LIF i media

Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: LIF i media

Inlägg av Eastis »

Jjax skrev: lör 02 mar 2024, 21:38 Tycker hela tv4 sändningen är trött.
När Viasat hade allsvenskan så var det nytt och kul, en frisk fläkt. Tv4 sändning är stel och formgjuten i john blund grus. I mitt tycke.
Jag tycker dom gör det bra. Tillskotten med Kronwall, Lundqvist och Bibic har lyft diskussionerna och resonemangen. Det jag irriterar mig på är en detalj, att tiden för PP/BP vid klockan uppe i hörnet ibland visas som PP och ibland som BP, ibland rätt men ofta fel. Jag har inte upplevt det som ett problem tidigare så det är något som TV4 strulat till när dom tog över.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Eastis skrev: lör 02 mar 2024, 23:14
Jjax skrev: lör 02 mar 2024, 21:38 Tycker hela tv4 sändningen är trött.
När Viasat hade allsvenskan så var det nytt och kul, en frisk fläkt. Tv4 sändning är stel och formgjuten i john blund grus. I mitt tycke.
Jag tycker dom gör det bra. Tillskotten med Kronwall, Lundqvist och Bibic har lyft diskussionerna och resonemangen. Det jag irriterar mig på är en detalj, att tiden för PP/BP vid klockan uppe i hörnet ibland visas som PP och ibland som BP, ibland rätt men ofta fel. Jag har inte upplevt det som ett problem tidigare så det är något som TV4 strulat till när dom tog över.
Där tycker jag att det är mycket bättre nu än innan de nyligen gjorde uppdateringen. Klart bättre att visa utvisningstiderna än bara tiden kvar i den aktuella spelformen. De hade kunnat ta bort texten PP/BP/4 mot 4 eller vad det nu står. Jag har en känsla av att även TV-publiken kan läsa av klockan precis som arenapubliken får göra.

I övrigt har jag ingen speciell som jag inte gillar, tycker det är olika från match till match. Patrik Westerholm är dock favoriten och jag gillar även Lena. Åke Unger är väl aldrig bra egentligen (sorry Gösen, här har du faktiskt fel ;) ) men ingen som man stör sig på. Jag har det värre med min fru som är den mest kritiska ni kan hitta, vi kan leda med 6-0 och råkar göra en felpassning så är det världens sämsta lag ändå. Så det kanske är en stor anledning till att jag försöker vara positiv i det jag skriver även om det inte alltid ser så jäkla bra ut, jag behöver väga upp min frus kritik ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: mån 04 mar 2024, 11:11 Jag har det värre med min fru som är den mest kritiska ni kan hitta, vi kan leda med 6-0 och råkar göra en felpassning så är det världens sämsta lag ändå. Så det kanske är en stor anledning till att jag försöker vara positiv i det jag skriver även om det inte alltid ser så jäkla bra ut, jag behöver väga upp min frus kritik ;)
Kanske skriver även hon under något för dig okänt nick på detta forum B-)
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

De är bra allihop. Åke Felix Unger är en av favoriterna från förr men har nog blivit lite för…”erfaren” är jag rädd.
Den jag tycker är direkt sämst av ”experterna” däremot, är Tornberg. Vilken pajas. Usch!
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Dasen
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 16:27

Re: LIF i media

Inlägg av Dasen »

Wiborg skrev: mån 04 mar 2024, 11:11
Eastis skrev: lör 02 mar 2024, 23:14
Jjax skrev: lör 02 mar 2024, 21:38 Tycker hela tv4 sändningen är trött.
När Viasat hade allsvenskan så var det nytt och kul, en frisk fläkt. Tv4 sändning är stel och formgjuten i john blund grus. I mitt tycke.
Jag tycker dom gör det bra. Tillskotten med Kronwall, Lundqvist och Bibic har lyft diskussionerna och resonemangen. Det jag irriterar mig på är en detalj, att tiden för PP/BP vid klockan uppe i hörnet ibland visas som PP och ibland som BP, ibland rätt men ofta fel. Jag har inte upplevt det som ett problem tidigare så det är något som TV4 strulat till när dom tog över.
Där tycker jag att det är mycket bättre nu än innan de nyligen gjorde uppdateringen. Klart bättre att visa utvisningstiderna än bara tiden kvar i den aktuella spelformen. De hade kunnat ta bort texten PP/BP/4 mot 4 eller vad det nu står. Jag har en känsla av att även TV-publiken kan läsa av klockan precis som arenapubliken får göra.

