Silly season 25/26

Lampa

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Lampa »

Vi har garanterat inte en suck om en sådan spelare, tyvärr, är min gissning.
CMB

Inlägg av CMB »

Lampa skrev: ons 11 jun 2025, 20:54 Vi har garanterat inte en suck om en sådan spelare, tyvärr, är min gissning.
TJ kanske lyckas med en förhandlingsmässig homerun?

Bild
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Michael Joly får väl ses som en potentiell ersättare till Kloos, men går han på mål? Det är frågan ;)
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

”nu uppges Leksand vara en av de klubbar som jagar Joly, tillsammans med Brynäs, Djurgården, Färjestad & Rögle”

Färjestad och Rögle har ju problem. Dom hugger på allt som inte har kontrakt, måste vara någon form av beroendeproblematik…
harfager

Inlägg av harfager »

SteveY skrev: Igår, 08:15 ”nu uppges Leksand vara en av de klubbar som jagar Joly, tillsammans med Brynäs, Djurgården, Färjestad & Rögle”

Färjestad och Rögle har ju problem. Dom hugger på allt som inte har kontrakt, måste vara någon form av beroendeproblematik…
Men källan är det här instagramkontot och det är inte trovärdigt för fem öre.

https://www.instagram.com/p/DKxC97bKHb1 ... d0a210dHFi
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

harfager skrev: Igår, 08:45
SteveY skrev: Igår, 08:15 ”nu uppges Leksand vara en av de klubbar som jagar Joly, tillsammans med Brynäs, Djurgården, Färjestad & Rögle”

Men källan är det här instagramkontot och det är inte trovärdigt för fem öre.

https://www.instagram.com/p/DKxC97bKHb1 ... d0a210dHFi
Om skribenten lägger till att Färjestad och Rögle är med i jakten, så blir ett löst rykte automatiskt mer trovärdigt ;)
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Masugnen-användaren Ok - han/hon* med Unger Sörum och "Rosén" - framstår i alla fall som trovärdig (läste ett inlägg i annan fråga igår och han/hon ger ett seriöst intryck). Däremot känns inte källan helt solid.

*Nej, jag använder mig inte av fula nyordet "hen".
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Igår, 09:43 .

Enig.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Lampa

Inlägg av Lampa »

Kan man hoppas på Unger Sörum, center + vinge? Det hade sannerligen gjort nytta för djupet i laguppställningen.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Unge herr Sörum hade varit en bra ersättare till Elvenes
Södra Siljan speglar vinnare
harfager

Inlägg av harfager »

Nolan Stevens var en av hockeyallsvenskans bästa spelare förra säsongen.
Nästa säsong spelar han i SHL.
Om ingenting oförutsett inträffar presenteras han snart för Leksand, enligt uppgifter till Expressen.

Foto: KENTA JÖNSSON / BILDBYRÅN

Johan Svensson
Lyssna på artikel
Nolan Stevens detaljer från övergång till Leksand

00:00
00:00

Ljuduppspelningen är AI-genererad. Felaktigheter kan förekomma.
Anmäl fel
Annons

Expressen har tidigare berättat att Södertäljes succéspelare är en intressant spelare på marknaden.
Amerikanen har attraherat både utländska och svenska lag.
I maj pekade mycket mot att han skulle testa på ett äventyr i Tyskland. Men sedan dess har ingenting hänt.
Expressen har vid flera tillfällen också berättat att han är intressant för Leksand.
Nu pekar mycket på att det blir så. Enligt färska uppgifter till Expressen så är klubben och Nolan Stevens överens med varandra om i stort sett allting i det personliga kontraktet.
Detaljer måste lösas
Men övergången är inte helt i hamn. Anledningen är att man behöver reda ut vissa bitar som rör sign on och sign off, som måste finnas på plats, i Leksands pressade ekonomi. Men det är bitar som man just nu försöker rodda i och reda ut, erfar Expressen.
Nolan Stevens har jagats av Leksand under en längre tid. Redan i vintras hade han ett förslag från klubben, men ville då avvakta. Nu är parterna muntligt överens med varandra, och tanken är att en av hockeyallsvenskans bästa spelare tar plats någonstans i en andra eller tredjekedja i grunden när Leksand sätter ihop lagbygget.
Expressen har sökt Leksands sportchef Thomas Johansson, som avböjer att kommentera.
harfager

Inlägg av harfager »

Enligt Madhawk ska man ha in ytterligare en center.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: Igår, 09:43 Masugnen-användaren Ok - han/hon* med Unger Sörum och "Rosén" - framstår i alla fall som trovärdig (läste ett inlägg i annan fråga igår och han/hon ger ett seriöst intryck). Däremot känns inte källan helt solid.

Gösen skrev: Igår, 10:11
Sniper skrev: Igår, 09:43 .

Enig.
Ha! Konservativa gubbkonferensen har tillfälligt flyttat från matvraks- och basegolftrådarna till sillytråden.

Bild
Vem är Sniper och vem är Gösen?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Jag är försiktigt positiv till Stevens. Bra storlek och bra utveckling poängmässigt när han flyttat till stor rink, men det brukar alltid vara ett glapp mellan produktion i HA kontra produktion i SHL och någon säsongs omställning. Men det finns undantag och Stevens verkar ha andra saker han bidrar med över hela banan också av det jag hört och läst.
Pain is temporary, glory is forever
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Nolan Stevens kanske kan göra en Max och slå poängrekord👍 så jag är svagt optimistisk