LIF i media

Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: LIF i media

Inlägg av Sundsvalll »

Ursäkta min tanke. Men har ni stannat upp och funderat över vilken resa vi gjort? Vi har fått en stabilare grund ett lugn. Vi behöver inte kasta oss över varje Legoknekt för att försöka överleva. Förut så förbannade vi trötta legoknektar men vi ville ändå ha dom att sätta vår tro till deras magiska förmågor (som för det mesta var just magiska och inte riktiga) Nu har vi en förening som verkar låta sportchefen göra det han har betalt för utan 50 klåfingriga förståsigpåare lägger sig i.
Allt det här leder mig till att göra en 69:a och säga nej till legoknektar som verkligen inte vill vara här. Och det är så jag svängt om Lindholm okej att du vill ha en bra lön. Men att inte lägga band på tungan gör att jag säger tack hej kul att du tittade in och gjorde ett bra jobb. För visst han är en djävla bra back, men hur mycket bidrar rest till att han är i det läget vi är?

Men jag vill sno Ahti Oksanen om Oskarshamn ramlar ut Appropå legoknektar


https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ill-malmo/
Malmös trupp består av 13 forwards.

Sex stycken saknas när det väntar roadtrip till Linköping och Örebro.

Ny på frånvarolistan är storstjärnan Janne Kuokkanen.

Därför lånar man in Filip Barklund från Almtuna. Enligt Expressens uppgifter ansluter även Arvid Eljas från Leksand.

– Vi kan inte tycka synd om oss själva, så är är det under en säsong, säger huvudtränaren Tomas Kollar.


Kul att han kan få lite tid och höra en ny röst
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: LIF i media

Inlägg av Uffe88 »

Aggeman skrev: tis 09 jan 2024, 15:28
Sniper skrev: tis 09 jan 2024, 13:39 Innan någon hinner fråga - fanns inklistrad i Masugnen:
Soffmasen
9 januari 2024, 13:05

4. Leksand ångar på och är just nu på tredje plats. Hur långt kan egentligen Leksand gå den här säsongen?

JOHAN SVENSSON

– För Leksand handlar det om en sak när grundserien är över. Det handlar om att ta sig förbi det första hindret i slutspelet! Det har varit den stora akilleshälen för Leksand sedan man började spela slutspel igen 2021. Då blev man trea i grundserien men åkte sedan direkt. Det har laget gjort 2022 och 2023 också. Inte ens på två hemmamatcher i våras lyckades man slå ut Rögle i åttondelen. Det var ett tydligt mentalt spöke och letar man sig bara igenom en runda, så tror jag de kan bli riktigt obehagliga för många lag. Då kan jag se ett lag som kan gå till en final. Det finns ju onekligen klass!

ADAM JOHANSSON

– Extremt imponerande vad Leksand lyckats åstadkomma den här säsongen med en trupp som var något ifrågasatt, särskilt backsidan var en hel del tveksamma till. Det har säkert använts som tändvätska inom gruppen, att de vill bevisa att de är bättre än alla tror, för många tyckare hade Leksand på den nedre halvan i sina förhandstips. Leksand har upplevts homogent under hela säsongen, de har haft ett fantastiskt målvaktsspel av särskilt Filip Larsson som de kunnat bygga vidare på och framåt har flera spelare som hade ett frågetecken över sig levererat, framför allt Lucas Elvenes som skulle kunna vara en topp fem-spelare i ligan den här säsongen.

Med tanke på hur de tuffar på känns det inte alls omöjligt med en semifinalplats. Det viktigaste för Leksand blir att säkra topp fyra-platserna, för Färjestad och Växjö är i dagsläget storfavoriter inför slutspelet och jag har svårt att se Leksand rå på endera av laget i en kvartsfinal. Blir de trea eller fyra är chansen god att de inte ställs mot varken Färjestad eller Växjö inför en potentiell semifinal.

JENNIFER ENGSTRÖM

– Ja, något har uppenbarligen hänt i Leksand (som jag tippade i botten inför säsongen, så lyssna ej på mig). Det känns som att de har lyckats gå lite under radarn, vilket också kan bli en nyckel framöver. De kan överraska många. Jag tror inte det blir SM-guld för Leksand direkt, men fortsätter de så här så blir det med stor sannolikhet i alla fall semifinal. Jag tippar på det utifrån hur det ser ut just nu.

SANNY LINDSTRÖM

– De är inne i en väldigt positiv trend och har en sund och bra konkurrenssituation i sitt lag. Leksand har inte vunnit en slutspelsrunda på många år. Det betyder att man kommer gå in i ett slutspel med en rätt stor press på sina axlar. Tar man sig förbi en kvartsfinal så kan man gå hela vägen men den stora utmaningen blir just kvarten.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... nds-succe/
Det ska rinna mycket vatten under broarna innan slutspelet blir en realitet.