I övrigt har jag ingen speciell som jag inte gillar, tycker det är olika från match till match. Patrik Westerholm är dock favoriten och jag gillar även Lena. Åke Unger är väl aldrig bra egentligen (sorry Gösen, här har du faktiskt fel ;) ) men ingen som man stör sig på. Jag har det värre med min fru som är den mest kritiska ni kan hitta, vi kan leda med 6-0 och råkar göra en felpassning så är det världens sämsta lag ändå. Så det kanske är en stor anledning till att jag försöker vara positiv i det jag skriver även om det inte alltid ser så jäkla bra ut, jag behöver väga upp min frus kritik ;)
När det gäller Åke Unger, så kunde han stannat kvar i Gladiatorerna och sen lagt ner. Ogillar hans kommenterande å det grövsta. Westberg är inte heller nån favorit, skriker åt h-vete för mycket. Övriga kommentatorer på 4:an är ok.
Bland de sk experterna tycker jag nog att Fredrik Söderström är bäst. Synd att han jobbar mot Allsvenskan och inte Elitserien. Det är för mycket 08:or bland dessa, Skrikegård, Petter, Sanny och kronvall. Även om Kronvall är helt ok. Tur att Harald försvann i alla fall.
En bra hockeyspelare spelar där pucken är. En suverän hockeyspelare spelar där pucken kommer att hamna.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: LIF i media

Inlägg av harfager »

På tisdag om exakt en vecka spelas den sista SHL-omgången för säsongen.
Fyra omgångar återstår och det är strider om topplaceringarna, topp sex och de sista åttondelsfinalplatserna.
I poängligan och skytteligan har Oscar Lindberg respektive David Tomasek skaffat sig en liten marginal.
FÖLJ ÄMNEN
Modo Hockey

