2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Stjärnan »

bjernagris skrev: mån 19 feb 2024, 13:41
Stjärnan skrev: mån 19 feb 2024, 13:33Vem är den här Per Gidlund Montén? Är han klackledare? Är det han som intervjuade spelare mm i de första upplagorna av LIFtv, inkl den hyllade intervjun av Juha Lind? Eller blandar jag ihop några nu?
Här kan man lyssna till hans egna ord om sig själv och sin bakgrund:

https://www.leksandsif.se/article/h5woa ... und-monten

Per tar oss tillbaka till barndomen i Kvarnsveden, där kärleken till Leksands IF, sakta, men säkert växte fram. Från de första högtidliga matcherna tillsammans med sin familj, till idag, då han leder klacken på Norra stå.
På ett frispråkigt sätt berättar han om hur dagens läktarkultur har växt fram, med sitt ursprung från gemenskapen i en mytomspunnen lägenhet på Parkgatan i Leksand. Han pratar vidare om de tuffa åren som vi tillsammans har fått ta oss igenom, men han ser en ljusare framtid för vår förening, bara vi fortsätter vara det vi är, bara vi fortsätter jobba tillsammans.
OK. tack för bilden. Det var inte han jag tänkte på.
Har för mig han hette nåt liknande men förstod inte kopplingen till klackledare där. (Vilket inte behövdes då det inte var han)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: mån 19 feb 2024, 13:50
bjernagris skrev: mån 19 feb 2024, 13:41
Stjärnan skrev: mån 19 feb 2024, 13:33Vem är den här Per Gidlund Montén? Är han klackledare? Är det han som intervjuade spelare mm i de första upplagorna av LIFtv, inkl den hyllade intervjun av Juha Lind? Eller blandar jag ihop några nu?
Här kan man lyssna till hans egna ord om sig själv och sin bakgrund:

https://www.leksandsif.se/article/h5woa ... und-monten

Per tar oss tillbaka till barndomen i Kvarnsveden, där kärleken till Leksands IF, sakta, men säkert växte fram. Från de första högtidliga matcherna tillsammans med sin familj, till idag, då han leder klacken på Norra stå.
På ett frispråkigt sätt berättar han om hur dagens läktarkultur har växt fram, med sitt ursprung från gemenskapen i en mytomspunnen lägenhet på Parkgatan i Leksand. Han pratar vidare om de tuffa åren som vi tillsammans har fått ta oss igenom, men han ser en ljusare framtid för vår förening, bara vi fortsätter vara det vi är, bara vi fortsätter jobba tillsammans.
OK. tack för bilden. Det var inte han jag tänkte på.
Har för mig han hette nåt liknande men förstod inte kopplingen till klackledare där. (Vilket inte behövdes då det inte var han)
Per Gerdin.
2021 https://www.dalademokraten.se/2021-03-3 ... ch-passion
2011-12 https://youtu.be/d4P1fx8oCiY?t=399
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Aggeman »

bjernagris skrev: mån 19 feb 2024, 13:33
Aggeman skrev: mån 19 feb 2024, 12:46 Jag tycker ändå båda klackledarna har ambitioner, de har jobbat fram några nya ramsor som jag tycker gör sig bra. Det känns dock som att vissa delar av klacken inte står bakom klackledarna, vilket gör att de stora delar av matchen väljer att stå tysta istället. Det kanske grundar sig i att de inte känner sig respekterade för att de tillhör ”fb-sekten”. Nu känns det som klacken drivs av en tredjedel av den totala numerären på norra.

Men som klackledare är det kanske inte det smartaste draget att tilldela en eventuellt stor del i Tegera ett öknamn.
Märkligt, minst sagt. Vad är det egentligen man är oense om? Har det med turerna kring styrelsevalet att göra?
Så kan det givetvis vara.

Jag kan även tänka mig att vissa äldre personer i klacken kan tycka att yngre personer är provocerande. Syftar på de som står långt ner på norra som tillämpat ”casual stilen”, en stil som har sitt ursprung från England inom huligankretsar (de som inte bär några lagtillhörighetskläder/accessoarer). Det är en utveckling som man sett på många läktare i SHL. Oftast är det yngre killar som är på plats för att hetsa och skrika, och kanske inte primärt för kärleken till klubben. Kan inte säga med säkerhet att det är så i Leksand, men jag har förstått att det finns folk som stör sig på det på norra.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: mån 19 feb 2024, 14:05
Stjärnan skrev: mån 19 feb 2024, 13:50
bjernagris skrev: mån 19 feb 2024, 13:41 Här kan man lyssna till hans egna ord om sig själv och sin bakgrund:

https://www.leksandsif.se/article/h5woa ... und-monten


OK. tack för bilden. Det var inte han jag tänkte på.
Har för mig han hette nåt liknande men förstod inte kopplingen till klackledare där. (Vilket inte behövdes då det inte var han)
Per Gerdin.
2021 https://www.dalademokraten.se/2021-03-3 ... ch-passion
2011-12 https://youtu.be/d4P1fx8oCiY?t=399
Just det! Tack. Ganska lika namn…
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Klas »

