Operation behålla Tjomme

MeraSkottpåMål

Re: Operation behålla Tjomme

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Frågan är om inte Tj skulle vara perfekt som VD?
Han har talets gåva och kan få med många personer på sitt tänk.
Sen skulle jag vilja ha in Ollas som sportchef, han vet att man behöver tyngd i spelartruppen och kan jobba nära Bemström som blir headcoach, som i sin tur har förmågan att styra upp ett pp :idea:
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Jag tycker Gärdsback ser väldigt pillemarisk ut under vissa svar och frågor i intervjun, så jag gissar att man har en hel del nya idéer och lösningar om de olika posterna framöver, såklart bara en helt okvalificerad teori och gissning, men jag skulle bli besviken om man bara presenterar nya/gamla namn på de olika posterna. Jag tror och hoppas att man arbetat fram någon slags nyskapande organisation och ledning.
Senast redigerad av Pellefant den tor 14 nov 2024, 11:22, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Pellefant skrev: Idag, 10:36 Jag tycker Gärdsback ser väldigt pillimarisk ut under vissa svar och frågor i intervjun, så jag gissar att man har en hel del nya idéer och lösningar om de olika posterna framöver, såklart bara en helt okvalificerad teori och gissning, men jag skulle bli besviken om man bara presenterar nya/gamla namn på de olika posterna. Jag tror och hoppas att man arbetat fram någon slags nyskapande organisation och ledning.
Vad är det för intervju jag missat?
Pain is temporary, glory is forever
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Wiborg skrev: Idag, 11:09
Pellefant skrev: Idag, 10:36 Jag tycker Gärdsback ser väldigt pillemarisk ut under vissa svar och frågor i intervjun, så jag gissar att man har en hel del nya idéer och lösningar om de olika posterna framöver, såklart bara en helt okvalificerad teori och gissning, men jag skulle bli besviken om man bara presenterar nya/gamla namn på de olika posterna. Jag tror och hoppas att man arbetat fram någon slags nyskapande organisation och ledning.

Snipers inlägg igår i denna tråd 12:15
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Pellefant skrev: Idag, 10:36 Jag tycker Gärdsback ser väldigt pillimarisk ut under vissa svar och frågor i intervjun, så jag gissar att man har en hel del nya idéer och lösningar om de olika posterna framöver, såklart bara en helt okvalificerad teori och gissning, men jag skulle bli besviken om man bara presenterar nya/gamla namn på de olika posterna. Jag tror och hoppas att man arbetat fram någon slags nyskapande organisation och ledning.
Vad är det för skoldag jag har missat som inte vet vad Pillimarisk betyder..?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Pellefant skrev: Idag, 11:21
Pellefant skrev: Idag, 10:36 Jag tycker Gärdsback ser väldigt pillemarisk ut under vissa svar och frågor i intervjun, så jag gissar att man har en hel del nya idéer och lösningar om de olika posterna framöver, såklart bara en helt okvalificerad teori och gissning, men jag skulle bli besviken om man bara presenterar nya/gamla namn på de olika posterna. Jag tror och hoppas att man arbetat fram någon slags nyskapande organisation och ledning.

Snipers inlägg igår i denna tråd 12:15
Ok, har inte tittat på den och trodde bara det var Hedbom som intervjuades. Tack, då ska jag kolla in den...
Pain is temporary, glory is forever
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Stjärnan skrev: Idag, 11:46
Vad är det för skoldag jag har missat som inte vet vad Pillimarisk betyder..?
Ha, ha jag missade nog också en del eftersom det tydligen stavas pill-e-marisk, men nu har jag lärt mig det också :)

men googlar man så säger betydelsen:
PILLIMARISK pil1i-, adj.; adv. -T. (vard.) illmarig; skälmaktig, skälmsk, ”full i sjutton”.

... fast det verkar kunna stavas lite olika, både i och e används tydligen 🤔
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Det jag menar är i alla fall att han ger ett litet "lurigt" och "full i sjutton" intryck i vissa svar och frågor under intervjun.
...men i och för sig vet jag inte hur han är i normala fall, han kanske alltid ger det intrycket 🤔
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Ibland tänker jag på Hrivik när jag ser Gärdsback - att han skulle kunna se ut ungefär såhär om tjugo år om han blir mindre knepig med tiden och mer lättsamt pillemarisk https://www.ratsit.se/19670404-Pille_Ri ... KDiaWtSats

Bild
Pillemarek
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Idag gick Leksands IF ut med att klubbdirektören, Andreas Hedbom valt att avsluta sin tjänst som klubbdirektör efter sex år på posten.

Thomas Johansson, sportchef i Leksand, hyllar sin vän han jobbat tillsammans med sedan han kom till klubben.

– Andreas har betytt jättemycket för mig. En oerhört varm och härlig person som alltid funnits där och stöttat. Han har lyckats etablera Leksands IF samt styrt föreningen genom svåra tider som exempelvis pandemi på ett imponerande sätt, säger Thomas Johansson till Hockeysverige.

Men om det påverkar sportchefens tankar på kring att fortsätta eller inte fortsätta i Leksand – där är svaret tveklöst…

– Nej!
https://hockeysverige.se/shl/tjomme-om- ... t-for-mig/