Följ
SHL Svenska hockeyligan

Följ
”Mantas Armalis är en hedersman”, skriver Ros.
”Mantas Armalis är en hedersman”, skriver Ros.
Foto: Bildbyrån
Tomas Ros
Hur ser du på agerandet från Leksand-målvakten Mantas Armalis samt att han får matchstraff och avstängning i fyra matcher för fighting?
Jag känner Mantas sedan han gjorde debut i högsta serien med Djurgården och han är en hedersman som är artig och sådär genuint sjysst. Propparna gick helt enkelt på honom och det får det väl göra ibland om man känner sig felaktigt behandlad. Straffet är ok sett brottet, tycker jag.
Det rörde upp känslor när Frölunda-forwarden Malte Strömwall fick matchstraff för huvudtackling, behöver vi se över regeltolkningarna?
Det här är så svårt. Är kraften riktat uppåt? Hur viktig är spelarnas säkerhet? Så många variabler i det hela. Och Jon Knuts fick som sagt hjärnskakning av tacklingen och det vill hockeyfamiljen ha bort. Jag tycker vi ska se över tolkningarna gällande offensiva tacklingar. Och ska vi inte ändra något så måste vi inse att tacklingar är något som kommer försvinna från hockeyn. Går inte att garantera spelarnas säkerhet om tacklingar finns kvar.
Modo har tolv poängs marginal till kvalplatsen, hur sammanfattar du lagets säsong som nykomling och vad behöver de göra inför nästa säsong?
Jättefin säsong. Att som nykomling hålla sig kvar och med det laget är en succé. Egentligen spelade man med ett allsvenskt lag i SHL, lite kryddat med två duktiga finska spelare i Sampo Ranta och Lassi Lahtinen.
Det Modo nu behöver är en hel ny förstafemma för att ta nästa steg i SHL.
HV71 spelar kval mot Oskarshamn om det inte blir tidernas vändning, vad behöver Jönköpingslaget göra inför kvalet?
Oj. En svår fråga. HV71 är ett bättre lag än vad Oskarshamn är. Så är det. Men kval är något annat. Där är det så mycket stress och press som kommer in och andra variabler som nedskärningar om laget åker ut, kaos-artiklar i media och fans som visar sitt ursinne vid förluster. HV behöver lugn och ro och att spelarna kan jobba utan att hålla stenhårt i klubben eller drabbas av panikattack inför matcherna.
Leksand har ryckt upp sig igen med fyra raka segrar, var har vi egentligen laget inför avgörandet av säsongen?
Just nu ser Leksand väldigt starka ut. Man får produktion framåt och Filip Larsson gör det han gjorde som bra i vintras, stoppar lite fler puckar än vad man förväntar sig. Då blir Leksand ett topp sex-lag. Men slutspel och Leksand är en speciell historia. Senast man vann en slutspelsrunda var 1997. Och i de tre senaste slutspelen har man varit favorit mot Oskarshamn, Örebro och Rögle, men åkt ut med dunder och brak. Tror säkert att viljan finns att vinna i ett slutspel, men kanske sätter historiens vingslag käppar i dalahjulet.
Malte Strömwalls matchstraff rörde upp känslor.
Malte Strömwalls matchstraff rörde upp känslor.
Foto: Bildbyrån
Hans Abrahamsson
Hur ser du på agerandet från Leksand-målvakten Mantas Armalis samt att han får matchstraff och avstängning i fyra matcher för fighting?
Hjärnsläpp de luxe av Mantas, även om det säkert inte var tänkt att träffa så illa. Längden på avstängningen känns rimlig med tanke på att han var tidigare ostraffad och dessutom fick sig ett rejält tryck av Palolas klubba i momentet före.
Det rörde upp känslor när Frölunda-forwarden Malte Strömwall fick matchstraff för huvudtackling, behöver vi se över regeltolkningarna?
Absolut är det så – och det är egentligen inget nytt. Vi är många som under rätt många år efterlyst en helt annan tolkning för tacklingar som sker nord/syd. I den kategorin räknar jag även den som Strömwall delade ut.
En spelare som (förväntas) se den som tacklar måste ha ett mycket större ansvar att vara beredd och försvara sig, annars måste vi lägga ner det här med tacklingar i ishockey.
Modo har tolv poängs marginal till kvalplatsen, hur sammanfattar du lagets säsong som nykomling och vad behöver de göra inför nästa säsong?
Otroligt starkt! Något av en drömsäsong för Modo.
Att som nykomling klara nytt kontrakt utan kvalspel, och dessutom vara klar i hyggligt god tid kan inte sammanfattas som något annat än den perfekta säsongen. Speciellt med tanke på att de tilltänkta spetsförvärven inte blivit någon succé. Jag är den första att lyfta på hatten för alla runt A-laget.
Nu kan Modo och sportchef Gradin börja bygga kommande säsongs trupp i ett betydligt tidigare skede än om det blivit kval och klubben har dessutom sex–sju miljoner kronor extra nu när de inte behöver betala någon fallskärm.
HV71 spelar kval mot Oskarshamn om det inte blir tidernas vändning, vad behöver Jönköpingslaget göra inför kvalet?
