LIF i media

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: mån 08 jan 2024, 22:30
harfager skrev: mån 08 jan 2024, 22:18
Sniper skrev: mån 08 jan 2024, 14:22
Så skulle kunna vara 4 forwards tillbaka vid bästa möjliga utfall. Då blir det trångt i laget må jag säga.
Och alldeles nyss ropades det på forwardsvärvningar, och extra helst centrar.
Det svänger snabbt i hockey.
Gäller att hinna med att vända kappan efter vinden.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 614
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: LIF i media

Inlägg av bjernagris »

Mats_ume skrev: mån 08 jan 2024, 22:30
harfager skrev: mån 08 jan 2024, 22:18Så skulle kunna vara 4 forwards tillbaka vid bästa möjliga utfall. Då blir det trångt i laget må jag säga.
Och alldeles nyss ropades det på forwardsvärvningar, och extra helst centrar.
Om alla spelare är tillgängliga är det snarare nya skador vi behöver.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: lör 06 jan 2024, 11:00 Torpedhockey var det väl USA som spelade?
Det var väl Sverige under Hady Nilsson?
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tis 09 jan 2024, 08:24
Gösen skrev: lör 06 jan 2024, 11:00 Torpedhockey var det väl USA som spelade?
Det var väl Sverige under Hady Nilsson?
Är det du, Staffan Lindebojj? ;) https://www.flashback.org/t136132

* * *
Leksing i vargaland skrev: fre 22 dec 2023, 23:47 Ryktena säger att att ett av våra C planerar en comeback :o bara att vänta och se. måtte det inte vara den 9de januari :-O
9 januari, 9 januari din dumma sill
jag kan lura dig vart jag vill


Idag är nya 1 april. Fritt fram att 9 januari-skämta.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Innan någon hinner fråga - fanns inklistrad i Masugnen:
Soffmasen
9 januari 2024, 13:05

4. Leksand ångar på och är just nu på tredje plats. Hur långt kan egentligen Leksand gå den här säsongen?

JOHAN SVENSSON

– För Leksand handlar det om en sak när grundserien är över. Det handlar om att ta sig förbi det första hindret i slutspelet! Det har varit den stora akilleshälen för Leksand sedan man började spela slutspel igen 2021. Då blev man trea i grundserien men åkte sedan direkt. Det har laget gjort 2022 och 2023 också. Inte ens på två hemmamatcher i våras lyckades man slå ut Rögle i åttondelen. Det var ett tydligt mentalt spöke och letar man sig bara igenom en runda, så tror jag de kan bli riktigt obehagliga för många lag. Då kan jag se ett lag som kan gå till en final. Det finns ju onekligen klass!

ADAM JOHANSSON

– Extremt imponerande vad Leksand lyckats åstadkomma den här säsongen med en trupp som var något ifrågasatt, särskilt backsidan var en hel del tveksamma till. Det har säkert använts som tändvätska inom gruppen, att de vill bevisa att de är bättre än alla tror, för många tyckare hade Leksand på den nedre halvan i sina förhandstips. Leksand har upplevts homogent under hela säsongen, de har haft ett fantastiskt målvaktsspel av särskilt Filip Larsson som de kunnat bygga vidare på och framåt har flera spelare som hade ett frågetecken över sig levererat, framför allt Lucas Elvenes som skulle kunna vara en topp fem-spelare i ligan den här säsongen.

Med tanke på hur de tuffar på känns det inte alls omöjligt med en semifinalplats. Det viktigaste för Leksand blir att säkra topp fyra-platserna, för Färjestad och Växjö är i dagsläget storfavoriter inför slutspelet och jag har svårt att se Leksand rå på endera av laget i en kvartsfinal. Blir de trea eller fyra är chansen god att de inte ställs mot varken Färjestad eller Växjö inför en potentiell semifinal.

JENNIFER ENGSTRÖM

– Ja, något har uppenbarligen hänt i Leksand (som jag tippade i botten inför säsongen, så lyssna ej på mig). Det känns som att de har lyckats gå lite under radarn, vilket också kan bli en nyckel framöver. De kan överraska många. Jag tror inte det blir SM-guld för Leksand direkt, men fortsätter de så här så blir det med stor sannolikhet i alla fall semifinal. Jag tippar på det utifrån hur det ser ut just nu.

