Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
Islanders äger rättigheterna till M. Gidlöf, men en eventuell kontraktsskrivning lär dröja. Normalt skriver NHL-lagen kontrakt med sina draftade talanger i juni eller juli. Dessutom har Islanders inte ens en GM för tillfället.
-
- Intendent
Om någon undrar vem den "heta målkungen" är som "DIF och Brynäs slåss om" så är det Caligula.
Eller Caggiula, som namnet egentligen stavas. Drake Caggiula.
* * *
När det gäller den mytiske Jack Dugan:
* * *
När det gäller den mytiske Jack Dugan:
-
En Wittgensteinsk favorit.Sniper skrev: Idag, 16:16 Om någon undrar vem den "heta målkungen" är som "DIF och Brynäs slåss om" så är det Caligula.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
- Intendent
Samtidigt på nykomlingarnas forum - lite efter ditt inlägg:Lampa skrev: Idag, 11:25 Jag tror vi kommer värva Lukas Wernblom, rätt spelartyp, rätt ålder, varit lite kantstött i SHL innan men nu tagit ett rejält omtag, därav kanske inte fullt så dyr, kan gå som både vinge och center. Skulle vara storleken som säger emot, men det borde hans spelsätt uppväga.
Bör vara sugen på en framskjuten roll i ett SHL lag för att kanske landa ett NHL eller Schweiz kontrakt.
Jim Morrison » 2025-04-28 12:28:18
Jag är väldigt förtjust i Lukas Wernblom. Aldrig riktigt fått att det lossna i SHL men varit väldigt bra i HA och nu haft två riktigt bra säsonger i Finland.
Har en rivig och lite elak spelstil och även en näsa för mål och bra hockeysinne samt fart. Tror att han skulle passa in bra i Wikegårds profil på laget även om vi eventuellt skulle behöva gör avkall på spelare vi redan har kontrakterade för att få plats med honom.
https://www2.difhockey.se/forum/viewtop ... &start=675
-
Jag glömde ju det viktigaste, han har varit som allra bäst under Hedberg. Det måste ju väga tungt, att han får en coach han trivs med.Sniper skrev: Idag, 17:48Samtidigt på nykomlingarnas forum - lite efter ditt inlägg:Lampa skrev: Idag, 11:25 Jag tror vi kommer värva Lukas Wernblom, rätt spelartyp, rätt ålder, varit lite kantstött i SHL innan men nu tagit ett rejält omtag, därav kanske inte fullt så dyr, kan gå som både vinge och center. Skulle vara storleken som säger emot, men det borde hans spelsätt uppväga.
Bör vara sugen på en framskjuten roll i ett SHL lag för att kanske landa ett NHL eller Schweiz kontrakt.
Jim Morrison » 2025-04-28 12:28:18
Jag är väldigt förtjust i Lukas Wernblom. Aldrig riktigt fått att det lossna i SHL men varit väldigt bra i HA och nu haft två riktigt bra säsonger i Finland.
Har en rivig och lite elak spelstil och även en näsa för mål och bra hockeysinne samt fart. Tror att han skulle passa in bra i Wikegårds profil på laget även om vi eventuellt skulle behöva gör avkall på spelare vi redan har kontrakterade för att få plats med honom.
https://www2.difhockey.se/forum/viewtop ... &start=675
-
han kommer ju troligtvis få en säsong till i leksand samt om dom signar han så får ju leksand 4 millar som LIF nog blir väldigt glad över samtidigt som dom kommer få 4 millar för johansson.Lampa skrev: Idag, 14:36 Islanders ryktas vilja plocka över Gidlöf redan nu enligt Sportbladet.
Blir det verklighet vill man ju bara dra något över sig.