Skrev till herr klackledare och undrade lite försynt just vilka det var, de beryktade i ”fb-sekten”… fick väl inga direkt klargörande svar, men ändock svar. Som jag förstår det, inte nån direkt sida eller grupp, utan en klick enskilda individer, enl. honom.
Vetefan om man blev så mkt klokare, men….
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Klas »

Aggeman skrev: mån 19 feb 2024, 14:40 Jag kan även tänka mig att vissa äldre personer i klacken kan tycka att yngre personer är provocerande. Syftar på de som står långt ner på norra som tillämpat ”casual stilen”, en stil som har sitt ursprung från England inom huligankretsar (de som inte bär några lagtillhörighetskläder/accessoarer). Det är en utveckling som man sett på många läktare i SHL. Oftast är det yngre killar som är på plats för att hetsa och skrika, och kanske inte primärt för kärleken till klubben. Kan inte säga med säkerhet att det är så i Leksand, men jag har förstått att det finns folk som stör sig på det på norra.
Så kan det nog vara. Kolla på Timrå, LHC och andra lag… en bunt pojkspolingar som drar runt med rånarluvor och lajvar Utras.
Extremt oroväckande om de där strömningarna får fotfäste inom hockeyn, om nu jag får tycka nåt om saken. Där måste nog föreningarna agera och visa vad som är OK , även om det väl är sjukt känsligt för en förening att gå in och ha synpunkter på supportergrupperingar…
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Pellefant
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 12:39

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Pellefant »

Klas skrev: mån 19 feb 2024, 20:18
Aggeman skrev: mån 19 feb 2024, 14:40 Jag kan även tänka mig att vissa äldre personer i klacken kan tycka att yngre personer är provocerande. Syftar på de som står långt ner på norra som tillämpat ”casual stilen”, en stil som har sitt ursprung från England inom huligankretsar (de som inte bär några lagtillhörighetskläder/accessoarer). Det är en utveckling som man sett på många läktare i SHL. Oftast är det yngre killar som är på plats för att hetsa och skrika, och kanske inte primärt för kärleken till klubben. Kan inte säga med säkerhet att det är så i Leksand, men jag har förstått att det finns folk som stör sig på det på norra.
Så kan det nog vara. Kolla på Timrå, LHC och andra lag… en bunt pojkspolingar som drar runt med rånarluvor och lajvar Utras.
Extremt oroväckande om de där strömningarna får fotfäste inom hockeyn, om nu jag får tycka nåt om saken. Där måste nog föreningarna agera och visa vad som är OK , även om det väl är sjukt känsligt för en förening att gå in och ha synpunkter på supportergrupperingar…
Att ha rånarluvor på borde inte vara tillåtet och det borde väl gå att avvisa dem i så fall?
Eventuellt kameraövervakning och framförallt avvisa de som har rånarluvor, så borde man bli av med sånt elände. Vill man inte visa ansiktet på en Hockeymatch (eller annat evenemang) så har man något fuffens för sig och har inte där att göra.

Vad menar du egentligen med "lajvar Utras"?
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: mån 19 feb 2024, 20:18Där måste nog föreningarna agera och visa vad som är OK , även om det väl är sjukt känsligt för en förening att gå in och ha synpunkter på supportergrupperingar…
Det är väl där vi ändå borde ha en fördel när det är Superstars som valt styrelse. De borde ju (om de nu själva verkligen vill det) kunna ha en tight dialog med klubben hur de ska lösa de eventuella problem som uppstår på Norra stå. Jag saknar finessen som ändå fanns under Nilséns tid, mycket känslor men väldigt sällan gick det överstyr (förutom den gången i baren då han inte kunde låta bli att provoseras av en moring). Inga hatramsor men ändå "smakfulla hån" och samstämmig klack utan några större slitningar internt.
Pain is temporary, glory is forever
Pellefant
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 12:39

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Pellefant »

Klas skrev: mån 19 feb 2024, 20:18
Aggeman skrev: mån 19 feb 2024, 14:40 Jag kan även tänka mig att vissa äldre personer i klacken kan tycka att yngre personer är provocerande. Syftar på de som står långt ner på norra som tillämpat ”casual stilen”, en stil som har sitt ursprung från England inom huligankretsar (de som inte bär några lagtillhörighetskläder/accessoarer). Det är en utveckling som man sett på många läktare i SHL. Oftast är det yngre killar som är på plats för att hetsa och skrika, och kanske inte primärt för kärleken till klubben. Kan inte säga med säkerhet att det är så i Leksand, men jag har förstått att det finns folk som stör sig på det på norra.
Så kan det nog vara. Kolla på Timrå, LHC och andra lag… en bunt pojkspolingar som drar runt med rånarluvor och lajvar Utras.
Extremt oroväckande om de där strömningarna får fotfäste inom hockeyn, om nu jag får tycka nåt om saken. Där måste nog föreningarna agera och visa vad som är OK , även om det väl är sjukt känsligt för en förening att gå in och ha synpunkter på supportergrupperingar…
Man behöver ju inte peka ut grupperingar, men att ha rånarluva på sig är inte okej och borde vara direkt otillåtet, detta borde inte vara känsligt att uttrycka eller sätta upp ett regelverk för.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Uffe88 »