SANNY LINDSTRÖM

– De är inne i en väldigt positiv trend och har en sund och bra konkurrenssituation i sitt lag. Leksand har inte vunnit en slutspelsrunda på många år. Det betyder att man kommer gå in i ett slutspel med en rätt stor press på sina axlar. Tar man sig förbi en kvartsfinal så kan man gå hela vägen men den stora utmaningen blir just kvarten.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... nds-succe/
Senast redigerad av Sniper den tis 09 jan 2024, 13:44, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tis 09 jan 2024, 09:46
Wiborg skrev: tis 09 jan 2024, 08:24
Gösen skrev: lör 06 jan 2024, 11:00 Torpedhockey var det väl USA som spelade?
Det var väl Sverige under Hady Nilsson?
Är det du, Staffan Lindebojj? ;) https://www.flashback.org/t136132
Petimeter
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: tis 09 jan 2024, 13:40
Sniper skrev: tis 09 jan 2024, 09:46
Wiborg skrev: tis 09 jan 2024, 08:24
Det var väl Sverige under Hady Nilsson?
Är det du, Staffan Lindebojj? ;) https://www.flashback.org/t136132
Petimeter
USAs torpedhockey skiljer sig en del från Hadys.
De körde med en ensam torped som kom skjuten i extremt hög fart rakt genom mittzon.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: tis 09 jan 2024, 13:39 Innan någon hinner fråga - fanns inklistrad i Masugnen:
Soffmasen
9 januari 2024, 13:05

4. Leksand ångar på och är just nu på tredje plats. Hur långt kan egentligen Leksand gå den här säsongen?

JOHAN SVENSSON

– För Leksand handlar det om en sak när grundserien är över. Det handlar om att ta sig förbi det första hindret i slutspelet! Det har varit den stora akilleshälen för Leksand sedan man började spela slutspel igen 2021. Då blev man trea i grundserien men åkte sedan direkt. Det har laget gjort 2022 och 2023 också. Inte ens på två hemmamatcher i våras lyckades man slå ut Rögle i åttondelen. Det var ett tydligt mentalt spöke och letar man sig bara igenom en runda, så tror jag de kan bli riktigt obehagliga för många lag. Då kan jag se ett lag som kan gå till en final. Det finns ju onekligen klass!

ADAM JOHANSSON

– Extremt imponerande vad Leksand lyckats åstadkomma den här säsongen med en trupp som var något ifrågasatt, särskilt backsidan var en hel del tveksamma till. Det har säkert använts som tändvätska inom gruppen, att de vill bevisa att de är bättre än alla tror, för många tyckare hade Leksand på den nedre halvan i sina förhandstips. Leksand har upplevts homogent under hela säsongen, de har haft ett fantastiskt målvaktsspel av särskilt Filip Larsson som de kunnat bygga vidare på och framåt har flera spelare som hade ett frågetecken över sig levererat, framför allt Lucas Elvenes som skulle kunna vara en topp fem-spelare i ligan den här säsongen.

Med tanke på hur de tuffar på känns det inte alls omöjligt med en semifinalplats. Det viktigaste för Leksand blir att säkra topp fyra-platserna, för Färjestad och Växjö är i dagsläget storfavoriter inför slutspelet och jag har svårt att se Leksand rå på endera av laget i en kvartsfinal. Blir de trea eller fyra är chansen god att de inte ställs mot varken Färjestad eller Växjö inför en potentiell semifinal.

JENNIFER ENGSTRÖM

– Ja, något har uppenbarligen hänt i Leksand (som jag tippade i botten inför säsongen, så lyssna ej på mig). Det känns som att de har lyckats gå lite under radarn, vilket också kan bli en nyckel framöver. De kan överraska många. Jag tror inte det blir SM-guld för Leksand direkt, men fortsätter de så här så blir det med stor sannolikhet i alla fall semifinal. Jag tippar på det utifrån hur det ser ut just nu.

