LIF i media

Användarens profilbild
bjernagris

Re: LIF i media

Inlägg av bjernagris »

Aggeman skrev: tor 24 okt 2024, 10:07
Stjärnan skrev: tor 24 okt 2024, 02:29 Det som fattas och behövs trodde jag länge var Kiss-cam.
Men så såg jag igår att den aldrig dök upp i Amerant bank arena.. men besviken? Icke! För istället hade de infört en ny variant, en med betydligt mer fest och drag i och en sådan behövs verkligen hemma i Tegera.

Låt mig presentera…… Dance-cam. \:d/
Ett fantastiskt inslag.
:)
Jag klarar mig väldigt bra utan alla typer av ”cams”. För mig hör det ihop med ”clap your hands” och hög housemusik i avblåsningarna och ”sweet Caroline” vid mål. Då hör jag hellre lite ramsor och/eller tystnad vid avblåsning som vi har idag.
Instämmer, sen har jag svårt att se att "cams" skulle flyga i Leksand. Men jag kanske är konservativ. Hur ser det ut på annat håll, någon som vet? Har andra SHL-lag börjat med detta? Malmö känns som ett lag som skulle kunna testa sånt.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

bjernagris skrev: tor 24 okt 2024, 10:18
Stjärnan skrev: tor 24 okt 2024, 02:29 Det som fattas och behövs trodde jag länge var Kiss-cam.
Men så såg jag igår att den aldrig dök upp i Amerant bank arena.. men besviken? Icke! För istället hade de infört en ny variant, en med betydligt mer fest och drag i och en sådan behövs verkligen hemma i Tegera.

Ett fantastiskt inslag.
Jag klarar mig väldigt bra utan alla typer av ”cams”. För mig hör det ihop med ”clap your hands” och hög housemusik i avblåsningarna och ”sweet Caroline” vid mål. Då hör jag hellre lite ramsor och/eller tystnad vid avblåsning som vi har idag.
Instämmer, sen har jag svårt att se att "cams" skulle flyga i Leksand. Men jag kanske är konservativ. Hur ser det ut på annat håll, någon som vet? Har andra SHL-lag börjat med detta? Malmö känns som ett lag som skulle kunna testa sånt.
Frölunda är det laget jag vet säkert. Malmö låter rimligt som du är inne på liksom Växjö. Vi är så vitt jag vet ensamma med att inte spela musik i avblåsningarna i SHL. Jag vet att Djurgården också hade det tyst innan de trillade ur, dock har jag hört musik i HA.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Wibbe skrev: tor 24 okt 2024, 10:16

Ett fantastiskt inslag.

Tystnad är underskattat.
Kontrastverkan är nyckeln.
Exempelvis vid baklängesmål: har alltid avskytt när klacken obrydda fortsätter sjunga.
Erkänn besvikelsen och var tysta för ett ögonblick. Börja sedan sjunga igen direkt vid nedsläpp. "Kom igen, Leksand! Kom igen, Leksand!".
Jag höll helt med dig tidigare, men har mjuknat lite gällande detta. Jag personligen är inte superroad av allt jippo runt matcherna, men tog med mig ungarna 6 och 9 år gamla på Beijer Hockey games tidigare i år. Jävlar vad de tyckte det var kul och absolut något som kan få dem att gå och kolla på hockey oftare. Sen måste det ju ske med balans så det inte blir som det ofta är i NHL, att hockeyn är en ursäkt för att äta mat och kolla på cheerleaders.
Jo det kan ju läggas mer krut på introt exempelvis, lite mer tryck i högtalare och hela alltet. Familjedagar har ett tydligt barnfokus också, men det kanske behövs något därtill.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: tor 24 okt 2024, 10:15

Ett fantastiskt inslag.
Tystnad är underskattat.
Exempelvis vid baklängesmål: har alltid avskytt när klacken obrydda fortsätter sjunga.
Erkänn besvikelsen och var tysta för ett ögonblick. Börja sedan sjunga igen direkt vid nedsläpp. "Kom igen, Leksand! Kom igen, Leksand!".
Verkligen. Spelas usel hockey bör det buas och skrikas, liksom ska det höras när laget spelar bra och bärs fram av trycket. Det monotona mumlandet kan vi skippa. Det bör satsas på topparna istället. Ramsor det kan tryckas på i bör förespråkas!
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Aggeman skrev: tor 24 okt 2024, 10:33
Sniper skrev: tor 24 okt 2024, 10:15

Tystnad är underskattat.
Verkligen. Spelas usel hockey bör det buas och skrikas, liksom ska det höras när laget spelar bra och bärs fram av trycket. Det monotona mumlandet kan vi skippa. Det bör satsas på topparna istället. Ramsor det kan tryckas på i bör förespråkas!
”Vi är Leksands IF, Vi är Leksands IF, Vi är Leksands IF, Norra Stååååååååå” är som jag med en dåres envishet (detta blir sista gången jag tar upp det) tagit upp tidigare sportvärldens mest sövande ramsa som mals på i tid och otid och dödar allt vad tryck och arenaupplevelse är. Sluta mumla skiten, tack!
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Veckans Lag-svepet.
Max Veronneau, Leksand

Jag var på plats när Max Veronneau gjorde sitt efterlängtade första mål för säsongen. Det var så sent som den 10:e oktober. Sedan dess har Leksand spelat ytterligare fyra matcher – och den tidigare skyttekungen har gjort mål i tre av dem. Han har alltså nätat fyra gånger på de fem senaste matcherna, efter att ha inlett säsongen med sju matcher utan mål. Leksand är ett lag med Max Véronneau i form och ett lag utan honom i form.

