Operation behålla Tjomme
-
Re: Operation behålla Tjomme
Märkligaste uttalande jag läst någon gång, snacka om att öppna dörren för rykten och spekulationer.
Min egen är att Leksand tagit ut en väg framåt som inte stämmer överens med Tjommes vision men vi vill trots det ha kvar honom.
Lite som typ alla säger, Tjomme är snart klar för ny klubb och vår ledning vill berätta innan att vi ville iallafall ha honom kvar.
Min egen är att Leksand tagit ut en väg framåt som inte stämmer överens med Tjommes vision men vi vill trots det ha kvar honom.
Lite som typ alla säger, Tjomme är snart klar för ny klubb och vår ledning vill berätta innan att vi ville iallafall ha honom kvar.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Min tanke/spekulation är att styrelsen presenterat vad de anser sig kunna erbjuda i termer av spelarbudget, tillgänglighet av isyta och andra sportsliga förutsättningar. Antingen funderar T. Johansson fortfarande över det som presenterats och har inte tagit något beslut, eller så tycker han att det är otillräckligt och kommer därför att tacka nej. I det senare fallet känner styrelsen det antagligen på sig och väljer att kommunicera, dels för att visa att man håller sig till tidplanen och dels för att försöka kontrollera informationsflödet och undvika den mediala och supporterrelationsmässiga skitstorm som T. Johanssons sorti skulle innebära
-
Jaaahaaapppp!!!
Vem har vi som ersättare för Tjomme då?
Emil Georgsson, Pelle Käntääää lr Alsenfelt?
Vem har vi som ersättare för Tjomme då?
Emil Georgsson, Pelle Käntääää lr Alsenfelt?
-
Du har rätt i det du skriver. Tycker dock att formuleringen känns konstig, mellan raderna "Vi vill ha honom kvar men upp till honom om han vill dra".Wiborg skrev: ↑tis 29 okt 2024, 14:56 Ja, eller så är det bara att man har lovat besked i oktober och man ger ett besked i oktober. Visst, det är väl ett sätt att hålla ryggen fri men ser inget direkt fel i det att man visar att bollen ligger hos honom. Jag hoppas att man även ser på alternativ redan nu ifall de inte lyckas få en underskrift.
Allt behöver inte vara så svart eller vitt hela tiden. Jag väljer att se uppdateringen som en ljusgrå nyans i alla fall
Kommunicerar en klubb i SHL på det sättet med de orden?
Oavsett så är känslan att TJ kommer lämna, killgissning att han inte kommer få se pengar han behöver.
-
Nej, det var ju inte det de gjorde heller. Och mellan raderna kan det lika gärna stå "Vi vill ha honom kvar men det är upp till honom om han vill vara med på tåget." Jag tror att hela pressmeddelandet är ett enda sätt att köpa lite tid utan att det ska bli en skitstorm för att man drar ut på tiden, avdelning: Spelar ingen roll vad man gör så blir det ändå fel.
Pain is temporary, glory is forever
-
Med andra ord: stickor och strån har rykt. Ingen ska ju inbilla sig att det alltid är den trevlige, mediatränade Tjomme man möter när mikrofoner och kameror är frånvarande. Lyssna till vad TJ sa om hans och Björns diskussioner om framtiden. Man anar att det gick hett till mellan vännerna. Tjomme viker inte en tum när han via tankeprocess kommit fram till hur han vill ha det.Efter bra och konstruktiva samtal, i positiv anda (...)
-
Absolut men det där uttalandet sätter TJ i en rätt oskön sits, där klubben framställer honom som en svikare om han inte skriver på. Vilket han kommer framstå som för den breda massan om han lämnar.Wiborg skrev: ↑ons 30 okt 2024, 07:12Nej, det var ju inte det de gjorde heller. Och mellan raderna kan det lika gärna stå "Vi vill ha honom kvar men det är upp till honom om han vill vara med på tåget." Jag tror att hela pressmeddelandet är ett enda sätt att köpa lite tid utan att det ska bli en skitstorm för att man drar ut på tiden, avdelning: Spelar ingen roll vad man gör så blir det ändå fel.
Sen att styrelsen gjort ett svagt arbete och inte kunnat leverera goda förutsättningar för att ta oss till nästa nivå skulle aldrig framgå i TJs val av att inte fortsätta.
Oavsett så borde klubben kommunicerat det här på ett bättre sätt. Det hade räckt med att skriva "Vi i styrelsen är enade om att Thomas är rätt person för att ta föreningen till nästa nivå. Sen en tid tillbaka har vi en dialog med Thomas och vi återkommer så fort vi har mer information att delge. Vi hoppas att vi kan nå en överenskommelse och fortsätta vårat lyckade samarbete"
-
-
Personerna - men jag tror ju att han främst tänker på EN person. Vore illa om han försvann.Kan du se dig själv spela i Leksand även efter detta kontrakt?
– Det här är den enda klubb som jag har utvecklat en äkta relation till. Det är en klubb jag verkligen har känslor för. Jag tror det kommer med hur jag och min familj mår här, och det sättet som personerna som jobbar i klubben får oss att känna att vi hör hemma här. Jag har verkligen fått känslor för Leksand och jag vill hjälpa den här klubben att nå dit den var ”back in the days”. Jag har två år kvar, men ja, jag ser mig absolut stanna här.