SANNY LINDSTRÖM

– De är inne i en väldigt positiv trend och har en sund och bra konkurrenssituation i sitt lag. Leksand har inte vunnit en slutspelsrunda på många år. Det betyder att man kommer gå in i ett slutspel med en rätt stor press på sina axlar. Tar man sig förbi en kvartsfinal så kan man gå hela vägen men den stora utmaningen blir just kvarten.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... nds-succe/
Det ska rinna mycket vatten under broarna innan slutspelet blir en realitet.

Dock håller jag med Sanny rörande det han säger. Demonerna försvinner kanske vid en vunnen slutspelsserie och när anspänningen är hanterbar kanske vi bara tuffar på.

Anser dock att dessa tippningar känns mer intressanta närmare Mars.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: LIF i media

Inlägg av Leksing i vargaland »

Sniper skrev: tis 09 jan 2024, 09:46

* * *
Leksing i vargaland skrev: fre 22 dec 2023, 23:47 Ryktena säger att att ett av våra C planerar en comeback :o bara att vänta och se. måtte det inte vara den 9de januari :-O
9 januari, 9 januari din dumma sill
jag kan lura dig vart jag vill


Idag är nya 1 april. Fritt fram att 9 januari-skämta.
Vi slapp Frögren i div 3 :YMHUG:
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: LIF i media

Inlägg av Uffe88 »

Saxxat från Expressen: https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -i-europa/


Halvtidskollen – Leksand: Kan lämna för spel i Europa
LEKSANDS IF
Publicerad 10 jan 2024 kl 05.00
PremiumMer än halva grundserien har spelats.
Samtidigt arbetar sportcheferna runtom i SHL med sina trupper för säsongen 24/25.
Expressen gör nu en inventering av varje klubb.
Vilka har kontrakt? Vilka går ut? Vilka kan förlänga? Kan någon lämna trots avtal?
I dag: Leksand.
Det är det stora huvudbryt för Thomas Johansson
Sköna beskedet för Leksand
Stjärnan kan lämna för spel i Europa
Tränarfrågan
Detaljen som talar för att stortalangen stannar kvar

Text Adam Johansson, Johan Svensson
Mer av det bästa från Expressen. Mer Premium hittar du här.


Mantas Armalis, målvakt
Filip Larsson, målvakt
Anton Johansson, back
Lucas Lagerberg, back
Eddie Larsson, back
Alexander Lundqvist, back
Patrik Norén, back
Peter Cehlarik, forward
Arvid Eljas, forward
Lucas Elvenes, forward
Hannes Hellberg, forward
Marek Hrivik, forward
Marcus Karlberg, forward
Martin Karlsson, forward
Justin Kloos, forward
Jon Knuts, forward
Oskar Lang, forward
Lukas Vejdemo, forward
Patrik Zackrisson, forward
Kalle Östman, forward

Filip Larsson.
Foto: DANIEL ERIKSSON / BILDBYRÅN
KOMMENTAR:
Få lag i SHL har säkrat truppen inför säsongen 24/25 lika väl som Leksand. 20 spelare sitter på avtal just nu. Det är ett mönster under Thomas Johanssons tid som general manager, han vill inte ha alltför stora skiften i laget från säsong till säsong utan helst jobba vidare med samma kärna och sedan addera fyra, fem, sex namn utifrån.

Lyckligtvis för Leksands del är målvaktsparet intakt. Filip Larsson och Mantas Armalis håller högsta SHL-nivå tillsammans och räknas som en av ligans främsta duos mellan stolparna.
Värre är det på backsidan. Där har samtliga toppbackar utgående avtal (återkommer till det längre ned). Visserligen har stabila backar som Patrik Norén och Alexander Lundqvist knutits upp för framtiden och det finns potential hos en sådan som Anton Johansson, om han blir kvar ytterligare ett år. Det är det mest troliga, men Detroit, som äger hans rättigheter, har placerat flera av deras svenska talanger i AHL tidigare, samma scenario kan uppstå för Johansson.
Bland forwards finns en bra mix av utpräglade stjärnor och botten sex-spelare under avtal. Merparten av dem har dessutom stor erfarenhet från SHL.