Pellefant skrev: tis 20 feb 2024, 09:25
Klas skrev: mån 19 feb 2024, 20:18
Aggeman skrev: mån 19 feb 2024, 14:40 Jag kan även tänka mig att vissa äldre personer i klacken kan tycka att yngre personer är provocerande. Syftar på de som står långt ner på norra som tillämpat ”casual stilen”, en stil som har sitt ursprung från England inom huligankretsar (de som inte bär några lagtillhörighetskläder/accessoarer). Det är en utveckling som man sett på många läktare i SHL. Oftast är det yngre killar som är på plats för att hetsa och skrika, och kanske inte primärt för kärleken till klubben. Kan inte säga med säkerhet att det är så i Leksand, men jag har förstått att det finns folk som stör sig på det på norra.
Så kan det nog vara. Kolla på Timrå, LHC och andra lag… en bunt pojkspolingar som drar runt med rånarluvor och lajvar Utras.
Extremt oroväckande om de där strömningarna får fotfäste inom hockeyn, om nu jag får tycka nåt om saken. Där måste nog föreningarna agera och visa vad som är OK , även om det väl är sjukt känsligt för en förening att gå in och ha synpunkter på supportergrupperingar…
Man behöver ju inte peka ut grupperingar, men att ha rånarluva på sig är inte okej och borde vara direkt otillåtet, detta borde inte vara känsligt att uttrycka eller sätta upp ett regelverk för.
Håller med! Har också svårt för H-ordet eller "låt han dö", känns väldigt 90-tal att slänga ur sig sånt.

Dock tycker jag att klacken behöver vara på domare och bua mer. Jag vill inte ha en klack som tackar spelarna efter en 6-1 torsk direkt
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Klas »

Pellefant skrev: tis 20 feb 2024, 07:42
Klas skrev: mån 19 feb 2024, 20:18
Aggeman skrev: mån 19 feb 2024, 14:40 Jag kan även tänka mig att vissa äldre personer i klacken kan tycka att yngre personer är provocerande. Syftar på de som står långt ner på norra som tillämpat ”casual stilen”, en stil som har sitt ursprung från England inom huligankretsar (de som inte bär några lagtillhörighetskläder/accessoarer). Det är en utveckling som man sett på många läktare i SHL. Oftast är det yngre killar som är på plats för att hetsa och skrika, och kanske inte primärt för kärleken till klubben.
Så kan det nog vara. Kolla på Timrå, LHC och andra lag… en bunt pojkspolingar som drar runt med rånarluvor och lajvar Utras.
Att ha rånarluvor på borde inte vara tillåtet och det borde väl gå att avvisa dem i så fall?
Eventuellt kameraövervakning och framförallt avvisa de som har rånarluvor, så borde man bli av med sånt elände.

Vad menar du egentligen med "lajvar Utras"?
Råkade av en slump på nåt inlägg på X där ett gäng från Timrå la ut bilder inför nån bortaresa. 25 snubbar med rånarluvor eller fejjsen blurrade på bilden. Stöddig retorik som enbart går ut på att spöa och förnedra allt och alla.
Luvorna åker såklart av när dom ska in på matchen, annars lär dom väl inte bli insläppta. Denna grupp har oxå lagt ut nån film när dom ( precis som man för inom fotbollen) lagt upp nån filmsnutt när man träffar likasinnade idioter (från Bofors i just den filmen jag såg) i nån jävla skogsdunge för att slåss och sparka varandra i huvudet.
LHC har nåt liknande har jag sett…
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Gösen »

Jag tror det var orden "lajvar" och "Ultras" (gissar att du blev autocorrectad och det istället blev utras) som hen inte förstår.

Alla är inte unga och med i svängen som du och jag.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: tis 20 feb 2024, 18:11 Jag tror det var orden "lajvar" och "Ultras" (gissar att du blev autocorrectad och det istället blev utras) som hen inte förstår.

Alla är inte unga och med i svängen som du och jag.
Jävla automatiskt korrekt. En funktion som djävulen själv skulle varit stolt över.
VEt inte hur många mess jag skickat å jobbets vägnar där jag undertecknat ”Klas, Kukturskolan.”
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Gösen »

Klas skrev: tis 20 feb 2024, 21:02

Jävla automatiskt korrekt. En funktion som djävulen själv skulle varit stolt över.
VEt inte hur många mess jag skickat å jobbets vägnar där jag undertecknat ”Klas, Kukturskolan.”
Undrar hur sådana ord kan ha smugit sig in i din ordlista :mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-17 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-6

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: tis 20 feb 2024, 22:00
Klas skrev: tis 20 feb 2024, 21:02

Jävla automatiskt korrekt. En funktion som djävulen själv skulle varit stolt över.
VEt inte hur många mess jag skickat å jobbets vägnar där jag undertecknat ”Klas, Kukturskolan.”
Undrar hur sådana ord kan ha smugit sig in i din ordlista :mrgreen:
Jävla AI autokorrektfunktion 8-)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!