Silly season 26/27

Sisu
Inlägg: 155
Blev medlem: ons 25 mar 2026, 07:53

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sisu »

SteveY skrev: mån 04 maj 2026, 10:19

Simon Åkerström lämnar AIK
https://hockeysverige.se/overgangar/sim ... amnar-aik/

Kelleher lämnar Modo, klar för Leksand strax efter.

Åkerström lämnar AIK, klar för Leksand snart?

Ollas låter gamla lagen gå ut med nyheter först?

yohnxd
Inlägg: 290
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Sisu skrev: mån 04 maj 2026, 10:24
SteveY skrev: mån 04 maj 2026, 10:19

Simon Åkerström lämnar AIK
https://hockeysverige.se/overgangar/sim ... amnar-aik/

Kelleher lämnar Modo, klar för Leksand strax efter.

Åkerström lämnar AIK, klar för Leksand snart?

Ollas låter gamla lagen gå ut med nyheter först?

Åkerström är klar för Finland

yohnxd
Inlägg: 290
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Malmö har 15 forwards på kontrakt, kanske går att köpa ut Filip Björkman’s kontrakt? Alternativt ha honom på lån.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4224
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: mån 04 maj 2026, 04:31

Med den kocken är allting möjligt.

Bild

CMB beräknas ha kommit över uteblivna tränarförändringen i juli (det är ett lika säkert sensommartecken som att Wittgensteins matchtröjenoja intensifieras).
Själv hoppas jag på ett pärlband av Hitachi-värvningar - artister, avslutare, speldosor, grisar, vinnarskallar osv - som kan spela Hedberg-hockey vintern lång.

Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 3554
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Klas »

MAx och Nolan till Modo?
Max (och Leksand) skulle väl må gott av en nystart. Nolan däremot kan nog vara nyttig i HA.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 1666
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: mån 04 maj 2026, 13:48

MAx och Nolan till Modo?
Max (och Leksand) skulle väl må gott av en nystart. Nolan däremot kan nog vara nyttig i HA.

Modo är sura för att vi tog Kelleher från dem, så nu tar de Max? Både Max och Nolan tror jag skulle vara i toppen av poängligan i HA, det tror jag även Kelleher kommer vara.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Vad är ”Ollas ärliga svar om Zackrisson”? Tror ingen har avhandlat det :?:
https://hockeynews.se/nyheter/ollas-arl ... zackrisson

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Klas skrev: mån 04 maj 2026, 13:48

MAx och Nolan till Modo?
Max (och Leksand) skulle väl må gott av en nystart. Nolan däremot kan nog vara nyttig i HA.

Måste finnas något SHL-lag som åtminstone vill ha Max i en andra/tredje-line? T.ex Löven, Växjö eller Timrå.

Lampa
Inlägg: 1540
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Lampa »

SteveY skrev: mån 04 maj 2026, 14:31
Klas skrev: mån 04 maj 2026, 13:48

MAx och Nolan till Modo?
Max (och Leksand) skulle väl må gott av en nystart. Nolan däremot kan nog vara nyttig i HA.

Måste finnas något SHL-lag som åtminstone vill ha Max i en andra/tredje-line? T.ex Löven, Växjö eller Timrå.

Jag tror faktiskt inget lag i SHL vill ha han. Önskar han vara kvar i Sverige får han nog husera i HA.

yohnxd
Inlägg: 290
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Klas skrev: mån 04 maj 2026, 13:48

MAx och Nolan till Modo?
Max (och Leksand) skulle väl må gott av en nystart. Nolan däremot kan nog vara nyttig i HA.

Tvekar på att dom båda drar till modo

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

LW - C - Kelleher
LW - Eljas - RW
Lagerberg - Lissel - Crookes
LW - C - RW
Extra1: Altörn
Extra2: Adam Andersson

D1 - D2
D3 - Langvardt
D5 - Nilsson
D7 - Vilgot Lidén

Tycker inte vi ska förlänga med Lang, speciellt inte nu med Kelleher i laget.
Kelleher är en duktig framspelare och vi behöver någon som kan sätta dit puckarna. Det optimala vore en rightare med bra bössa som LW, samt en tvåvägscenter som kan ta ett mer defensivt ansvar. Dessa två får gärna vara av storlek större, mer fysiska.

Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 204
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Einar Berg »

SteveY skrev: mån 04 maj 2026, 20:58

LW - C - Kelleher
LW - Eljas - RW
Lagerberg - Lissel - Crookes
LW - C - RW
Extra1: Altörn
Extra2: Adam Andersson

D1 - D2
D3 - Langvardt
D5 - Nilsson
D7 - Vilgot Lidén

Tycker inte vi ska förlänga med Lang, speciellt inte nu med Kelleher i laget.
Kelleher är en duktig framspelare och vi behöver någon som kan sätta dit puckarna. Det optimala vore en rightare med bra bössa som LW, samt en tvåvägscenter som kan ta ett mer defensivt ansvar. Dessa två får gärna vara av storlek större, mer fysiska.

Vi behöver inte Lang. Vi har fått en "Lang" x10 nu. Räcker med en sådan typ av spelare.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

N.Stevens - J.Stevens - Kelleher
W.Nilsson - Eljas - Linus Öberg
Lagerberg - Lissel - Crookes
ECHL forward* - Anton Ohlsson - MK
Extra1: Adam Andersson
Extra2: Altörn

*Hårt jobbande, lagom elak, utvecklingsbar ålder, lågavlönad

yohnxd
Inlägg: 290
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: mån 04 maj 2026, 22:02

N.Stevens - J.Stevens - Kelleher
W.Nilsson - Eljas - Linus Öberg
Lagerberg - Lissel - Crookes
ECHL forward* - Anton Ohlsson - MK
Extra1: Adam Andersson
Extra2: Altörn

*Hårt jobbande, lagom elak, utvecklingsbar ålder, lågavlönad

MK är nog klar så småningom.

Sisu
Inlägg: 155
Blev medlem: ons 25 mar 2026, 07:53

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sisu »

SteveY skrev: mån 04 maj 2026, 22:02

N.Stevens - J.Stevens - Kelleher
W.Nilsson - Eljas - Linus Öberg
Lagerberg - Lissel - Crookes
ECHL forward* - Anton Ohlsson - MK
Extra1: Adam Andersson
Extra2: Altörn

*Hårt jobbande, lagom elak, utvecklingsbar ålder, lågavlönad

Behöver centrar som kan vinna tekningar, orka börja varje PP i egen zon. Varje BP trycks vi ner direkt i egen zon utan bra tekningar. Hoppas Ollas och gänget har koll på underliggande statiskt som vinner matcher.