Det här är min text, så det är väl jag som är upphovsman till den.
När jag är på rätt humör kan jag faktiskt skriva rätt vettigt.
Men jag gillar det inte riktigt…
Tre förståeliga meningar i rad..
Ja kanske är även du ett Lillgud-wannabe om än i annan skepnad än negativ gul.
Men låt mig tvivla. AI eller upphovsrättslig stöld?
Eller är det så enkelt att det handlar om dr Jekel och mr plakat? Där den senare är den dominanta.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Det här är min text, så det är väl jag som är upphovsman till den.
När jag är på rätt humör kan jag faktiskt skriva rätt vettigt.
Men jag gillar det inte riktigt…
Tre förståeliga meningar i rad..
Ja kanske är även du ett Lillgud-wannabe om än i annan skepnad än negativ gul.
Men låt mig tvivla. AI eller upphovsrättslig stöld?
Eller är det så enkelt att det handlar om dr Jekel och mr plakat? Där den senare är den dominanta.
Jag föredrar att vara bonnig , då ställer ingen något krav.
Tyvärr använder jag inte AI och texten är inte stulen, så du får fortsätta fundera.
Bara för att man är tidning, radio, tv, eller framför allt massmedia så innebär det inte att man har rätt till en ständig röd matta. Och har man betett sig dåligt så kan man bli portad av den enkla anledningen att man betett sig dåligt. Ok, så nu har "inkluderande" ersatts av "transparens" som ordet världen ska kretsa kring, då vet jag det.
Jag tycker det känns bra att LIF har fått stake nog att vara sig lite grinigt själva och fokusera på att leverera hockey för sm-guld.
Hehe, kul referens! Men nu är det en fråga som LIF faktiskt kan bestämma över. Sanny tycker att tydligen att det är ett hot mot det demokratiska öppna samhället. Det är också ofattbart tröttsamt att se alla klickbeten. Jag kan förstå att klubben ledsnar, det måste vara den mest ”granskade” klubben någonsin. Adderas till det ska läggas suppoterprofiler som ska berätta historiska sanningar. Ingen kommer i efterhand säga att du hade rätt oavsett vad. Fortsätter man så är det raka spåret i rättshaveristfållan. Kan vi skits i det här nu och spela hockey?
Att Leksand IF stänger träningarna för media men släpper in en sajt som både sponsrar och bevakar laget är ett allvarligt snedsteg.
När klubbar börjar välja vilka journalister som får ställa frågor förvandlas journalistik till PR. Det handlar inte om arbetsro – det handlar om kontroll.
Sponsrad bevakning kan aldrig vara oberoende. Även om reportrarna försöker vara neutrala kommer publiken alltid misstänka att tuffa frågor undviks.
Svensk hockey bygger på öppenhet, passion och förtroende. Börjar vi stänga dörrar för kritiska röster, då förlorar vi något större än en nyhetsvinkel – vi förlorar trovärdigheten.
Där är min ståndpunkt i det här
Är det ett faktum eller ett rykte? Om det stämmer är det klart att det inte är ok, men det enda jag sett är att Sanny säger att visserligen tillförlitliga källor (FK-reporter?) har sagt det, men det är typ det enda. Jag har inget emot att man stänger arenan egentligen, men är den öppen för vissa men stängd för andra så håller jag helt med dig.
Att Siljan News sponsrar LIF är ju klarlagt. Om det Sanny säger verkligen stämmer vet jag inte, men bara att det finns en misstanke om att det är så skadar ju varumärket.
Att välja att inte prata med pressen bara för att de gör sitt jobb känns väldigt småaktigt. Hur tror ledningen att kommunen och fordringsägarna ser på att man minskar öppenheten just nu – i ett läge där vi borde visa att vi har rent mjöl i påsen och inget att dölja?
Vi måste börja agera som den folkkära förening vi en gång var, inte som ett stängt aktiebolag med skygglappar på.
Att Siljan News sponsrar LIF är ju klarlagt. Om det Sanny säger verkligen stämmer vet jag inte, men bara att det finns en misstanke om att det är så skadar ju varumärket.
Att välja att inte prata med pressen bara för att de gör sitt jobb känns väldigt småaktigt. Hur tror ledningen att kommunen och fordringsägarna ser på att man minskar öppenheten just nu – i ett läge där vi borde visa att vi har rent mjöl i påsen och inget att dölja?
Vi måste börja agera som den folkkära förening vi en gång var, inte som ett stängt aktiebolag med skygglappar på.
Fast man kan inte agera mot misstankar som dyker upp hur som helst. Jag har för mig att FK också sponsrar LIF precis som NA sponsrar Örebro m.fl.
Jag håller med om att jag tycker att Leksand agerar fel för sitt eget bästa, men det betyder ju inte att de inte har rätt att göra på sitt sätt i alla fall. Som det är nu så känns det som sandlådenivå både från LIFs håll och FKs håll. "Du kastade sand på mig så jag vill inte prata med dig! Då tänker jag skvallra på dig till mamma! Då får inte du vara med i min sandlåda! Då tänker jag skvallra till pappa också!"
Fast man kan inte agera mot misstankar som dyker upp hur som helst. Jag har för mig att FK också sponsrar LIF precis som NA sponsrar Örebro m.fl.
Jag håller med om att jag tycker att Leksand agerar fel för sitt eget bästa, men det betyder ju inte att de inte har rätt att göra på sitt sätt i alla fall. Som det är nu så känns det som sandlådenivå både från LIFs håll och FKs håll. "Du kastade sand på mig så jag vill inte prata med dig! Då tänker jag skvallra på dig till mamma! Då får inte du vara med i min sandlåda! Då tänker jag skvallra till pappa också!"
Jo, absolut – man kan inte agera på misstankar hur som helst. Men problemet är ju när misstanken dyker upp – precis samtidigt som man väljer att stänga hallen. Det är där det skaver.
Om det stämmer eller inte är egentligen inte huvudfrågan just nu. Vi har redan tillräckligt med stök runt klubben, vi behöver inte fler saker som väcker frågor om öppenhet och transparens.
Jag håller helt med om att det blivit sandlådenivå från båda håll, men jag tror faktiskt att den hållning Tjommen har mot media riskerar att skada klubben på sikt.
Siljan News och Leksand borde sätta sig ner, hålla en gemensam presskonferens och lägga korten på bordet innan det här snurrar iväg mer än nödvändigt. Lite rakhet och sunt förnuft hade gjort alla gott.