Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
Hade gärna sett honom kvar tyvärr. Korkat beslut o släppa..
-
- Intendent
Såg var?#18iTaket
14 mars 2025, 18:04
(...)
Får se vad som händer med Östman, men såg häromdagen att både Modo och Frölunda var med och budade. Runt 170tkr ska budet vara uppe i nu. Är vi villiga att lägga det?
-
Kolla källhänvisningen.Sniper skrev: fre 14 mar 2025, 18:49Såg var?#18iTaket
14 mars 2025, 18:04
(...)
Får se vad som händer med Östman, men såg häromdagen att både Modo och Frölunda var med och budade. Runt 170tkr ska budet vara uppe i nu. Är vi villiga att lägga det?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Mitt är då helt slut. Om det dessutom stämmer att han är ett sänke utanför isen så finns det inte mycket att fundera på. Kan väl vara en av förklaringarna till att vi dog fullständigt i takt med att han flyttades upp i formationerna efter skadan, som någon va inne på..Gösen skrev: fre 14 mar 2025, 14:43 Hur stort tålamod har man med Hrivik.
Kommer han åter i närheten av vad han en gång var efter sin operation?
Vid sidan av isen verkar han, om man ska tro ryktena, inte bidra med särskilt mycket.
Kan man hitta en ersättare för 100k skulle man i teorin spara lika mycket på att trejda bort honom. Även om vi får betala halva lönen nästa säsong.
Otroligt tråkigt att se Norén flytta, en klippa.
Verkligen beklagligt om vi inte kan behålla Östman. Jämför honom med Cehlarik.. Bättre skott, större hjärta, bidrar mer i spelet, mer användbar, och kulturbärare...till halva priset.
-
Jag är inte nöjd att vi tappar/släpper Norén. Han är en stabil back ett par år till och skulle behövts i Leksand. Han syns sällan vilket är det bästa betyget en back kan få. Med Norén hade man vetat vad man fick och bara det hade varit värt mycket.
Blir jobbigt att se honom i Malmö nästa år som stabil och säker.
Riktigt synd!
Riktigt synd!
-
Siklenka..... tacklade till och med sig själv över sargen.Stjärnan skrev: fre 14 mar 2025, 14:02 Skeppa.![]()
In med nytt billigt. Helt ärligt måste detta vara den värsta felvärvningen i Leksand sedan Golubovsky.
Möjligen att Hriviks återkomst är nära förstaplatsen.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
Jag gillar också Norèn, men ibland måste man förnya och även om det är tråkigt att han försvinner så var han ingen tongivande spelare denna säsong och han är inte purung längre. Vi behöver ha in några "jobbiga" och fysiska backar och tyvärr så stod Norèn först i kön på utgående kontrakt i en ganska jämn och likartad backuppsättning.Eastis skrev: fre 14 mar 2025, 20:29 Jag är inte nöjd att vi tappar/släpper Norén. Han är en stabil back ett par år till och skulle behövts i Leksand. Han syns sällan vilket är det bästa betyget en back kan få. Med Norén hade man vetat vad man fick och bara det hade varit värt mycket.
Riktigt synd!
-
1-0 i matcher till Modo mot HV i nedflyttningskvalet, men vi vet ju alla hur Modo brukar kunna agera i sådana här kvalspel
Finns det någon prisvärd spelare i något av dessa lag? Jag menar någon som kan vara värd att buda på för oss? Eller blir alla för dyra i förhållande till kvalitet?

Finns det någon prisvärd spelare i något av dessa lag? Jag menar någon som kan vara värd att buda på för oss? Eller blir alla för dyra i förhållande till kvalitet?
-
Niederbach - potentiell förste center i många årPellefant skrev: fre 14 mar 2025, 22:54 1-0 i matcher till Modo mot HV i nedflyttningskvalet, men vi vet ju alla hur Modo brukar kunna agera i sådana här kvalspel![]()
Woods - 30p vinge, bra i PP, verkar vara en bra kille
Södergran - Powerforward om vi tappar Östman
Måns Carlsson - Energispelare för fjärde
Ang - Grym på alla sätt, men här kommer klubbar stå i kö och kasta pengar på honom
Luoto - Sniper, bra driv, hade gärna tagit
Alsing
Sen är det några spelare som är högst osannolika.
