Gösen skrev: tor 04 dec 2025, 19:16
Klas skrev: tor 04 dec 2025, 19:05
Pigg start i alla fall!
Tom ett mål i PP vad fan är det här?
4 matcher i rad.
Nja, 3 av 4 matcher är det väl? Eller gjorde vi ett mot SAIK trots nollade? 
Klas skrev: tor 04 dec 2025, 19:42
geten skrev: tor 04 dec 2025, 19:39
Får man sparka in puckarna numera? Tänker på 1-1 målet.
Var väl ingen sparkrörelse va?
Tycker den där var ett sånt där extremt gråzonsfall så att jag tycker att man antingen ska tillåta att göra mål med fötterna hur som helst eller förbjuda det helt. Det är en framåtriktad rörelse, men pendelrörelse? Kanske inte. Jag tycker det är rätt att godkänna det men är lika säker på att vi hade fått ett likadant mål underkänt.
Einar Berg skrev: tor 04 dec 2025, 20:11
Oskar Langs jävla CP-passning till Nilsson. Varför åker inte Lang ned med den i hörnet denna gång? Han gör ju alltid det annars?!?
Sedan går ju Anton på felspelare(igen) i hemjobbet.
Tycker att Lang gör väldigt många misstag. Redan i ingången innan så var det han som tappade pucken istället för att komma ner djupt. Nu så släpper han pucken till en stillastående Nilsson som i stort sett redan är markerad. Visst han hade kunnat lägga ner den djupt istället för Lang att åka på, men det är ändå Lang som ger honom tidsnöd.
Jag gillar Lang, men den här hösten har hans skridskoåkning inte skapat speciellt mycket framåt och han har stått för många misstag som har eller varit nära i att resultera i baklängesmål. Han spelar inte alls med den intensitet och aggresivitet som han behöver göra för att komma in på farliga områden. Det har väl hänt en eller två gånger vad jag kan minnas och med hans inte allt för giftiga skott så behöver han skapa väldigt mycket mer för att få utdelning.
Klas skrev: tor 04 dec 2025, 20:20
Tid längs sargerna har vi i alla fall gott om.
Är ganska bekvämt för Brynäs i egen zon. Räcker ju att dom ställer upp i en hyfsat samlad box och låter oss snurra några varv innan vi tappar ut pucken.
I andra perioden tycker jag att det kan vara en ganska bra taktik ändå. Man tröttar ut motståndarna som får jaga och sedan byter man in nya fräscha spelare som får fortsätta pressa på mot ett allt tröttare motstånd och då sätta pressen in på mål. Men då behöver man som sagt sätta press in på mål när man väl har fått in fräscha ben och inte fortsätta hålla till längs sargerna.
Pellefant skrev: tor 04 dec 2025, 20:28
Stjärnan skrev: tor 04 dec 2025, 20:26
Shit. Brynäs är riktigt bra ikväll.
Nä dom behöver inte vara bra, våra backar har skänkt tre mål och målet i vårat PP får Lang ta på sig.
Jag håller med, de var inte så mycket bättre än oss (bättre men inte jättemycket bättre) men de sätter de lägen som de får till skänks och tar till vara på våra misstag. Vi fick väl inte en enda kontring på dem då de dels inte drällde med pucken i fel lägen på samma sätt som oss samt att de när det väl hände så slog de inte en skitpassning. Jag förstår inte heller varför vi slog av på tempot efter att vi gjort 1-0. Visst, Brynäs höjer sig lite men intensiteten från oss skönk väldigt mycket också. Var det den klassiska "rädd för att tappa ledningen"-sjukan? Istället för att fortsätta med det som funkat så känns det som att man bara vill försvara det lilla halmstrå man greppat så det skiter sig helt istället.
Sniper skrev: tor 04 dec 2025, 22:17
SteveY skrev: tor 04 dec 2025, 18:02
Omkastade kedjor som vanligt. Har aldrig hört en spelare säga något positivt om att byta kedjekamrater varje match, snarare tvärtom.
Det är lite självskadebeteende att kasta om i kedjorna hela tiden också. Hur ska spelarna kunna veta var de har varandra när det ständigt är ny omgivning. Undra på att det görs misstag.
Fast om man har helt olika laguppställningar varje match så är det inte så jäkla lätt att ha kontinuitet i kedjorna heller. Men visst, nu har man testat det mesta så nu kanske det är bättre att bara bestämma att de här kedjorna kör vi med, blir det bortfall så ändrar man bara just den positionen och slänger in 13:e/14:e forward på den positionen.
Fram till 1-0 spelar man riktigt bra, sedan faller allt. Jag förstår inte varför. Vi faller mentalt både när vi gör första målet och när motståndarna gör första målet. Ska vi behöva spela 0-0 fram till slutminuten för att ha en chans mentalt just nu? Så oerhört sköra spelare just nu. Jag gillar inte att en del påstår att det är enkelt och kravlöst att spela i Leksand, då ser man inte vad som sker på isen där det är så sjukt mycket ångest och ängslan i agerandet. Det är väl snarare pressen som kanske är det största problemet just nu. Är lösningen att prata om att bara gå ut och åka skridskor utav bara helvete och ha roligt? Jag vet inte, men vi behöver få lite positiva vibbar in i laget. De pratar om att det är bra stämning i laget osv, och det stämmer säkert vid sidan om isen, men under match så ser det inte ut att vara en glädje och munter stämning utan snarare ångest och nervositet.
Vi tappade en poäng på Örebro men ingen poäng på Linköping så ser man på glappet till säker mark så var det ingen katastrof, det är imorgon och de två matcherna efteråt som jag tror vårt öde kommer bestämmas. Vi behöver minst fyra poäng mot Örebro och poäng även mot Malmö för att jag ska tro på att vi har en chans att undvika kval. Ökar gapet upp till LHC, Örebro och HV under dessa matcher så är det kval vi får ställa in oss på tror jag.