Hitta ett grundspel och en struktur som skapar trygghet. För mig är en stor del av problemet att HV71 fuskar med små detaljer ute på isen som sammantaget blir förödande. De måste bli noggrannare med alla saker de gör på isen, både med och utan puck. Och man måste vara det under (minst) 60 minuter.
Leksand har ryckt upp sig igen med fyra raka segrar, var har vi egentligen laget inför avgörandet av säsongen?
Den som det visste… Leksand kan möjligen sprattla till och vinna en kvartsfinal, men jag har i ärlighetens namn svårt att se att det ska räcka så mycket längre. Jag tror inte att jämnheten, hungern och slutspelsrutinen finns där för att gå längre än så. Leksand har inte vunnit en slutspelsserie sedan 90-talet.
”Det Modo gjort är en smärre bragd”.
”Det Modo gjort är en smärre bragd”.
Foto: Bildbyrån
Simon Norberg
Hur ser du på agerandet från Leksand-målvakten Mantas Armalis samt att han får matchstraff och avstängning i fyra matcher för fighting?
Obegriplig kabelbrand, givetvis. Omöjligt att rättfärdiga och jag hade gärna sett att det plussats på två eller tre matcher till, med tanke på att Anton Lindholm och Henry Bowlby fick stå åt sidan i fem matcher för sina företeelser. Det här är säsongens smutsigaste smäll. Jag tycker att ”slipsen” kom mycket lindrigt undan.
Det rörde upp känslor när Frölunda-forwarden Malte Strömwall fick matchstraff för huvudtackling, behöver vi se över regeltolkningarna?
Systemet är traskigt... jag blir provocerad bara av att tänka på det, trots några dagars distans.
Vi går mot en framtid där svensk hockey verkar vara sugna på att radera all form av kontakt.
I förlängningen tror jag att det här kan komma att påverka intresset bland supportrarna. Vem i sina sinnens fulla bruk vill se ishockey när du kan få matchstraff för det där?
Modo har tolv poängs marginal till kvalplatsen, hur sammanfattar du lagets säsong som nykomling och vad behöver de göra inför nästa säsong?
Hatten av till Karlin & Co! Jag har hela säsongen varit säker på att Modo skulle få kriga hela vägen in för att säkra kontraktet, men att ha det i hamn med flera matcher kvar är en smärre bragd. Trots ett par djupare dikeskörningar visar man att det går att komma långt med en tydlig spelidé, trots begränsad ekonomi. Till nästa säsong behöver Gradin få träff på sina etablerade nyförvärv i fall Modo ska ta nästa steg.
HV71 spelar kval mot Oskarshamn om det inte blir tidernas vändning, vad behöver Jönköpingslaget göra inför kvalet?
Att HV71 är klart för kval redan nu var det ”bästa” som kunde hända dem.
Hade det blivit en strid in på kniven och de dragit det kortaste strået den 12 mars kommer man in mentalt nedbrutna i ett kvalspel. Nu kan Shore, Önerud, Strålman och gänget slicka såren i nästan två veckor och komma mer förberedda. Mitt råd till Lindbom är att vila ett halvdussin spelare i kommande matcher och nollställa spelartruppen. IOK må vara klappkassa, men de kommer sälja sig dyrt.
Leksand har ryckt upp sig igen med fyra raka segrar, var har vi egentligen laget inför avgörandet av säsongen?
Vet ens Challe Berglund svaret på den frågan? Jösses vilket volatilt lag Leksand är. Men om man tittar på dem med förstoringsglas tror jag mig skönja att Leksand är igenom sin svacka och att de kommer fortsätta trampa på hela vägen in nu och sluta topp sex. Om det räcker för att skrämma bort kvartsfinalspöket? Det korta svaret är nej.
”HV71 måste släppa frustrationen och stressen”.
”HV71 måste släppa frustrationen och stressen”.
Foto: Bildbyrån
Mattias Karlsson
Hur ser du på agerandet från Leksand-målvakten Mantas Armalis samt att han får matchstraff och avstängning i fyra matcher för fighting?
Fyra matcher känns rimligt med tanke på vad straffen har blivit för olika förseelser under säsongen. Med det sagt så borde systemet ses över inför kommande säsong. max två matchers avstängning känns kanske mer rimligt. Det mest märkliga är väl de som skriker efter att det borde vara matchstraff och avstängning Olli Palola för spearing, dit vill väl inget komma att den störningen ska få de konsekvenserna.
Det rörde upp känslor när Frölunda-forwarden Malte Strömwall fick matchstraff för huvudtackling, behöver vi se över regeltolkningarna?
Alla verkar ju överens om att det blev fel den här gången. Gott så. Det måste finnas acceptans och utrymme för att det blir fel och misstag, det är undvikligt i sporten. Vi måste också förstå hur vi har hamnat i den här situationen med bedömningar av huvudtacklingar, omfattningen av hjärnskakningar för några säsonger sedan var svarta dagar för ishockeyn och dit vill ingen igen. Nu skruvas bedömningen naturligt till slutspelet.
Modo har tolv poängs marginal till kvalplatsen, hur sammanfattar du lagets säsong som nykomling och vad behöver de göra inför nästa säsong?