Olle Alsing, back
Matt Caito, back
Anton Lindholm, back
Fred Nilsson, back
Carter Ashton, forward
Felix Unger Sörum, forward
Max Veronneau, forward

Anton Lindholm.
Foto: OLA WESTERBERG / BILDBYRÅN

Max Veronneau.
Foto: DANIEL ERIKSSON / BILDBYRÅN
KOMMENTAR:
Listan består av mer eller mindre idel kompetenta hockeyspelare. Det stora huvudbryt för Thomas Johansson och den sportsliga ledningen är alltjämt hur de stora backnamnen ska övertalas att stanna kvar i Leksand. Halva SHL har jagat Anton Lindholm, som fått enorma bud under hela hösten, men enligt uppgifter till Expressen har han ännu inte skrivit på någonting. Rögle var först i ledet för någon månad sedan tack vare ett monsterbud men det finns inget signerat avtal i dagsläget.

Leksand borde självklar prioritera att säkra upp Matt Caito, som i skymundan fortsätter vara en av SHL:s bästa backar, trots att han sällan får några större rubriker. Är pengen rätt, då är det en given förlängning. Det skulle Olle Alsing också kunna vara. Däremot tjänar han för mycket nu sett till hans produktion, för när han värvades var tanken att han skulle vara en poängback med PP-specialiteter, men han har inte visat tillräckligt mycket av den varan under de senaste två säsongerna.

Felix Unger Sörum.
Foto: JESPER ZERMAN / BILDBYRÅN

Matt Caito.
Foto: DANIEL ERIKSSON / BILDBYRÅN
Fred Nilsson kom in på ett bananskal tidigt under hösten när det uppstod skador i backledet, det är inte troligt att han får förlängt.
Leksand hoppas självklart få behålla Felix Unger Sörum ett år till. Carolina äger hans rättigheter och har i dagsläget inget AHL-lag att placera dalatalangen i, så det talar för att Leksand får njuta av Unger Sörums färdigheter en säsong till. Däremot är det högst osäkert om Max Veronneau blir kvar. Det finns intresse från Schweiz, enligt Expressens uppgifter, så han skulle packa resväskan och flytta till alperna efter säsongen.
Carter Ashton serveredes ett fint kontrakt efter sin första imponerande säsong med Leksand, men har efter det inte flugit på samma höjder efter det. Han är dock en uppskattad figur i gruppen och av supportrarna, och trivs verkligen med livet i Dalarna. Skadad under större delen av den här säsongen, så ska han förlänga sin vistelse i Leksand gäller det att han sänker sin lön avsevärt.


Challe Berglund.
Foto: OLA WESTERBERG / BILDBYRÅN
Just nu styr Mikael Karlberg, Challe Berglund och David Printz skutan med den äran. Stor osäkerhet råder huruvida Björn Hellkvist kan återvända för att fullfölja sitt kontrakt till 2025. Han sa i en intervju med Expressen nyligen att han inte ser ett datum för när han kan vara tillräckligt frisk för att stå på en tränarbänk igen. Det är möjligt att Thomas Johansson känner att spelartruppen mår allra bäst av att fortsätta ledas av den nuvarande tränarkonstellation som hjälpt Leksand till en topposition i ligan. I dagsläget finns heller inga konkreta rykten eller uppgifter för hur Leksand planerar att sätta samman sin stab till 24/25.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Om Max lämnar hoppas jag verkligen han går till Schweiz och inte exempelvis Färjestad. Ni minns Oskarshamn -> Leksand:
Nu bekräftar transatlanten att han är klar för Leksand till nästa säsong.
– Jag är inte säker på hur allting funkar, men jag tror att jag kommer det. Jag har inte fått kontraktet ännu, säger Max Veronneau till Oskarshamns-Tidningen.
Han lägger snabbt till.
– Utifrån min agent är jag det.
Ett överraskande uppriktigt svar där han uppger precis som läget är.
- Jag tror att det är en bra möjlighet. Det är ett bra och väldigt stort lag i Sverige, utifrån det jag har hört. Det kommer bli kul att spela där.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... tstandaren
Leksand -> Färjestad:
Nu bekräftar transatlanten att han är klar för Färjestad till nästa säsong.
– Jag är inte säker på hur allting funkar, men jag tror att jag kommer det. Jag har inte fått kontraktet ännu, säger Max Veronneau till Falu-Kuriren.
Han lägger snabbt till.
– Utifrån min agent är jag det.
Ett överraskande uppriktigt svar där han uppger precis som läget är.
- Jag tror att det är en bra möjlighet. Det är ett bra och väldigt stort lag i Sverige, utifrån det jag sett. Det kommer bli kul att spela där.
* * *