Veckan som gick blev det 2+2 på två matcher för Leksands spjutspets.
https://hockeysverige.se/shl/veckans-la ... t-farligt/

Justin Kloos Leksand

Justin Kloos bidrar som alltid med massvis av energi till laget. Kloos går att använda i alla spelformer och matchas flitigt oavsett resultat och tid som är kvar på matchen. Det finns andra spelare i Leksand som stått för fler poäng men ingen har varit bättre och viktigare för sitt lag än Kloos.

[...]

Veckans… Nollor
Frölundas Lasse Johansson, Örebros Jhonas Enroth och Leksands Jakob Hellsten höll alla varsin nolla under den gångna veckan. Ett extra stort grattis skickar bloggen till Hellsten som höll karriärens första SHL-nolla.

Veckans… Doldis
Alexander Millner är ingen som hörs eller syns speciellt mycket. Han låter istället sitt jobb och sina målvakter tala. I skadade Mantas Armalis frånvaro har Jakob Hellsten och Marcus Gidlöf behövt kliva in och fylla det tomrum som Armalis lämnat efter sig. Något de sannerligen gjort med bravur. Därför är det på sin plats att Alexander Millner får ett omnämnande och en bekräftelse för det fina jobb han lägger ned på sina målvakter och den betydelse han haft för deras utveckling.
https://www.expressen.se/sport/blogg/sa ... for-laget/
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Han har alltså nätat fyra gånger på de fem senaste matcherna, efter att ha inlett säsongen med sju matcher utan mål.
Som nyförvärv i Leksand gick han mållös fem första. Sen gjorde han två i sjätte matchen https://old.shl.se/gamecenter/qZl-8uH5f ... icles/post
Det blev 32 till.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Om någon hela dagen har undrat över detta...
Så kan Leksand behålla skyttekungen
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... rynas-prio
...så kan jag meddela att det är ett klickbete med väldigt lite nytt.
Vad menar Kloos med ”business”?
Justin Kloos är het som en get just nu. Hela tio mål från den spelskicklige anfallaren från Minnesota. Det är hans bästa start på säsongen någonsin i SHL.

Men hans framtid är oviss och i en intervju med Falu-Kuriren har han antytt att det är ”business” när det handlar om vad som sker i sommar och i höst.

Det är nämligen så att Kloos, och de flesta andra utländska spelarna i SHL, har kontrakt utformat på följande sätt; låg månadslön och en kraftfull sign off-bonus, som spelaren får när kontraktet med klubben är över.

Kloos tar ut cirka 100 000 kr i månaden från Leksand och har en sign off på en miljon kronor per säsong. Det innebär att Kloos har cirka fyra miljoner kronor, efter skatt, att hämta ut, om han inte förlänger med ett vanligt avtal med Leksand. Mycket pengar och det är just det som Kloos menar med ”business”.

En annan väg för Leksand, om man vill behålla Kloos, är att man skickar iväg Kloos 183 dagar bort från Sverige. Då blir han ”skatte-ren” och kan återvända till Sverige och Leksand utan att skatta sönder sig till Skatteverket.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Jag tycker Kloos ska stanna kvar ett par år till och bygga vidare på sin pension.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Signerat Sanny;
10. Leksand
Resultat: 16 matcher, 23 poäng

Samma tid förra säsongen: 25 poäng (-2)

Betyg: tre getingar

Kommentar: Inledningen på säsongen var tämligen svag. Närkampsspelet var rent ut sagt uselt vilket gjorde att defensiven blev alltför ihålig och sårbar. Det har blivit avsevärt mycket bättre den senaste tiden vilket återigen gett laget en trygghet och en grund att stå på. När Leksand spelar med tålamod i spelet utan puck har man både skickligheten och farten att kunna vända spelet snabbt och därifrån bygga upp sitt offensiva spel.

Utropstecken: Marcus Karlberg har varit en av Leksands genomgående bästa spelare den här hösten. Han har gått från att vara en brunkare i fjärdkedjan till en offensiv kraft och en energispelare i en av toppkedjorna.

Frågetecken: Det fanns en förhoppning om att backparet med Patrik Norén och Alexander Lundqvist skulle kunna spela på samma nivå som i fjol. Då man var ett av seriens bästa backpar. Nu har Leksand tvingats sära på duon som inte alls fått spelet att stämma. Leksand hade mått bra av det lugna och trygga spel som de visade upp i fjol.

MVP: Justin Kloos gör alltid ett gott jobb med att ge sitt lag både energi och karaktär. När han dessutom adderat offensiv spets i form av tio mål så är det svårt att förbise hans enorma betydelse för Leksand.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.