Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Mats GBG
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 22:41

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Mats GBG »

Ja, vi sitter på sektion O både i kväll och på söndag.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Mats_ume »

Mats GBG skrev: fre 22 mar 2024, 10:03 Ja, vi sitter på sektion O både i kväll och på söndag.
Kommer du ragga medlemmar till Färjan?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: fre 22 mar 2024, 10:07
Mats GBG skrev: fre 22 mar 2024, 10:03 Ja, vi sitter på sektion O både i kväll och på söndag.
Kommer du ragga medlemmar till Färjan?
Fler Mats?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 22 mar 2024, 11:00
Mats_ume skrev: fre 22 mar 2024, 10:07
Mats GBG skrev: fre 22 mar 2024, 10:03 Ja, vi sitter på sektion O både i kväll och på söndag.
Kommer du ragga medlemmar till Färjan?
Fler Mats?
Kan aldrig bli för många https://youtu.be/9SsgvJ5nWX0?t=648
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: fre 22 mar 2024, 06:17
Aggeman skrev: tor 21 mar 2024, 13:58

Kloos fick ett skott på handen av Östman igår. Emilia säger att alla är uttagningsbara.
Ja. Vi får se.
Printz säger att han inte kommenterar skador i samma veva som han kommer på att han med den kommentaren just medgav att det är en skada.

Vad är det egentligen med Kloos fetisch för handskador? Tre på ett år är väl ändå en mer än gängse standard.
Såg ett klipp på insta nyss. Både AntoLindholm och JustinKloos såg pigga och fokuserade ut. Inga problem syntes där under den relativt korta snutt de var med i bild.
Om nu klippet var från idag vill säga.. de var iaf i en okänd träningshall så mycket troligt att den är från gbg och dagens värmning.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

Stjärnan skrev: fre 22 mar 2024, 12:20
Gösen skrev: fre 22 mar 2024, 06:17
Aggeman skrev: tor 21 mar 2024, 13:58

Kloos fick ett skott på handen av Östman igår. Emilia säger att alla är uttagningsbara.
Ja. Vi får se.
Printz säger att han inte kommenterar skador i samma veva som han kommer på att han med den kommentaren just medgav att det är en skada.

Vad är det egentligen med Kloos fetisch för handskador? Tre på ett år är väl ändå en mer än gängse standard.
Såg ett klipp på insta nyss. Både AntoLindholm och JustinKloos såg pigga och fokuserade ut. Inga problem syntes där under den relativt korta snutt de var med i bild.
Om nu klippet var från idag vill säga.. de var iaf i en okänd träningshall så mycket troligt att den är från gbg och dagens värmning.
Såg fokuserat ut!

Är påväg ner och tar matstopp i Mjölby. Restaurang Eataliano Asian, är det givna valet. Intressant upplägg med både husman, italienskt och asiatiskt i ett bufféformat. Kanske inget för finsmakaren men får jobbet gjort.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Hauke har sagan klar redan:
Henrik Haukeland, kvalhjälte från 2016.
— Leksand går vidare efter 4-2 i matcher. Jon-kanon avgör i boxplay i sudden death i den sjätte matchen. Detta efter att ha täckt skott så att klubban gått av, men han får en ny av Levvan i båset och gör mål five hole på friläget.
Jon kanon 8-)

https://www.siljannews.se/leksands-if/s ... rna-tippar
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
8mars73
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 15:50

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av 8mars73 »

Stjärnan skrev: fre 22 mar 2024, 09:05
Men vi får se. Det är nya förutsättningar nu.
Vi har säkert mött de någon gång i slutspel men jag kommer inte på en enda av de gångerna nu på rak hand. Däremot minns jag i en tidig period av mig som Leksing att vi mötte de i en bäst av-serie någon gång för länge sedan i gamla isladan. Vi vann nog med 3-1 i matcher. Ledde med 2-0 och förlorade den tredje i Gbg innan vi säkrade ...något... (kontraktet?) i fjärde. Kanske var när vi var ner i allsvenskan efter jul?
Var nog då Stefan Larsson, då i Frölunda, skulle proppa Jens Nielsen i sarghörnet.
Jens snurrade ur sitt läge i en dubbel Salchow och Larsson dråsade in i sargen lite hårdare än han tänkt sig till publikens jubel.
Hans min när han masade sig till båset sa: "Varför skulle jag låta mig värvas till Frölunda, det är ju här jag vill vara" + "Fan va ont jag har".
Det var nog 2-1 matchen så det var dubbel glädje.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Jag har bara sett Leksand spela i Skandinavium en gång. Bortaresa med ursprungliga supporterklubben i början på 80-talet. Minnesbild: Västra Frölunda-Leksand 2-2, båda LIF-målen gjorda av samma spelare. Men vem? Har sökt i minnet många gånger, sökt på nätet - men kan inte ens hitta någon match med det resultatet.

Pallar ni med ett oavgjort resultat vid full tid ikväll, pallar ni med en förlängning? Well, det är fredag. Och vi brukar som sagt gå vinnande ur förlängningar på fredagar.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: fre 22 mar 2024, 13:48 Jag har bara sett Leksand spela i Skandinavium en gång. Bortaresa med ursprungliga supporterklubben i början på 80-talet. Minnesbild: Västra Frölunda-Leksand 2-2, båda LIF-målen gjorda av samma spelare. Men vem? Har sökt i minnet många gånger, sökt på nätet - men kan inte ens hitta någon match med det resultatet.

Pallar ni med ett oavgjort resultat vid full tid ikväll, pallar ni med en förlängning? Well, det är fredag. Och vi brukar som sagt gå vinnande ur förlängningar på fredagar.
I början/mitten av 80 talet var när jag började intressera mig för Leksand.. och hockyen överlag, så jag kan säkert inte hjälpa till där. Men när jag började åka upp i mitten av det decenniet så var det i princip alltid en och samma spelare som gjorde första målet. Ivan Hansen.
Kanske var det han?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
syd b.
Inlägg: 42
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 23:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av syd b. »

Ikväll vinner vi! :YMPARTY:
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Bild

Bild
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

Zacke bidrar med rutin på läktaren.
Struken, sjuk eller ”freak skada” på morgonvärmning?
Senast redigerad av Aggeman den fre 22 mar 2024, 17:07, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Då fick vi svaret. Mantas startar alltså.

Vad har hänt med Zackrisson måntro?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

PZ borta är ett klart avbräck. Synd.

Knuts och MK spelade direkt sin mest rörliga spelande hockey när de nån match fick Bemström bredvid sig. Konstigt val idag kan jag tycka.

Men men, Ashton såg om jag minns rätt riktigt bra ut på försäsongen och hans pass (!) till Max visar att det finns. Så kom igen nu Ashton, ge livet för ett jägarpass i dalaskogarna till hösten!

Kom igen LIF, skjut högt!!