Annars är ju det här värt att notera:
Det stora huvudbryt för Thomas Johansson och den sportsliga ledningen är alltjämt hur de stora backnamnen ska övertalas att stanna kvar i Leksand. Halva SHL har jagat Anton Lindholm, som fått enorma bud under hela hösten, men enligt uppgifter till Expressen har han ännu inte skrivit på någonting. Rögle var först i ledet för någon månad sedan tack vare ett monsterbud men det finns inget signerat avtal i dagsläget.
I tidigare rapportering har det inte lämnats en öppning för Leksand. Å andra sidan har vi de där orden som kom ur hästens egen mun, som väl inte kan tolkas annat än negativt för Leksand:
Kittlar pengarna?

– Det är en bit i beslutet. Men det är ingen avgörande faktor. Hela paketet ska stämma. Det kommer definitivt inte vara det som är helt avgörande för var jag kritar på. Det är vad som kittlar mest.

Branschen är som den är och en spelare av din dignitet kommer av allt att döma att ha skrivit på innan säsongen är över. Kommer du meddela Leksands sportchef Thomas Johansson då?

- Det har jag räknat ut att det lär bli så, med tanke på hur branschen är. Men det blir ett samtal jag får ta med min agent, och så får vi komma på vad som är den rätta vägen. Vilka kanaler man ska gå.
Men de raderna läser man i ljuset av detta (som står tidigare i aktuella Mr Madhawk-artikeln):
I Sverige var Rögle en av de hetaste klubbarna tidigt under hösten.

Lag som Skellefteå och Växjö har också deklarerat intresse. Men SM-finallagen från 2023 har båda fått nej från Anton Lindholm och hans agent, enligt uppgifter till Expressen.

Samma sak gäller hans nuvarande klubb Leksand, som också kan räknas bort.
* * *

Avslutningsvis: Jag gillar Olle Alsings stockholmsstöriga uppsyn - men han måste bli framträdande oftare än när många backar är borta och han är tvungen att kliva fram, vilket han gjorde vid ett tillfälle. Så tydligen har han en högre nivå i sig, som kommer fram när han vill och måste.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: LIF i media

Inlägg av Fjodor »

Sniper skrev: ons 10 jan 2024, 10:53
Avslutningsvis: Jag gillar Olle Alsings stockholmsstöriga uppsyn - men han måste bli framträdande oftare än när många backar är borta och han är tvungen att kliva fram, vilket han gjorde vid ett tillfälle. Så tydligen har han en högre nivå i sig, som kommer fram när han vill och måste.
Jag är och har alltid varit förtjust i Alsings spel och skridskoåkning. Sedan tror och hoppas jag att poängproduktionen skjuter i höjden restrande del av säsongen. Han har ju varit i mängder av bra lägen, men utan att få in pucken i mål. Bara Zacke och Lang kan konkurrera med lika mycket brända lägen. Fortsätter Alsing att ta sig till dessa lägen så kommer ketchupflaskan att gå i topp.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: LIF i media

Inlägg av Fjodor »

bjernagris skrev: tis 09 jan 2024, 07:49
Mats_ume skrev: mån 08 jan 2024, 22:30
harfager skrev: mån 08 jan 2024, 22:18Så skulle kunna vara 4 forwards tillbaka vid bästa möjliga utfall. Då blir det trångt i laget må jag säga.
Och alldeles nyss ropades det på forwardsvärvningar, och extra helst centrar.
Om alla spelare är tillgängliga är det snarare nya skador vi behöver.
Jag ropar inte hej förrän jag ser Vejdemo och Hrvik i matchspel och utan tendens att uppvisa ett beteende som tyder på att de är halvskadade. MK får man lita på är hel när han återkommer, där är väl frågan bara hur lång tid det tar att komma in i matchtempo. Ashton är fortfarande ett frågetecken för mig, både vad gäller när han faktiskt kan vara tillbaka och vad för typ av skada det faktiskt varit frågan om = risken för att samma skit går sönder lätt igen efter återkomst.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: LIF i media

