LIF i media

Användarens profilbild
Skvatte
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 14:50
Ort: Norr om ängen

Re: LIF i media

Inlägg av Skvatte »

Samma läge här, mitt hockeyintresse försvann för en sisådär 20 år sedan.
Matcher utan Leksand är fullständigt ointressant. (Ok, lite skadeglad blir jag när vissa lag förlorar.)

Spänningen, fascinationen, lidelsen ligger för min del i att jag håller på Leksand. Vill bara se Leksand vinna, gå bra och utvecklas, men förstår att det krävs andra lag för att det ska bli match.
Därtill kommer insikten om att det är vi som följer laget som är Leksand IF, spelare kommer och går. Färskt exempel: Lian Bichsel.

Till saken, bra tryck i arenan under match ökar ju upplevelsen ytterligare, samt större andel lokal representation på isen. Blir ju glad när Kloos gör mål, men ännu gladare när unge Unger gör det.
När det kommer till jippon och distraktioner runt själva matchen är det inget jag känner något behov av. Ge mig bara matchen sen är jag nöjd!
Men jag förstår att det kan krävas något extra för att förhöja arenaupplevelsen utöver bara en hockeymatch för att locka 7650 personer till Leksand och betala hundratals kronor i inträde.
(Hade vi varit Växjö hade vi kunnat anordna innebandymatch i pauserna)

Angående hymn blev jag lugnare av Superstars inlägg. Det är inget som bör tvingas fram bara för att, det måste vara något som växer fram naturligt.
Hoppas nu bara att de kan efterleva det och har lika stort tålamod med hymn som de haft med sitt eget namnbyte.
Senast redigerad av Skvatte den tor 14 dec 2023, 00:39, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

När Leksand spelar struntar jag fullständigt i omständigheter runt omkring. Allt handlar om att det ska bli vinst, vi kan spela världens tråkigaste hockey och jag är nöjd. Det i min mening betyder att jag tycker hockey är underhållande att titta på, då det är en transportsträcka som leder till lyckan. Inte alltid nödvändigtvis spelet i sig. Det är därför jag inte känner något behov av eldslukare som pausunderhållning.

Jag tycker hockey kan vara underhållande att titta på även utan att man är emotionellt brydd i resultatet. Dock beror det givetvis på omständigheterna, men det kan vara skönt att slippa anspänningen ibland. Det är ju skilda universum jämfört med våra matcher.

Med det sagt kan jag inte svara säkert på om jag skulle sett på hockey om det inte vore för Leksand, då det var inkörsporten till hockeyn. Troligtvis inte skulle jag gissa på.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: LIF i media

Inlägg av Fjodor »

Hymn, nej tack. En massa spektakel, tveksamt. Tycker svensk hockey är kul, så det räcker långt för mig se på en match. Orkar sällan ens lämna min plats i pauserna och då vill jag inte ha en massa oljud. Är trevligt att kunna prata i normal samtalston med de man är där med.

Absolut värst är en satans massa reklam i tid och otid samt överjävligt sövande ramsor som det trots allt finns en del av, t.ex. ”Vi är Leksands IF, Vi är Leksands IF, Norra ståååååååååååååååååååååååååååååååååååå.”
Leksand (klapp, klapp, klapp) som hela arenan kör är klart bättre för att skapa tryck. Detsamma gäller ge mig ett L osv. Enkelt och bra.

Som pausunderhållning, kör klassikern sätt pucken i mål från halva plan eller liknande och locka med bra pris för de som lyckas. Räcker för mig. Musik är svårt eftersom allas musiksmak inte kan tillgodoses. Alltid blir det nån som blir kränkt eller irriterad.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: ons 13 dec 2023, 19:46
Gösen skrev: mån 11 dec 2023, 16:47 Vi som sitter där varje match hänger kanske på den eller de två ggr som ståplats inkluderar sittplats.
Rätt dålig arena och en ståplats som kör sitt eget race. Bara att hålla med. Tyvärr.
Så… Superstars tappade först forumet. Sedan tappade de förtroendet (årsmötena) och nu har de även tappat arenan.
En tydlig och oroväckande trend.
Vart ska detta sluta?
Med tre heltidsanställda?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: LIF i media