-
Jag inbillar mig att det kommer vara budgivning på i princip alla de spelare du nämner, frågan är vad priset är och om det är någon som egentligen tillför något som inte de vi gör oss av med hade, ska vi försöka sätta en prislapp på varje spelare?Lampa skrev: lör 15 mar 2025, 08:16Niederbach - potentiell förste center i många årPellefant skrev: fre 14 mar 2025, 22:54 1-0 i matcher till Modo mot HV i nedflyttningskvalet, men vi vet ju alla hur Modo brukar kunna agera i sådana här kvalspel![]()
Ang - Grym på alla sätt, men här kommer klubbar stå i kö och kasta pengar på honom
Alsing
En bra center bör vi ju gå rätt hårt för ändå hoppas jag. Det är ju det stora problemet från säsongen som gått anser jag, tillsammans med att vi behöver någon eller några backar med mer fysisk kapacitet.
-
Niederbach borde ju ligga på 250 - ish.. Oskar Steen har ju 320 i FBK och tror ändå Rögle erbjöd mer.Pellefant skrev: lör 15 mar 2025, 08:46Jag inbillar mig att det kommer vara budgivning på i princip alla de spelare du nämner, frågan är vad priset är och om det är någon som egentligen tillför något som inte de vi gör oss av med hade, ska vi försöka sätta en prislapp på varje spelare?Lampa skrev: lör 15 mar 2025, 08:16Niederbach - potentiell förste center i många årPellefant skrev: fre 14 mar 2025, 22:54 1-0 i matcher till Modo mot HV i nedflyttningskvalet, men vi vet ju alla hur Modo brukar kunna agera i sådana här kvalspel![]()
Alsing
En bra center bör vi ju gå rätt hårt för ändå hoppas jag. Det är ju det stora problemet från säsongen som gått anser jag, tillsammans med att vi behöver någon eller några backar med mer fysisk kapacitet.
Luoto samma säkert.
Ang kan nog spränga 300 gränsen beroende på hur desperata vissa lag blir.
Dom andra är väl nånstans mellan 100-170 kan jag tänka mig.
-
bjernagris skrev: fre 14 mar 2025, 08:47Troligen inte förlorad. Såvida han inte tar en tröja i Red Wings nästa säsong så ska han enligt reglerna återvända till oss.Kluster skrev: tor 13 mar 2025, 20:46 A Johansson förlorad?
https://www.nhl.com/redwings/news/red-w ... l-contract
https://hockeysverige.se/shl/anton-joha ... r-stangda/Anton Johansson skrev NHL-kontrakt med Detroit tidigare i veckan och kommer att avsluta säsongen i Nordamerika.
Nästa säsong kan backen emellertid vara tillbaka i Leksand.
– Det är inga dörrar stängda till Leksand, säger Nicklas Lidström till Falu-Kuriren.
-
Gillar också Noren men kan inte blunda för att han har tagit ett steg tillbaka i år gentemot förra, kanske bara ett gupp men kanske en trend och då har vi billigare likvärdiga redan på kontraktPellefant skrev: fre 14 mar 2025, 22:48Jag gillar också Norèn, men ibland måste man förnya och även om det är tråkigt att han försvinner så var han ingen tongivande spelare denna säsong och han är inte purung längre. Vi behöver ha in några "jobbiga" och fysiska backar och tyvärr så stod Norèn först i kön på utgående kontrakt i en ganska jämn och likartad backuppsättning.Eastis skrev: fre 14 mar 2025, 20:29 Jag är inte nöjd att vi tappar/släpper Norén. Han är en stabil back ett par år till och skulle behövts i Leksand. Han syns sällan vilket är det bästa betyget en back kan få. Med Norén hade man vetat vad man fick och bara det hade varit värt mycket.
Riktigt synd!
-
- Intendent
- Djurgården måste stoppas från avancemang. Rindell ut och Alsing in.
- Eddie ut och Milosevic in.
- Anton kvar.
- Norén ut och NY in.
- Med Gidlöf och Hellsten i mål har vi byggt bakifrån och grunden är lagd.
- Anton kvar.
- Norén ut och NY in.
-
Och NY måste vara i Anton Lindholm klass.... otroligt viktigt med en riktigt riktigt bra +++++ back.Sniper skrev: sön 16 mar 2025, 21:17 - Djurgården måste stoppas från avancemang. Rindell ut och Alsing in.
- Anton kvar.
- Norén ut och NY in.
Om vi får in Milosevic är det troligen en bra uppsida mot en Eddie som är lite för gammal.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!