Modo har som väntat genomgått prövningar. Det som imponerar mest är att när det behövdes som bäst så räddade de upp och klarade ut det pressade läget. Mycket tack vare ett offensivt spelet med att hålla i pucken och driva spelet. Det kommer att bli en lika tuff och svår säsong två för Modo.
Viktigast är att hitta nya toppcentrar efter Mikael Ruohomaa och Josh Dickinson, men fortsätt bygga på hjärta och dynamik.
HV71 spelar kval mot Oskarshamn om det inte blir tidernas vändning, vad behöver Jönköpingslaget göra inför kvalet?
HV71 har nu fyra matcher på sig innan kvalet att hitta en tro. Laget måste släppa frustrationen och stressen. Det som saknas allra mest är den stämningen som Challe Berglund lyckades bidra med när han kom in förra säsongen. Släpp ner axlarna och åk ut i kvalet med attityd. För det har varit starka prestationer emellanåt, samtidigt som det inte har funnits tillstymmelse till ljusning i Oskarshamn.
Leksand har ryckt upp sig igen med fyra raka segrar, var har vi egentligen laget inför avgörandet av säsongen?
Ojämnheten är det stora mysteriet. Leksand är ett lag som lever på offensiven, när den fungerar och stjärnorna driver spelet är laget en stor outsider i slutspelet. Enligt beräkningarna räcker det till en sjätteplats i SHL-tabellen och ett möte med Skellefteå i SM-kvartsfinalen. Då behövs något alldeles extra som alla förstår. Låt oss hoppas på en rolig matchserie, men de är långt ifrån favoriter vinna en för första gången på 27 år.
”Jag blir inte heller överraskad om Leksand plockar fram golfbagen efter åttondelsfinalen för tredje året i rad”.
”Jag blir inte heller överraskad om Leksand plockar fram golfbagen efter åttondelsfinalen för tredje året i rad”.
Foto: Bildbyrån
Jonathan Knekta
Hur ser du på agerandet från Leksand-målvakten Mantas Armalis samt att han får matchstraff och avstängning i fyra matcher för fighting?
En sucker punch och ett hjärnsläpp som saknar motsvarighet den här säsongen. Jag hade räknade med minst fem matcher, så man får säga att Armalis kom lindrigt undan. Ja, jag förstår att han blir upprörd efter spearingen. Det är en förklaring, men ingen ursäkt. Det är ändå ett sundhetstecken att Armalis själv uppger att han känner ”extrem ånger” och jag upplever hans självrannsakan som genuin. Även skönt att se att Olli Palola har godtagit ursäkten och vänt blad.
Det rörde upp känslor när Frölunda-forwarden Malte Strömwall fick matchstraff för huvudtackling, behöver vi se över regeltolkningarna?
Ja, eftersom ingen av de inblandade verkar vilja ha det så här – åtminstone ingen som tar ton – så måste något ändras.
Jag är oroad över att svensk hockey halkar efter internationellt om vi fostrar spelarna till att spela efter någon slags egen regelbok där tacklingsmottagnarna saknar ansvar.
Modo har tolv poängs marginal till kvalplatsen, hur sammanfattar du lagets säsong som nykomling och vad behöver de göra inför nästa säsong?
Väldigt imponerande! Modo har behållit ödmjukheten och de hockeyallsvenska stjärnorna har visat sig hålla även på SHL-nivå. Det är nyckeln till det säkrade kontraktet – och nu behöver de värva en ny toppfemma och spetsa till offensiven för att ta nästa steg. Till att börja med är förutsättningarna för lagbygget betydligt mycket bättre nu än i fjol. Då hann majbrasan brinna upp innan ”Hinken” och kompani med säkerhet kunde locka nyförvärven med SHL-spel. Därtill har de några extra miljoner att röra sig med eftersom de slipper betala fallskärmen till Brynäs som gick åt motsatt håll.
HV71 spelar kval mot Oskarshamn om det inte blir tidernas vändning, vad behöver Jönköpingslaget göra inför kvalet?
De är ett bättre hockeylag, men ångestkvalet tar väldigt liten hänsyn till det. Det här blir ett mentalt stålbad och ju tidigare HV71:s spelare och ledare ställer in sig på det, desto bättre. Släpp det sista halmstrået och börja uppladdningen nu. Jag säger inte att de ska lägga sig i resterande matcher, men slit för tusan inte ut er och vila alla med halvskavanker. Gå ut och bowla eller styr upp en grillkväll tillsammans. Försök hitta glädjen inför helvetet som väntar.
Leksand har ryckt upp sig igen med fyra raka segrar, var har vi egentligen laget inför avgörandet av säsongen?
Säg det. Jag trillar inte av stolen om de tar sig till semifinal, men blir inte heller överraskad om golfbagen plockas fram efter åttondelsfinalen för tredje året i rad. Men jag är faktiskt mer hoppfull än på många år när det gäller Leksand. När allt klaffar kan de slå vilket lag som helst över sju matcher, men de har varit för ojämna i grundserien.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Tack för det!
Mats GBG
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 22:41

