Finns inte på kartan att jag går dit 100 minuter innan nedsläpp. Dessutom kan jag redan nu rapportera om att han säger samma saker som i artikeln som redan redovisats. 100kvm. Räcker det?
Vi behöver vinna idag. Än så länge är det mest the usual suspects som olyckskraxar om stundande undergång. Men vinner vi inte snart kommer även de mest rutinerade och den breda massan börja använda negativa tongångar. Dålig vibbar som sprider sig som ett virus till laget och den nedåtgående spiral som får lag att åka ur är igång med krav på avgång och huvuden som ska rulla. Ett cirkus Leksand som ingen supporter vill ha.
Eller klarar vi nån hedersam förlust till? Kan folk ta till sig att det görs framsteg trots förlust eller är det bara ett köttben utan något ätbart på? Vi behöver i vart fall två poäng ikväll för att ligga lika som förra året efter sex omgångar.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Der Löwe skrev: ↑lör 05 okt 2024, 15:43
Idag vinner vi. Jag vet inte vilka dåliga vibbar ni pratar om, men jag kommer inte sprida de vidare!
Jag har redan sagt mitt.
Sniper skrev: ↑fre 04 okt 2024, 17:53
De som står i valet och kvalet att ta sig till Tegera bör göra så. Jag är tämligen övertygad om att hemmapubliken får uppleva en seger.
Jodå, likt en dåre så sitter man här ett par timmar innan nedsläpp och minns det virvlande anfallsspel vi stundtals visat upp, och tänker att vi vinner nog med en 3-4 mål inför en extatisk hemmapublik.
Fallet blir alltid lika hårt.
Men än så länge känns det positivt! Typ 5-1 positivt.
Så Martin Karlsson och Alexander Lundqvist är petade idag då...
Det följer ändå en viss logik i de petningarna....
De är enligt statistiken....i plus/minus dom 2st sämsta spelarna inledningsvis då med...
-7 på Lundqvist
-6 på Karlsson
--------------------------
Mm...frågan är nu kommer Hellsten alltså att stå....
Det är verkligen ett katastrof beslut i sånt fall...varför luftade de inte honom då borta mot Skellefteå i en på förhand ändå svårare match....
OM de nu nödvändigtvis anser sig att han behöver istid ibland....
Självklart skall vi förlora hemma mot Örebro med...
Ingen ide att spela om en sån viktig match....
Många anser Örebro är ett lag för botten...då är detta i sånt fall en ***6poängs match*** som vi kommer att skänka bort poängen i....
Låt oss hängas av tidigt i år....varför dra ut på plågan...
HV71 leder med 4-1.... Vi är redan jumbo (plats 14) i tabellen innan vi ens spelar matchen...
Kikar man på Swehockey...till 18:00 matcherna....
Det bara mötet Timrå och Modo...som lämnat in än vilken målvakt som startar.... (Johansson/Lehtinen)
I övriga 3möten....ingen målvakt rödmarkerad än...
Men Millner var ju tydligt lite då "missnöjd" med Armalis senast....
Och Millner sägs ju alltid bestämma vem som står....så man blir inte ens förvånad om han valt att ställa korruptionsvärvningen Hellsten i målet....
------------------------
Senast redigerad av Lillgud den lör 05 okt 2024, 16:59, redigerad totalt 1 gång.
Lillgud skrev: ↑lör 05 okt 2024, 16:46
Så Martin Karlsson och Alexander Lundqvist är petade idag då...
Det följer ändå en viss logik i de petningarna....
De är enligt statistiken....i plus/minus dom 2st sämsta spelarna inledningsvis då med...
-7 på Lundqvist
-6 på Karlsson
--------------------------
Mm...frågan är nu kommer Hellsten alltså att stå....
Det är verkligen ett katastrof beslut i sånt fall...varför luftade de inte honom då borta mot Skellefteå i en på förhand ändå svårare match....
OM de nu nödvändigtvis anser sig att han behöver istid ibland....
Självklart skall vi förlora hemma mot Örebro med...
Ingen ide att spela om en sån viktig match....
Många anser Örebro är ett lag för botten...då är detta i sånt fall en ***6poängs match*** som vi kommer att skänka bort poängen i....
Låt oss hängas av tidigt i år....varför dra ut på plågan...
HV71 leder med 4-1.... Vi är redan jumbo (plats 14) i tabellen innan vi ens spelar matchen...
------------------------
För en gångs skull håller jag med dig, ställa Hellsten är fel och går emot lite vad dom sa i media.
Wikman i Örebro. Hoppas han värvas hem till LIF. Används som powerforward (i alla fall tidigare). Men har så mycket mer hockey i sig. Lyft blick, passningar på bladet, och smartness. Skridskoåkning i klass med Lang, bra skott. En lagspelare som är så mycket lagspelare att han glömmer bort sin egen kapacitet. Och är därmed inte så bra som han kan vara. Wikman i händerna på Tuurala i LIF nästa säsong och jag kommer köpa en back/låda De Ranke till Klas inför premiären.
Nu krossar vi Örebro, kom igen LIF!
(Ska på fest i Stockholm så får läsa rapporter om spelet här)