Silly season 26/27

lil'masen

Re: Silly season 26/27

Inlägg av lil'masen »

SteveY skrev: Idag, 11:29

Både Expressen och Hockeynews påstår att Angle och McCourt spelade i Düsseldorf tillsammans, vilket inte stämmer. Dom är uppväxta tillsammans, i samma stad.

Dem spelade tillsammans i någon kanadensisk juniorliga men mot varandra i DEL.

Framåt Masar!

Lampa

Inlägg av Lampa »

Grym värvning och grym spaning.

Passolt - Angle - Kelleher

Lundqvist - McCourt

Kan bli HAs bästa femma.

Är det bara Zacke + en ytterforward kvar nu? Eller kan man fortsätta drömma om Johnsen/Bourke?

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Lampa skrev: Idag, 11:45

Grym värvning och grym spaning.

Passolt - Angle - Kelleher

Lundqvist - McCourt

Kan bli HAs bästa femma.

Är det bara Zacke + en ytterforward kvar nu? Eller kan man fortsätta drömma om Johnsen/Bourke?

Zacke + en ytterforward och en back.

gulagrisen

Inlägg av gulagrisen »

Såg nån i kommentarsfältet på expressens artikel som ej verkade förtjust i denna värvningen. Vad är era spontana tankar?

Grabben kommer från en säsong i AHL med 26 poäng på 62 matcher. De flesta toppspelare som plockas in till HA har mycket mindre AHL-erfarenheter än Angle. Passolt tex har endast spelat 8 AHL matcher, medan Angle gjort 126p på 262 matcher i AHL. Många importer till HA har endast spelat på ECHL-nivå medan Angle varit stabil i AHL under flera år och aldrig flyttats ned till ECHL. Detta är klassvärvning känner jag spontant. (Sedan ska man givetvis inte stirra sig blind på poängen)

5 raka AHL-säsonger har absolut inte alla HA-importer i bagaget inför sin debut i HA. Går trögt i skallen just nu, men Nolan Stevens är väl den jag kommer på just nu!

ZebSag

Inlägg av ZebSag »

gulagrisen skrev: Idag, 12:12

Såg nån i kommentarsfältet på expressens artikel som ej verkade förtjust i denna värvningen. Vad är era spontana tankar?

Grabben kommer från en säsong i AHL med 26 poäng på 62 matcher. De flesta toppspelare som plockas in till HA har mycket mindre AHL-erfarenheter än Angle. Passolt tex har endast spelat 8 AHL matcher, medan Angle gjort 126p på 262 matcher i AHL. Många importer till HA har endast spelat på ECHL-nivå medan Angle varit stabil i AHL under flera år och aldrig flyttats ned till ECHL. Detta är klassvärvning känner jag spontant. (Sedan ska man givetvis inte stirra sig blind på poängen)

5 raka AHL-säsonger har absolut inte alla HA-importer i bagaget inför sin debut i HA. Går trögt i skallen just nu, men Nolan Stevens är väl den jag kommer på just nu!

Jag håller med helt och hållet, tycker denna håller högre nivå än jag hade vågat hoppats på. Han borde absolut vara topptopp I hockeyallsvenskan. Känns som en 1p/match spelare, som inte har primär styrka att göra poäng. Riktigt bra!

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Gillar vinkeln på Angle.
Det är helt klart på en hylla ovanför de andra namnen som diskuterats här, och som konkurrenterna "tagit" från listan.
Ollas fortsätter att leverera på papperet!

Förutom på en punkt. Väntar fortfarande på tack och hej, Caito. :mrgreen:

Edit: Otrolig leverans av Högfors också..! :)) :wor:

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Update på Ryan Gagnier som det surrades om:

Han är klar för Visby!

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

yohnxd skrev: För 47 minuter sedan.

Han är klar för Visby!

Visby bygger bra. Även Thelin och Fakt, två rutinerade HA-rävar som kommer göra stor nytta.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: För 25 minuter sedan.
yohnxd skrev: För 47 minuter sedan.

Han är klar för Visby!

Visby bygger bra. Även Thelin och Fakt, två rutinerade HA-rävar som kommer göra stor nytta.

Verkligen, än sålänge så har Visby rätt så spännande lag.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

ZebSag skrev: Idag, 12:27
gulagrisen skrev: Idag, 12:12

Jag håller med helt och hållet, tycker denna håller högre nivå än jag hade vågat hoppats på. Han borde absolut vara topptopp I hockeyallsvenskan. Känns som en 1p/match spelare, som inte har primär styrka att göra poäng. Riktigt bra!

Som jag skrev tidigare så kändes det inte som att det var den här typen av spelare vi letade efter, en spelare som varit på gränsen mellan AHL och NHL snarare än gränsen mellan ECHL och AHL. Helt klart ett steg upp.

Pain is temporary, glory is forever