Re: LIF i media

Inlägg av Mats GBG »

Backen ska lyfta Leksand i slutspelet: "Min plikt"

Leksand har inte gått vidare i ett slutspel sedan 1997.

Nu är rutinerade backen, Anton Lindholm, redo att leda laget mot ett historiskt avancemang:

Efter Leksands 6–3-seger mot Modo, samtidigt som Timrå förlorade mot Linköping, är dalalaget klart för kvartsfinal. När två omgångar återstår är avståndet mellan Leksand och Timrå, på sjunde plats, sex poäng och plus 26 i målskillnad.

– Det släpper vi aldrig, säger Leksandsbacken Anton Lindholm, som med sina tre finaler i Skellefteå är en av få spelare i Leksand som har erfarenhet av kvartsfinalhockey.

Historisk börda
Samtidigt skriker leksandsbygden efter kvalframgångar. Senast Leksand gick vidare i ett slutspel var 1997. Det kan vara en historisk börda för Leksand.

– Det är dags att ändra på det. Helt klart. Alla i omklädningsrummet var inte födda 1997. Så det ska inte behöva spöka för oss. Vi får se det som en sjukt rolig utmaning, säger Anton Lindholm.

Men laget har liten rutin av slutspel. Anton Lindholm är en av få spelare som upplevt känslan. Därför ser han som sin plikt att kliva fram i laget:

– Om jag känner att det blir stirrigt och stressigt är det min plikt som spelare att bidra med det jag kan. Jag har ju spelat ganska mycket slutspelsmatcher så det vore dumt att sitta på erfarenhet och inte dela med sig, säger han.

Viktiga punkter
Anton Lindholm pekar på tre punkter som hans lag måste klara av i slutspelet:

+ Fortsätta efter grundspelet:

– Det är dumt att göra något annat bara för det är slutspel, säger han.

+ Investera från match ett:

– Har du en chans att fullfölja en tackling på motståndaren. Gör det. Det kanske inte känns första matchen. Men gör du det hela tiden i matchserien så nöter man ut dem. Då kan man minimera egna slitaget.
+ Hålla huvudet kallt:

– Det kommer att blåsa och storma. Men det är sjukt härligt Tävlingsgnistan tas till det yttersta.

