Matchtröjorna

Der Löwe
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 22:26

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Der Löwe »

Nu vill vi se en "bågskyttsmålgest" som standard. Pilen finns redan i ladd läget på armen.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Soffmasen
9 september 2024, 13:03
Om man får vara lite gubbtjurig så gillar jag fortfarande inte tröjan.. Hur svårt kan det vara kan man tycka. Måste designen uppdateras varje år bara för att? Tycker fortfarande att Stället 20/21 med en normalt stor sköld är tveklöst snyggaste..
https://static.bonniernews.se/bildix/ap ... 1440&h=810
Helt fel har han ju inte - men det har väl bl.a med försäljning att göra. Ingen köper en tröja de redan har. Dessutom ser man med spänning fram emot tröjsläppet varje år (även om det var lite väl spännande just i år efter att Wittgenstein sådde rädsla för att det gula skulle fasas ut).

* * *

Jag skulle ha tagit chansen att kopiera och klistra in de där redigerade, reklamfria tröjbilderna när jag lyckades komma in på LIF-Silly sent igår kväll (eller om det var i morse). Nu är det stängt igen. Vem är det som håller på och låser Facebook för oss gäster? Suckerberg eller Kava?
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Från det att jag för första gången lät blicken vila på en LIF-dräkt fram till övergången till de vitblå dräkterna (sisådär 99?) så såg dräkterna ungefär ut som den gör på Hans Lodin här nedan. Mycket litet förändrades, på sin höjd någon reklamblämma kanske. Utformningen kändes i min lilla värld närmast helig, att byta färg och form var för andra, inte något för "mitt" LIF. Idag har jag dock full förståelse för att det rent kommersiellt är smart att byta lite varje år. Tröjförsäljningen är säkert en god källa till inkomst inom souvenirsidan. Och precis som Sniper skriver, det är lite kul att varje år med spänning se fram emot tröjan (även om jag bävar för utfasandet av det gula, för sanna mina ord, det kan ske plötsligare än vi tror idag).

Bild

Jag tycker dock att man kunde vara lite djärvare med tredjetröjan. Låt den t.ex. gå i blått. Fast det skulle ju aldrig supporterfalangen godkänna. En av deras dogmer är nämligen att LIF ska spela i vitt hemma. Detta till den grad att det ska gnällas varje gång man väljer att bara en enstaka match spela i de mörka ställen hemma.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
bokmal
Inlägg: 58
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 18:55
Ort: Falun

Re: Matchtröjorna

Inlägg av bokmal »

Klart vi ska ha vitt hemma. Riktiga sportlag byter inte färg. Men lite djärvare tredjetröja vore kul (och säkert lite pengar ..) Till exempel superfet sköld utan ring. Eller L E K S A N D på snedden på klassiskt hockeyvis.
bokmal
Inlägg: 58
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 18:55
Ort: Falun

Re: Matchtröjorna

Inlägg av bokmal »

Bild
'69 vann vi guld utan gult säger vissa. Hans Jax till vänster i bild håller inte med.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

bokmal skrev: ons 11 sep 2024, 00:22 '69 vann vi guld utan gult säger vissa. Hans Jax till vänster i bild håller inte med.
Bara gult, överallt gult.

* * *

Nu när jag är tillfälligt insläppt i FB-gruppen kan jag ju passa på att lägga upp de omtalade reklamfria:

Bild

Bild
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Stjärnan »

bokmal skrev: ons 11 sep 2024, 00:22 Bild
'69 vann vi guld utan gult säger vissa. Hans Jax till vänster i bild håller inte med.
Utrustning och olikheter i tejp och färger må så vara på den tiden. Men varför såg alla tre ut som drönare i kroppshållningen?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: ons 11 sep 2024, 12:12 Utrustning och olikheter i tejp och färger må så vara på den tiden. Men varför såg alla tre ut som drönare i kroppshållningen?
Det var en liten pojke som höll i kameran?

Bild
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Matchtröjorna

Inlägg av CMB »

Flytta reklamen nån match då och då från tröjorna till Napoleonhattar som tränarna bär. Lär nog uppmärksammas tillräckligt för att även företagen ska bli nöjda :YMPARTY:


Bild

Mest intressant i så fall blir dock att se hur lång (kort) tid det tar tills nån präktighetsminister hävdar massmördarhyllning. Då får svaret bli ”Hej Siewert! Nej, we are not satans people.”

I gårdagens match var förra säsongens stillastående back-backspel vid uppspelen som bortblåst, istället rörliga backar där de sökte sig in i banan för att leverera pass till forwards. Ökade antal passningsalternativ/riktningar skapas därmed. Bra!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Bild
Till höger: Apa Sjögren

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

- Jag var ofta hemma hos Mapa på hans dotters födelsedagskalas. Vi var så pass stora, 7-12 år, att han inte behövde stå så där (om nu någon förälder skulle få idén att stå på det sättet - de skulle väl mer stå som Jax).
- Längre bort på Täppgatan bodde en annan klasskamrat. Hennes pappa hette, om jag inte alldeles minns fel, Ryno i förnamn. Honom hade Superstars kunnat försöka jiddra med. Polis med kärv uppsyn och stor kroppshydda.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Bild

Nog hade man kunnat önska sig ett fetare C? (Och A också för del delen?). Ett C på brösten ska ingjuta pondus. Inte framstå som en blyg fiol som ber om ursäkt för sin existens mellan bredaxlade reklamtryck.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: fre 13 sep 2024, 11:34 blyg fiol
Snart i en språklåda nära dig.

* * *

Angående gult hår i souvenirtråden:

Bild

Jag vill se Cassie i LIF:s matchtröja.
Sniper skrev: mån 01 jul 2024, 10:28 I DIF-forumets Rinkside Bar finns en tråd som heter Tjejer i Djurgårdens matchtröja!
På Superstars forum postade vi ett antal bilder på tjejer i Leksands matchtröja.
Bl.a en på Jessica Olérs. Samt en brunett som en gång prydde tidningen Leksingens omslag.
Hon satt med solbrända ben vikta under sig och Gösen tyckte hon var lik J-Lo.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: fre 13 sep 2024, 11:41
Sniper skrev: fre 13 sep 2024, 11:38
Wittgenstein skrev: fre 13 sep 2024, 11:34 blyg fiol
Snart i en språklåda nära dig.
Fiol...viol...whatever! 😀
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

20240913_125951.jpg
Är det henne du söker?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.