Inlägg av Sundsvalll »

Sniper du är skyldig mig ett par nya kallingar :-O
Trodde att Max var klar för Färjestad för en sekund :evil:
Tack och lov att jag inte hann kasta telefonen genom fönstret.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: LIF i media

Inlägg av Uffe88 »

Sniper skrev: ons 10 jan 2024, 10:53 Om Max lämnar hoppas jag verkligen han går till Schweiz och inte exempelvis Färjestad. Ni minns Oskarshamn -> Leksand:
Nu bekräftar transatlanten att han är klar för Leksand till nästa säsong.
– Jag är inte säker på hur allting funkar, men jag tror att jag kommer det. Jag har inte fått kontraktet ännu, säger Max Veronneau till Oskarshamns-Tidningen.
Han lägger snabbt till.
– Utifrån min agent är jag det.
Ett överraskande uppriktigt svar där han uppger precis som läget är.
- Jag tror att det är en bra möjlighet. Det är ett bra och väldigt stort lag i Sverige, utifrån det jag har hört. Det kommer bli kul att spela där.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... tstandaren
Leksand -> Färjestad:
Nu bekräftar transatlanten att han är klar för Färjestad till nästa säsong.
– Jag är inte säker på hur allting funkar, men jag tror att jag kommer det. Jag har inte fått kontraktet ännu, säger Max Veronneau till Falu-Kuriren.
Han lägger snabbt till.
– Utifrån min agent är jag det.
Ett överraskande uppriktigt svar där han uppger precis som läget är.
- Jag tror att det är en bra möjlighet. Det är ett bra och väldigt stort lag i Sverige, utifrån det jag sett. Det kommer bli kul att spela där.
* * *

Annars är ju det här värt att notera:
Det stora huvudbryt för Thomas Johansson och den sportsliga ledningen är alltjämt hur de stora backnamnen ska övertalas att stanna kvar i Leksand. Halva SHL har jagat Anton Lindholm, som fått enorma bud under hela hösten, men enligt uppgifter till Expressen har han ännu inte skrivit på någonting. Rögle var först i ledet för någon månad sedan tack vare ett monsterbud men det finns inget signerat avtal i dagsläget.
I tidigare rapportering har det inte lämnats en öppning för Leksand. Å andra sidan har vi de där orden som kom ur hästens egen mun, som väl inte kan tolkas annat än negativt för Leksand:
Kittlar pengarna?

– Det är en bit i beslutet. Men det är ingen avgörande faktor. Hela paketet ska stämma. Det kommer definitivt inte vara det som är helt avgörande för var jag kritar på. Det är vad som kittlar mest.

Branschen är som den är och en spelare av din dignitet kommer av allt att döma att ha skrivit på innan säsongen är över. Kommer du meddela Leksands sportchef Thomas Johansson då?

- Det har jag räknat ut att det lär bli så, med tanke på hur branschen är. Men det blir ett samtal jag får ta med min agent, och så får vi komma på vad som är den rätta vägen. Vilka kanaler man ska gå.
Men de raderna läser man i ljuset av detta (som står tidigare i aktuella Mr Madhawk-artikeln):
I Sverige var Rögle en av de hetaste klubbarna tidigt under hösten.

Lag som Skellefteå och Växjö har också deklarerat intresse. Men SM-finallagen från 2023 har båda fått nej från Anton Lindholm och hans agent, enligt uppgifter till Expressen.

Samma sak gäller hans nuvarande klubb Leksand, som också kan räknas bort.
* * *

Avslutningsvis: Jag gillar Olle Alsings stockholmsstöriga uppsyn - men han måste bli framträdande oftare än när många backar är borta och han är tvungen att kliva fram, vilket han gjorde vid ett tillfälle. Så tydligen har han en högre nivå i sig, som kommer fram när han vill och måste.
Luktar Schweiz över Max och Anton.

Olle och Ashton är jag tveksam till om vi verkligen ska förlänga med, lite bang for the buck på dessa två