Övrig sport

Användarens profilbild
Wittgenstein

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Jag kan inte följa matchen ikväll p.g.a. förhinder. Men jag förutsätter att Gösen skriver en utförlig rapport. Sniper räknar jag bort då han bara skulle "fastna vid" Madelen Janogys bara ben (och de kallar MIG Bingo...). Trevlig kväll football-lovers.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: tis 08 jul 2025, 11:27

Jag kan inte följa matchen ikväll p.g.a. förhinder. Men jag förutsätter att Gösen skriver en utförlig rapport. Sniper räknar jag bort då han bara skulle "fastna vid" Madelen Janogys bara ben (och de kallar MIG Bingo...). Trevlig kväll football-lovers.

Hammarby - Brage?

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Masjavel_

Inlägg av Masjavel_ »

Gösen skrev: tis 08 jul 2025, 11:29

Hammarby - Brage?

Korsnäs - Hammarby?

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Jag kan inte följa matchen ikväll p.g.a. förhinder.

Användarnamn: Wittgenstein
Senast aktiv: Idag, 04:47

Bild

Men han lyckades logga in på Färjan i alla fall.

* * *

18:00 England-Nederländerna (SVT)
21:00 Frankrike-Wales (Viaplay)

Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

21:00 PSG - Real Madrid (DAZN, kostnadsfritt).
Söndag 11-15 MotoGP (från ett förmodat blött Tyskland)

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: ons 09 jul 2025, 09:25

18:00 England-Nederländerna (SVT)
21:00 Frankrike-Wales (Viaplay)

Vad bekväma ni blir så fort jag är lite upptagen.

Med spår av LIF bjuder kvällen:

Klockan 21 håller Jarmo Tolvanen tummarna för sitt lag som möter Mirco Müllers favoriter. Samtidigt möter Sondre Oldens jenter Sunna Björgvinsdóttirs isländskor (Här, får det medges, är det lite svårt med variation. Island har lämnat få spår i LIFs historia. I EA Hockey från 1992 var Island en gigant, men i verkligheten är dess ishockeyresultat skrala). SVT står får sändningen ikväll så Sniper är med oss (dvs om han inte fastnat för brännboll istället för de välsvarvade ben han söker efter snarare än som jag; välsvarvade frisparkar!). Trevlig kväll football-lovers! (Herrejösses, min telefon vill ändra lovers till leversjukdom, det hade verkligen kunnat bli helt fel!.)

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Medans Herr solros i en annan del av Köping ser på fotboll så pågår Scottish Open i en annan del av världen.

Åberg och Norlander har redan stämplar in på -3 medans Noren och Svensson fortfarande är ute, -3 och E.

-Ben Hogan
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Med fem birdies på andra nians första åtta ligger nu Åberg delad tvåa. När de flesta i fältet kommit i mål.
Kan han gå ut i ledarboll imorgon?

Han väntar just nu på att slå ut på 18e.

Han lägger ut en 300 meters drive på höger sida fairway och har perfekt vinkel in mot flaggan med ett litet backstopp bakom. 150 meter kvar och kommer gissningsvis slå en lös järn åtta, kanske en nia beroende på vind för att inte få för mycket backspinn.

Blev lite lurad av grafiken. Inget backstopp utan flaggan står på en platå i bakre vänstra delen av green.

Han får inte upp den hela vägen utan spelar safe och har nu en 14 meters putt för birdie. Ca 6-7% chans att sätta men ett par och delad andraplats som det verkar. Gött.

Men för helsike.
Han lämnar första putten 1,5 meter kort och missar sen parputten och lämnar sista hålet med en bogie.
AVGÅ!!

-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Tabelljumbon Leksand mot obesegrade Rättvik (elva raka) kan väl bara sluta på ett sätt?
Nej, det fanns också en möjlighet att Leksand skulle vinna 4-3 https://stats.baseboll-softboll.se/en/e ... ore/160395

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Jag kan inte följa matchen ikväll p.g.a. förhinder. Men jag förutsätter att Gösen skriver en utförlig rapport.

Birdie på trean och femman och upp i ledning.

Fortsättning följer.....

Ajajajaj. Aj.
Bogie på 12 och trippel på 13 efter out of bounds. Följt av bogie på 14 och totalt +2 för dagen.

Fyra hål kvar att reparera på.
Ligger på green in regulation på 15e.

-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: tor 10 jul 2025, 11:48

Trevlig kväll football-lovers! (Herrejösses, min telefon vill ändra lovers till leversjukdom, det hade verkligen kunnat bli helt fel!.)

Gulsot?

Hur som helst har det kommit en fråga från en signatur som kallar sig så. "Kommer du vara nitad vid Sverige-Tyskland 21:00?". Nej, det kommer jag inte vara. Cubs möter Yankees i New York och den matchen kanske inte ens är slut inom ramen för första halvlek.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Igår, 20:18

Trevlig kväll football-lovers! (Herrejösses, min telefon vill ändra lovers till leversjukdom, det hade verkligen kunnat bli helt fel!.)

Gulsot?

Hur som helst har det kommit en fråga från en signatur som kallar sig så. "Kommer du vara nitad vid Sverige-Tyskland 21:00?". Nej, det kommer jag inte vara. Cubs möter Yankees i New York och den matchen kanske inte ens är slut inom ramen för första halvlek.

Vilken kanal?

-Ben Hogan
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Gösen skrev: Igår, 17:43

Jag kan inte följa matchen ikväll p.g.a. förhinder. Men jag förutsätter att Gösen skriver en utförlig rapport.

Birdie på trean och femman och upp i ledning.

Fortsättning följer.....

Ajajajaj. Aj.
Bogie på 12 och trippel på 13 efter out of bounds. Följt av bogie på 14 och totalt +2 för dagen.

Fyra hål kvar att reparera på.
Ligger på green in regulation på 15e.

Tog igen ett slag på 16e par fem och slår snart ut på 17e, ett par 3 på ca 172 meter.

-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: Igår, 20:25

Gulsot?

Vilken kanal?

Fotbollen? En jag inte har - Viaplay. Så på sin höjd blir det Sportbladets målservice. För Wittgenstein lär ju inte direktrapportera här på samma förnämliga sätt som Aggeman Leksands träningsmatcher.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Igår, 20:30
Gösen skrev: Igår, 20:25

Gulsot?

Vilken kanal?

Fotbollen? En jag inte har - Viaplay. Så på sin höjd blir det Sportbladets målservice. För Wittgenstein lär ju inte direktrapportera här på samma förnämliga sätt som Aggeman Leksands träningsmatcher.

Jag ser golfen där då den här tävlingen tillhör Europatouren så jag kan nog se på lite damer idag.

Var det du badboll? Det är väl Viaplay?
Eller förresten. Never mind. Som intendent kan du såklart inte svara publikt på det.

-Ben Hogan