Inlägg av Ställbergarn »

Aggeman skrev: ons 13 dec 2023, 19:58 När Leksand spelar struntar jag fullständigt i omständigheter runt omkring. Allt handlar om att det ska bli vinst, vi kan spela världens tråkigaste hockey och jag är nöjd. Det i min mening betyder att jag tycker hockey är underhållande att titta på, då det är en transportsträcka som leder till lyckan. Inte alltid nödvändigtvis spelet i sig. Det är därför jag inte känner något behov av eldslukare som pausunderhållning.

Jag tycker hockey kan vara underhållande att titta på även utan att man är emotionellt brydd i resultatet. Dock beror det givetvis på omständigheterna, men det kan vara skönt att slippa anspänningen ibland. Det är ju skilda universum jämfört med våra matcher.

Med det sagt kan jag inte svara säkert på om jag skulle sett på hockey om det inte vore för Leksand, då det var inkörsporten till hockeyn. Troligtvis inte skulle jag gissa på.
Jag hade inte kunnat skriva det bättre själv. Håller med dig till 100%! Precis så är det för mig med.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

VD i FK

När jag tittar tillbaka på matcher vi haft under hösten. Dan Laabraten, det var en fantastisk stämning på den matchen.

På tal om "fat and happy"
Andreas Hedbom ger ju verkligen ett uttryck av att inte förstå någonting alls i frågan. Matchen han hänvisar till är den hittills enda slutsålda med ca 1000 tillresta Färjestads-supportrar på läktaren.
Ja,Jo. Det var absolut fantastisk stämning på den matchen.

Frågar ni mig personligen så är jag också nöjd med bara hockey och en kopp kaffe i pausen. Men det är ju inte de redan frälsta vi ska knacka dörr hos.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Ställbergarn skrev: tor 14 dec 2023, 07:39
Aggeman skrev: ons 13 dec 2023, 19:58 När Leksand spelar struntar jag fullständigt i omständigheter runt omkring. Allt handlar om att det ska bli vinst, vi kan spela världens tråkigaste hockey och jag är nöjd. Det i min mening betyder att jag tycker hockey är underhållande att titta på, då det är en transportsträcka som leder till lyckan. Inte alltid nödvändigtvis spelet i sig. Det är därför jag inte känner något behov av eldslukare som pausunderhållning.

Jag tycker hockey kan vara underhållande att titta på även utan att man är emotionellt brydd i resultatet. Dock beror det givetvis på omständigheterna, men det kan vara skönt att slippa anspänningen ibland. Det är ju skilda universum jämfört med våra matcher.

Med det sagt kan jag inte svara säkert på om jag skulle sett på hockey om det inte vore för Leksand, då det var inkörsporten till hockeyn. Troligtvis inte skulle jag gissa på.
Jag hade inte kunnat skriva det bättre själv. Håller med dig till 100%! Precis så är det för mig med.
Till stor del är det så för mig också. Problemet är att vi inte har 7650 personer som går på varje match av samma anledning. Upplevelsen behövs för att dels locka marginalpublik på kort sikt, men även för att skapa kärnan på lång sikt. Mina barn tjatar inte om att åka till Leksand och kolla på hockey för spelet på isens skull. De bryr sig inte ett dugg om det blir 5-1 eller 0-100. De vill äta popcorn, träffa Liffe, titta på ismaskinen och se sprutande eld under introt. Just nu är hockeyn bara en del av upplevelsen för dem som jag är ganska säker på kommer att ändras under tid till att bli samma typ av intresse som oss inbitna som mer bryr oss om poäng. Familjedagarna är alldeles utmärkta t.ex. men kanske behövs något liknande som kan locka för att få med kompisgängen istället för familjen. Bredda fokuset lite.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Något liknande denna tycker jag man borde göra igen. Visst, man har väl inte kvar Ice-projection då jag vill minnas att det var utrustning från ligan, men något liknande den filmen på jumbotronen och spottar på isen med leksandsmärken/kurbits/leksandstjärnor borde inte vara jättedyrt att fixa. Bästa intro vi (Sverige?) haft, och då gillar jag inte ens musiken egentligen men den passar in här, speciellt stråkarna!