Dock håller jag med Sanny rörande det han säger. Demonerna försvinner kanske vid en vunnen slutspelsserie och när anspänningen är hanterbar kanske vi bara tuffar på.

Anser dock att dessa tippningar känns mer intressanta närmare Mars.
Håller med, för mig är det viktigaste i år att vi tar oss förbi en slutspelsrunda.

Jag landar hellre på en 7e plats och slår ut lag 10 i ett play in än att komma 3a och åka ut med huvudet före.
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

https://www.svtplay.se/video/eak1q3k/ho ... id=eak1q3k

Längre intervju med TJ samt en del övrigt snack om LIF, börjar någonstans på den andra halvan.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Måste säga att jag tycker TJ känns väldigt förtroendeingivande och kompetent varje gång man hör en intervju med honom.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Kul att se Ashton i gul tröja!

https://youtu.be/DJOQ4azH7EA?si=EzDRP_AldM772AOE
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: mån 15 jan 2024, 14:20 Kul att se Ashton i gul tröja!

https://youtu.be/DJOQ4azH7EA?si=EzDRP_AldM772AOE
Kunde de inte ha blurrat PZ och haft bildskärpa på det som pågick bakom honom så att man eventuellt fått syn på någon av lasarett-backarna :-B
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: mån 15 jan 2024, 14:28
Aggeman skrev: mån 15 jan 2024, 14:20 Kul att se Ashton i gul tröja!

https://youtu.be/DJOQ4azH7EA?si=EzDRP_AldM772AOE
Kunde de inte ha blurrat PZ och haft bildskärpa på det som pågick bakom honom så att man eventuellt fått syn på någon av lasarett-backarna :-B
Hehe tänkte också på det. Jag pausade för att leta men kunde inte se någon.
Det jag kunde se var att Gidlöf var i buren, så Larsson kanske är fortsatt borta.

Är hallen stängd på träningsdagar numera? Det vore klädsamt med en spion som avlägger rapporter. Någon som lunchar i restaurangen som kan slå ett getöga på träningen.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Karlberg inför torsdag:

https://www.youtube.com/watch?v=-6XwHSD1Q00

Ett nytt ansiktet syns 2 minuter in i klippet. En junis för numerären på träning kanske? Eller någon som ska gå sjundeback imorgon?, eller i värsta fall gå in på sex backar? Skräckscenario.
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: LIF i media

Inlägg av Chris »

Aggeman skrev: ons 17 jan 2024, 13:09 Karlberg inför torsdag:

https://www.youtube.com/watch?v=-6XwHSD1Q00

Ett nytt ansiktet syns 2 minuter in i klippet. En junis för numerären på träning kanske? Eller någon som ska gå sjundeback imorgon?, eller i värsta fall gå in på sex backar? Skräckscenario.
Verkligen! Lagerberg spelar ikväll borta mod Västervik, han kan väl åka direkt t lpkg, ta in på Scandic, rejäl hotellfrukost och spela på kvällen. I och för sig har han match också på fredag men han är ju ung killen!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Chris skrev: ons 17 jan 2024, 16:24
Aggeman skrev: ons 17 jan 2024, 13:09 Karlberg inför torsdag:

https://www.youtube.com/watch?v=-6XwHSD1Q00

Ett nytt ansiktet syns 2 minuter in i klippet. En junis för numerären på träning kanske? Eller någon som ska gå sjundeback imorgon?, eller i värsta fall gå in på sex backar? Skräckscenario.
Verkligen! Lagerberg spelar ikväll borta mod Västervik, han kan väl åka direkt t lpkg, ta in på Scandic, rejäl hotellfrukost och spela på kvällen. I och för sig har han match också på fredag men han är ju ung killen!
Nu verkar ju ingen back vara borta förutom Lindholm, därför kanske det kan vara en forward med hänsyn till att Vejdemo och Ashton är skadade och FUS inte är önskvärd.

Tycker förövrigt att det är ett märkligt val att ställa honom åt sidan, då han inte var sämre än någon annan i lördags.
Argumentet var att han skulle få landa lite efter JVM. Det kan han väl göra på heltid bortsett från de få timmarna som han ska fokusera på att prestera?
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: ons 17 jan 2024, 16:46 FUS inte är önskvärd.

Tycker förövrigt att det är ett märkligt val att ställa honom åt sidan, då han inte var sämre än någon annan i lördags.
Argumentet var att han skulle få landa lite efter JVM. Det kan han väl göra på heltid bortsett från de få timmarna som han ska fokusera på att prestera?
Vad har jag missat?

Edit: Såg nu i matchtråden att han vilas.
Pain is temporary, glory is forever
Jjax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: LIF i media

Inlägg av Jjax »

Håkan Loob gör bort sig igen
https://www.svt.se/sport/ishockey/hakan ... an-och-shl

Tror han helst vi ha en stängd liga med bara Färjestad och Frölunda som möts 51 gånger och sen i en final i bäst av sju och vinnaren är sm mästare.
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: LIF i media

Inlägg av Runntur »

Vad är det jag har missat i relationen mellan Tomas Ros på Aftonbladet och Leksands IF?

