Silly season 25/26

Lampa

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Lampa »

Man lider ju med Modo. Först Lehtinen och nu Woods till HV. Det hade lämnat en väldigt bitter eftersmak om man vart modosupporter.
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Lampa skrev: ons 14 maj 2025, 06:28 Man lider ju med Modo. Först Lehtinen och nu Woods till HV. Det hade lämnat en väldigt bitter eftersmak om man vart modosupporter.
Det har även hänt hos (tänker bl.a. på kvalet mot Malmö) och tänk ett kval mellan Leksand - Djurgården, som vi hjälpte upp. Där kommer vi förmodligen bli plundrade på några spelare.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

”Brunkare” i Hockeyettan – uppges förhandla med LIF
16 maj 2025 11:54

Erik Aterius har spelat i Hockeyettan de senaste fem säsongerna.

Trots detta uppgavs 26-åringen förhandla med LIF om en återkomst – något ex-leksingen nu tydligt dementerar.

– Det blev ett jäkla liv runt vänner och familj, jag har ingen aning om var det kommit ifrån, säger han med ett skratt.
https://www.falukuriren.se/2025-05-16/b ... a-med-lif/
Lampa

Inlägg av Lampa »

Från Hockeynews sillychatt:
Hej! Finns det några spelare som ryktas till Leksand förutom aterius?
Profilbild för Mattias Persson
Mattias Persson
16 maj 2025 13:22
Det ryktas om att de gjort klart med en i dagarna, men inte lyckats få fram något namn ännu.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Är det inte lite vanskligt att signa spelare utan att ens veta namnet.
“You build your future, It isn’t handed to you.”
-Frank Underwood
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Vilket jävla svar ändå. Självklart kommer LIF signa någon den närmaste tiden, det behöver man knappast vara någon superinitierad sportjournalist med rätta kontakterna för att förutspå.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
HIPS

Inlägg av HIPS »

Gösen skrev: Igår, 11:01 Är det inte lite vanskligt att signa spelare utan att ens veta namnet.
Det gör det hela å andra sidan lite mer spännande och svårare för övriga lag att ha koll på oss. :d
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Är det bara jag som tycker att det är nervöst att Tjomme väntar (för) länge med nyförvärv?
Min känsla är att det är hans melodi och att spelare försvinner under tiden. Visst, det kan finnas ekonomiska anledningar och så vidare. Men han sa själv tidigare att det skulle börja hända saker i slutet av April/början av Maj. Det som hänt hittills är okej men lugnar liksom inte mina nerver.

Annan sak, för 2-3 år sedan så var det ca 5 spelare som drog till NHL och vi skulle där få ett ganska bra ekonomiskt tillskott som jag förstod det. Vi har alltså lyckats gå med brakförlust trots det, på så kort tid?!
Har någon svindlat pengar eller vad är det frågan om?
Of topic det sista insåg jag nu
Södra Siljan speglar vinnare
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

SteelSky skrev: Igår, 18:22 Är det bara jag som tycker att det är nervöst att Tjomme väntar (för) länge med nyförvärv?
Min känsla är att det är hans melodi och att spelare försvinner under tiden. Visst, det kan finnas ekonomiska anledningar och så vidare. Men han sa själv tidigare att det skulle börja hända saker i slutet av April/början av Maj. Det som hänt hittills är okej men lugnar liksom inte mina nerver.

Annan sak, för 2-3 år sedan så var det ca 5 spelare som drog till NHL och vi skulle där få ett ganska bra ekonomiskt tillskott som jag förstod det. Vi har alltså lyckats gå med brakförlust trots det, på så kort tid?!
Har någon svindlat pengar eller vad är det frågan om?
Of topic det sista insåg jag nu
Befogad nervositet, jag har en liknande känsla. Håller med om att det är ytterst märkligt att vi lyckats göra oss av med så mycket pengar, vi låg väl ändå bara fyra-femma nånstans i löneligan (enligt Sanny och Svensson) så enda anledningen till förlusten måste ju vara dessa sign-off-betalningar, är det för övrigt bara Leksand aom håller på med sånt?