https://vimeo.com/86546407
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: tor 14 dec 2023, 09:05 Något liknande denna tycker jag man borde göra igen. Visst, man har väl inte kvar Ice-projection då jag vill minnas att det var utrustning från ligan, men något liknande den filmen på jumbotronen och spottar på isen med leksandsmärken/kurbits/leksandstjärnor borde inte vara jättedyrt att fixa. Bästa intro vi (Sverige?) haft, och då gillar jag inte ens musiken egentligen men den passar in här, speciellt stråkarna!

https://vimeo.com/86546407
Där är den!
Letade efter det där introt tidigare men hittade bara någon nygjord variant.
Det där är ett riktigt intro värdigt ett SHL lag. Det vi har nu är funkar ju också. På J16 matcher.

Har man inte is projektor (nån variant har man) så lägg pengar på att köpa in det då. Kommer betala sig i längden. Tänk vad många barn som kommer tjata på föräldrarna att få åka på hockey enbart för att se introt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Skrev FK verkligen så här igår (inklistrat i Masugnen)?
Nu meddelar Andreas Hedbom att jobbet för en ny hymn är påbörjad tillsammans med supporterfalangen ”Leksand superstars”.
Sublimt i så fall. En subtil reducering av deras ställning. Falang! Citationstecken!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: tor 14 dec 2023, 09:05 Något liknande denna tycker jag man borde göra igen. Visst, man har väl inte kvar Ice-projection då jag vill minnas att det var utrustning från ligan, men något liknande den filmen på jumbotronen och spottar på isen med leksandsmärken/kurbits/leksandstjärnor borde inte vara jättedyrt att fixa. Bästa intro vi (Sverige?) haft, och då gillar jag inte ens musiken egentligen men den passar in här, speciellt stråkarna!

https://vimeo.com/86546407
Skuggan i isen precis innan de åker in är magisk!

Håller med köp in utrustningen!
Senast redigerad av Aggeman den tor 14 dec 2023, 10:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

:YMPARTY: :-BD
Ställbergarn skrev: tor 14 dec 2023, 07:39
Jag hade inte kunnat skriva det bättre själv. Håller med dig till 100%! Precis så är det för mig med.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 994
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: LIF i media

Inlägg av Mats_ume »

Även lysrören (som lyser upp hela hallen) borde bytas ut mot punktbelysning som enbart lyser upp isen.
Bild
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Vägen till mannens hjärta går genom magen, heter ett gammalt kvinno-ordspråk.
Travesti: Vägen till publikens hjärta går genom magen?

Ranking 10 Best MLB Stadiums by Food https://bleacherreport.com/articles/208 ... ms-by-food

För egen del hade jag velat ha en food court: En libanes, en turk, en grek, en crossover asiat osv. Ge mig några lammspett med olika röror och klyftpotatis utöver många LIF-mål och jag är nöjd. Vet inte om man kan äta bengaliska tigrar, men OM - grilla dem och servera med pommes.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: LIF i media

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: tor 14 dec 2023, 11:12
Vägen till mannens hjärta går genom magen, heter ett gammalt kvinno-ordspråk.
Travesti: Vägen till publikens hjärta går genom magen?

Ranking 10 Best MLB Stadiums by Food https://bleacherreport.com/articles/208 ... ms-by-food

För egen del hade jag velat ha en food court: En libanes, en turk, en grek, en crossover asiat osv. Ge mig några lammspett med olika röror och klyftpotatis utöver många LIF-mål och jag är nöjd. Vet inte om man kan äta bengaliska tigrar, men OM - grilla dem och servera med pommes.
Är du trött på knäckebrödpizza?