Flera gånger denna säsongen har jag förvånats över hur lite plats Leksands IF får på sportbladets sidor. Han gör vad han kan för att rikta fokus någon annanstans mest hela tiden. Sist jag tänkte på det var hemmamatchen mot MoDo på annandagen.

Vi vinner med 5-0 i fullsatt Tegera, Sabaton uppträder och det är en väldigt bra prestation i det stora hela. Rubriken efter matchen är (en liten rubrik): ”Modos mardröm: Fick jaga hyrbil” med bild på en modo spelare, och texten handlar om hur jobbigt det var för modo att hitta en hyrbil till en magsjuk spelare. I förbifarten i texten så klarar han dock att skriva några meningar om att: Just ja, Leksand vann för övrigt med 5-0 blabla.

Vad är problemet här? Blev Tomas Ros dissad av Leksand någon gång tidigare i hans liv så att han nu ska göra allt han kan för att inte ge föreningen någon uppmärksamhet?

Det är lite för uppenbart att det är ett problem här.

Jag har givetvis mailat Tomas och frågat, han har aldrig svarat på ett enda mail.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: LIF i media

Inlägg av Wittgenstein »

Runntur skrev: lör 20 jan 2024, 12:16 Vad är det jag har missat i relationen mellan Tomas Ros på Aftonbladet och Leksands IF?

Flera gånger denna säsongen har jag förvånats över hur lite plats Leksands IF får på sportbladets sidor. Han gör vad han kan för att rikta fokus någon annanstans mest hela tiden. Sist jag tänkte på det var hemmamatchen mot MoDo på annandagen.

Vi vinner med 5-0 i fullsatt Tegera, Sabaton uppträder och det är en väldigt bra prestation i det stora hela. Rubriken efter matchen är (en liten rubrik): ”Modos mardröm: Fick jaga hyrbil” med bild på en modo spelare, och texten handlar om hur jobbigt det var för modo att hitta en hyrbil till en magsjuk spelare. I förbifarten i texten så klarar han dock att skriva några meningar om att: Just ja, Leksand vann för övrigt med 5-0 blabla.

Vad är problemet här? Blev Tomas Ros dissad av Leksand någon gång tidigare i hans liv så att han nu ska göra allt han kan för att inte ge föreningen någon uppmärksamhet?

Det är lite för uppenbart att det är ett problem här.

Jag har givetvis mailat Tomas och frågat, han har aldrig svarat på ett enda mail.
Tomas blir väl ofta beskylld för att vara leksing och har, som jag förstått det, en tydlig koppling till byn släktmässigt. Om man lyssnat på hans pod och följt honom på Twitter framgår också att han har ett hus (eller rent av en gård) i trakten, att hans far var stor supporter och att hans barnbarn kläs i leksandströjor. Så jag tror inte det finns något "problem". Möjligtvis då att han överkompenserar lite för att slippa alla andra mailare som säkert fyller hans inkorg med påståenden om att han bara skriver positivt om LIF.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Elvenes har fått ta emot mycket skit under sin korta SHL-karriär. ”Experterna” verkar ju ibland vara livrädda för att kritisera svenska spelare, medan importer allt som oftast får sågen. När det kommer till relativt unga spelare brukar de vara restriktiva med kritiken i allmänhet. Elvenes är dock en spelare som har sågats rejält, både av media, experter, klubbar och supportrar, mycket tycks även sakna grund. Det finns andra spelare som har gjort bort sig på riktigt som inte blir ställda mot väggen.

Det är som att media vill skapa någon typ av ”problembarn och divastämpel” kring Elvenes. Det kanske känns lägligt på grund av hans spelstil som kan upplevas som rikstagande, och till viss del nonchalant. Jag upplever dock honom som en mycket hårt jobbande spelare också (man kan vara lirare och hårt jobbande). Ett exempel på medias försök att måla upp en bild av honom är när han ska intervjuas efter Linköpingsmatchen. Han spelade ingen stor roll i händelserna förutom att han blev utsatt för en ful tackling. De törstar efter en smaskig rubrik där de kan försöka få fram en hetsig reaktion, och bygga upp den bilden av honom.

Detta är verkligen inget de har lyckats med utan Elvenes är ju lika iskall i intervjuerna som han är på isen. Han lyckas låta väldigt genuin i sina svar samtidigt som han inte är torr och tråkig. Han verkar helt enkelt vara en trevlig kille och uppskattad i gruppen.

Min bild av medierna behöver inte stämma men det är något jag uppfattar förekommer från deras sida, och som särkilt inte är sjysst mot en ung kille.

https://hockeysverige.se/2024/01/20/tv- ... d-bullshit