centrallinjen och båset.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Jag hoppar i samma båt. Ett bra försvar har räddat många målvakter genom tiderna. Det är när en bra målvakt får ett bra försvar framför sig som möjligheten att bli en ikon uppenbarar sig.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.