Kuriosa-rebus:
+
Mr John Q himself
Skönt med ett bekräftat och påskrivet tvåårs-kontrakt. Fortier känns riktigt bra och Tjomme har gjort det jättebra efter förutsättningarna.
Den sista pusselbiten får vänta ett slag. Gissar att styrelsen sa nej till en center till, men skulle t.ex Åman bli tillgänglig så kommer ingen säga nej, man kommer bara lösa det. Nu har vi iaf ett lag som kommer vara med och tävla.
Nu när laget är satt kanske jag ändå hade kunnat tänka mig att skicka in John Stevens i laget. Om han är skadefri och inga skyhöga lönekrav hade det varit intressant.
Är försiktigt positiv och tycker att TJ lyckats skrapa ihop ett intressant lag med tanke på förutsättningarna.
Får bara hoppas att vi inte fuckat upp ekonomin något mer...
Lampa skrev: tis 15 jul 2025, 18:51Nu när laget är satt kanske jag ändå hade kunnat tänka mig att skicka in John Stevens i laget. Om han är skadefri och inga skyhöga lönekrav hade det varit intressant.
Fadern eller brodern?
För första gången på flera år känner jag mig nöjd och trygg med truppen inför kommande säsong. Detta ska bli roligt att följa!
Jag är skeptisk tills motsatsen har bevisats.
19 poäng på 50 matcher imponerar inte.
Tjommefloskler biter inte på mig...
Jag är positiv till värvningarna i år, särskilt med tanke på ekonomin. Visst, en tydligare första center hade varit önskvärd, som jag tjatat om förut. Sen att jag hoppas på mer av flertal spelare med nya tränare kan ju ses som en chansning. Där inkluderat att målvakterna med Gidlöf i spetsen håller minst samma klass som förra året.
Men jag tror det blir bra, då Fortier kanske även kan gå in i den rollen. Ett lag som kan slå i underläge. Tror Hedbä är rätt man för just det uppdraget, (mer än att leda ett favorittippat lag till guld).
Einar Berg skrev: ons 16 jul 2025, 21:04Jag är skeptisk tills motsatsen har bevisats.
19 poäng på 50 matcher imponerar inte.Tjommefloskler biter inte på mig...
Felix Unger Sörum 20 poäng på 61 matcher.
Det där kan nog gå hursomhelst.
Kommer Max, Östman, Lang, Vejdemo och Kjell Erik upp i normal nivå ihop med Nolan, Lindqvist,Nolan och Fortier så blir nog det här bra.
Jag är positiv, det är mycket bättre för blodtrycket än att oroa sig redan nu
Själv har jag inte följt mycket av årets silly. Har ingen koll på truppen i övrigt heller så är varken optimistisk eller pessimistisk men med tanke på allt så nog känns en 12e plats idag som en befrielse…
Men det kan ju ändras. Förhoppningsvis gör det det.
Kul att så många är positiva. Själv är jag raka motsatsen. Tror ni kraftigt överskattar kämparanda och vilja. Skulle de andra lagen sakna kämparanda och vilja?
Wittgenstein skrev: fre 18 jul 2025, 12:17Kul att så många är positiva. Själv är jag raka motsatsen. Tror ni kraftigt överskattar kämparanda och vilja. Skulle de andra lagen sakna kämparanda och vilja?
Gidlöf 19 år, tänkt som våran förste målvakt? Pallar han att leverera på högsta nivå en hel säsong? Han är fortsatt ung och utvecklingsbar det får man inte glömma. Vem är hans "mentor"? Hellsten, Millner? Målvaktsfrågan känns oavsett något skör i min värld, det går inte att komma ifrån.
Nu har vi ju även Hedberg (utöver duktige Millner) i laget som fd stormålvakt så jag tar för givet att de har koll på status etc så jag väljer att lita på det.
Wittgenstein skrev: fre 18 jul 2025, 12:17Kul att så många är positiva. Själv är jag raka motsatsen. Tror ni kraftigt överskattar kämparanda och vilja. Skulle de andra lagen sakna kämparanda och vilja?
Det är väl inte bara det som man talar om utan även tron att den typen av hockeyn passar andra spelare i truppen bättre också. Kanske färre toppar men bättre sammansatt lag är förhoppningen/tron. Ka exempelvis Cehlárik och Vérroneau höja sig med den typen av spelare omkring sig tror? Det är vad de positiva tror att de kan inte kombination med en ny coach, det har inte enbart med att man sagt att man ska vara ett hårt jobbande lag att göra utan flera andra saker också.