-
Håller i det hela med.Uffe88 skrev: ↑ons 30 okt 2024, 09:59Absolut men det där uttalandet sätter TJ i en rätt oskön sits, där klubben framställer honom som en svikare om han inte skriver på. Vilket han kommer framstå som för den breda massan om han lämnar.Wiborg skrev: ↑ons 30 okt 2024, 07:12Nej, det var ju inte det de gjorde heller. Och mellan raderna kan det lika gärna stå "Vi vill ha honom kvar men det är upp till honom om han vill vara med på tåget." Jag tror att hela pressmeddelandet är ett enda sätt att köpa lite tid utan att det ska bli en skitstorm för att man drar ut på tiden, avdelning: Spelar ingen roll vad man gör så blir det ändå fel.
Sen att styrelsen gjort ett svagt arbete och inte kunnat leverera goda förutsättningar för att ta oss till nästa nivå skulle aldrig framgå i TJs val av att inte fortsätta.
Oavsett så borde klubben kommunicerat det här på ett bättre sätt. Det hade räckt med att skriva "Vi i styrelsen är enade om att Thomas är rätt person för att ta föreningen till nästa nivå. Sen en tid tillbaka har vi en dialog med Thomas och vi återkommer så fort vi har mer information att delge. Vi hoppas att vi kan nå en överenskommelse och fortsätta vårat lyckade samarbete"
Hur man formulerar sig är för mig en pulsmätare, sittandes runt styrelsernas handled där man i realtid kan känna lugnets kompetens eller stressens inkompetens.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
En ytterligare tanke kring vad som kommunicerades igår är att styrelsen antagligen (förhoppningsvis) stämde av meddelandet och formuleringarna med T. Johansson innan publicering, dvs. att han har godkänt vad som skrevs och att det publicerades. Vid ytterligare eftertanke känns det närmast självklart att en professionell styrelse agerar så.
-
Det var också en tanke hos mig (en av många). Att LIF vill ha en liten organisatorisk förändring men TJ erbjuds en roll där. Vi ska komma ihåg att han är konsultanställd, enligt egen utsago i FK-podden. I en annan, mindre roll - där exempelvis GM-posten tas bort och ersätts av traditionell sportchef - kanske arvodet blir lägre.
Jag spånar nu, men det gör vi ju allihop. Så blir det när man gör sådana uppdateringar.
-
Jag håller med i att det helt klart är klumpigt formulerat och att man borde skrivit att man jobbar på att hitta en lösning eller något sånt. Men det är väl så det blir när man har en supporterförenings styrelse, de kommunicerar lika skarpt som superstars...
Pain is temporary, glory is forever
-
Enligt Masugnen föreslår "någon hockeypanel" Shin Larsson:
Shin har det gemensamt med Marek Hrivik att han kan bjuda på en Jagr-anekdot:Om, nu skriver jag OM, klubben och Thomas Johansson väljer att gå skilda vägar skulle jag som styrelseordförande i klubben ta reda på telefonnumret till Shin Larsson (Yahata). Han har sedan 2006 jobbat som scout för San José, har en sympatisk framtoning, kan marknaden och har själv spelat i Leksand.
Då blir den självklara frågan - hade Jagr med sig egen tallrik?Vid VM 2002 bjöd Shin Larsson och det japanska landslaget Jaromír Jágr på middag.
– Det var mitt sista VM. Tjeckerna bodde på samma hotell som oss i Jönköping. Min mamma och några ytterligare japanskor hade kommit ner och gjorde då sushi åt oss i laget.
– Vi satt där och åt när vi fick reda på att även Jágr gillade sushi. Då bjöd vi in honom så han fick äta av det som var kvar till det att han blev mätt.
– När vi sedan spelade mot tjeckerna höll vi jämna steg med dom länge. Det stod 2-2, men sedan gjorde Jágr två mål och bestämde att nu fick det vara nog. Det var tacken för sushin.
https://hockeysverige.se/intervju/old-s ... n-larsson/
Marek Hrivik on Jaromir Jagr:”We went out for dinner. He brought special steel plate to put under his food, said it sucks out bad energy and he got it from a Russian nuclear physicist. He tried to convince me it works, after 6 steaks I agreed so we could go home.”
-
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ndikation/Ok
30 oktober 2024, 17:41
Från expressens intervju med tjomme.
”Det stod klart att Leksand bestämt sig: ”Tjomme” är deras förstaval.
LIF lät också meddela att bollen nu ligger hos Leksands general manager.
– Det har varit bra diskussioner under den här nödvändiga processen, och vi har meddelat Tjomme hur vi ser på fortsättningen, tillsammans, uttryckte Andreas Gärdsback, ordförande i Leksands IF.
Reaktionerna lät inte vänta på sig.
Flera tyckte att det var ett udda tillvägagångssätt där Thomas Johansson pressades in i ett hörn av sin egen klubb, men ”Tjomme” säger själv att det inte finns någon dramatik i Leksands pressutskick.
– Nej, jag var medveten om att de skulle skicka ut det. Det var inte alls konstigt. Jag har haft en bra och nära dialog med Gärdsback och vi har bollat flera frågor fram och tillbaka. Det var inget speciellt att de skickade ut det där.”