Tränarjobb
Leksandstränaren Charles Berglund, som också har stor slutspelserfarenhet, vill lägga till en fjärde punkt:

– Laget måste lära sig spela mot klockan. Har vi ledningen får man inte tappa huvudet. Blir det stirrigt är det inte fult att slå en icing.

Charles Berglund är glad att Leksand har fått extra dagar på sig att nöta in det i laget:

– Vi måste jobba med detta med spelare. Här har vi tränare en hel del jobb att göra, säger han.


https://www.msn.com/sv-se/sport/other/b ... 6b18&ei=14
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: LIF i media

Inlägg av bjernagris »

Mats GBG skrev: fre 08 mar 2024, 13:04 Backen ska lyfta Leksand i slutspelet: "Min plikt"
Första inlägget - välkommen!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Det har varit ett väldans tjatande från Challe att slå iceingar senaste veckorna. Men visst måste väl det ingått i arbetsbeskrivningen tidigare att vi inte ska slå iceingar. Ändå sedan Hallbergs tid.

Kanske därför han tjatar för att snabbt banka in att det är okej.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Men laget har liten rutin av slutspel. Anton Lindholm är en av få spelare som upplevt känslan. Därför ser han som sin plikt att kliva fram i laget:

– Om jag känner att det blir stirrigt och stressigt är det min plikt som spelare att bidra med det jag kan. Jag har ju spelat ganska mycket slutspelsmatcher så det vore dumt att sitta på erfarenhet och inte dela med sig, säger han.
Någon som har ännu större erfarenhet av SHL-slutspel är Eddie. Time to shine! Tycker att han redan nu börjat kliva fram så smått. Bidrar t.o.m offensivt.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: LIF i media

Inlägg av Klas »

Wiborg skrev: mån 04 mar 2024, 11:11
Eastis skrev: lör 02 mar 2024, 23:14
Jjax skrev: lör 02 mar 2024, 21:38 Tycker hela tv4 sändningen är trött.
Jag tycker dom gör det bra. Tillskotten med Kronwall, Lundqvist och Bibic har lyft diskussionerna och resonemangen. Det jag irriterar mi.
Jag har det värre med min fru som är den mest kritiska ni kan hitta, vi kan leda med 6-0 och råkar göra en felpassning så är det världens sämsta lag ändå.
Bjud med henne till Lindehov på söndagskvällarna så får hon lite perspektiv på begreppet felpassningar… 8-)
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: lör 09 mar 2024, 17:43
Wiborg skrev: mån 04 mar 2024, 11:11
Eastis skrev: lör 02 mar 2024, 23:14

Jag tycker dom gör det bra. Tillskotten med Kronwall, Lundqvist och Bibic har lyft diskussionerna och resonemangen. Det jag irriterar mi.
Jag har det värre med min fru som är den mest kritiska ni kan hitta, vi kan leda med 6-0 och råkar göra en felpassning så är det världens sämsta lag ändå.
Bjud med henne till Lindehov på söndagskvällarna så får hon lite perspektiv på begreppet felpassningar… 8-)
Haha, ja får nog göra det! Men jag riskerar ju att i så fall få sova på soffan istället ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Jag har grundligt tagit mig an uppgiften att tippa hela SM-slutspelet i ishockey.
Från åttondelar till SM-guld.
Vägen fram till till en riktig drömfinal i april.
Så slutar åttondelarna: ”Har en jättechans”
Jätteskrällen i kvartsfinal: Slår ut regerande mästarna
Varnar för dark horse: ”Slutspelets farligaste lag och stora outsider”
Här är Mats Wennerholms stora tips inför SM-slutspelet 2024
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... pelet-2024
Är tidningen Aftonbladet och Mats själv medvetna om att han är en driftkucku? Likafullt vill man ju med fruktan och bävan läsa.