LIF i media

Användarens profilbild
Einar Berg

Re: LIF i media

Inlägg av Einar Berg »

Kommer aldrig att komma någon del 2. Han är för feg för att namnge dem som han anser vara skyldiga.

Pedalen

Inlägg av Pedalen »

De va då ett jävla gnällande från allt och alla..
Jävla kärringar.
Bu-hu-hu, folk är dumma på möten..
Fuck möten.
Skrik högre. Svettas. Blöd. Ge jävla järnet. Ge fan i bry i er i saker ni inte har något med och göra. Vet Er plats.

Vi ligger inte tvärsist. liksom. Vi är inte ett lag för topp6. liksom. Vad är en supporters uppgift? Jo, supporta, hela vägen ner i skiten.
Gör då de.
Sluta gnäll på att nån gammal gubbjävel har för mycket inflytande på nått jävla bank-konto. Jävla gnäll. Offerkofta. Kärringar.

De här går och ta i så många nivåer så vi är snart inne på kvantfysik, men de finns ingen som helst anledning och ta de så långt. Man kan göra de enkelt för sig, och enkelt är;

Låt högre, syns mer och SLUTA KLAGA PÅ SAKER. Huvu'n ner, ge järnet, så får de bära eller brista.
Vi är Leksand och ingen är som oss.

Från Dalarna, från Norra stå, vi är Masarna, dom vita blå, cha la la la la, cha la la la...

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Nyhetssajten Siljan News inleder en ny satsning på bevakning av Leksands IF. En del av prenumerationsintäkterna kommer samtidigt att gå till att ekonomiskt sponsra klubben.

Den reporter som ansvarar för bevakningen har tidigare arbetat som pressansvarig för LIF. Klubben har samtidigt kritiserats för att bojkotta medier som ställer kritiska frågor.

Men Siljan News ansvarige utgivare, Thorbjörn Carlsson, avfärdar kritiken.

https://www.sverigesradio.se/artikel/ny ... dar-kritik

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Något som möjligtvis kan vara problematiskt är väl att en handfull individer valsar runt mellan att kommentera LIF från utsidan och att vara anställda av LIF. Det är ibland svårt att veta om de är en del av LIFs officiella kommunikation eller inte. Ännu mer problematiskt blir det så klart om individerna dessutom tjänar pengar på poddar eller via låsta artiklar.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Finns det folk som ser ett helt avsnitt undrar jag?

Om en hockeymatch kan vara lång så är det där nästan en hel period till. Finns ju långfilmer som är kortare.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Gösen skrev: Igår, 20:42

Om en hockeymatch kan vara lång så är det där nästan en hel period till. Finns ju långfilmer som är kortare.

Det tror jag inte att det finns. Man pallar typ 20 minuter.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Det är inget för dagens TikTok ungdomar, eller knappt ens för YT ungdomar i alla fall. På tok för långsamt, till och med för mig. Men annars rätt intressant och bra i vissa stycken. I dagens avsnitt ger framförallt Emil en känga till Hedberg och TJ samtal supportrarna som inte håller med den där vuxendrickat, och tycker -med all rätt enl mig- att Tegera påverkar domarna för lite. Vidare säger Mårten att de spelare som ska producera hamnar i skymundan av Tinus och Andro, vilket nog många håller med om.
Sen tillkom lite snack om förra veckans matcher och framförallt Lunkans utvisning som släppte in DIF i matchen.

Det var allt, typ.

Tempot drar ner betyget till ett mittbetyg från mig = Hyfsad.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: Igår, 21:15

Det är inget för dagens TikTok ungdomar, eller knappt ens för YT ungdomar i alla fall. På tok för långsamt, till och med för mig. Men annars rätt intressant och bra i vissa stycken. I dagens avsnitt ger framförallt Emil en känga till Hedberg och TJ samtal supportrarna som inte håller med den där vuxendrickat, och tycker -med all rätt enl mig- att Tegera påverkar domarna för lite. Vidare säger Mårten att de spelare som ska producera hamnar i skymundan av Tinus och Andro, vilket nog många håller med om.
Sen tillkom lite snack om förra veckans matcher och framförallt Lunkans utvisning som släppte in DIF i matchen.

Det var allt, typ.

Din 20-sekunders sammanfattning däremot får toppbetyg.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: Igår, 21:20

Det var allt, typ.

Din 20-sekunders sammanfattning däremot får toppbetyg.

:YMHUG:

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Emil tycker -med all rätt enl mig- att Tegera påverkar domarna för lite.

I det här fallet för att publiken fråntogs möjligheten att se repris av Lunkans utvisning* eftersom reklam för 50/50-lotteriet gick före på jumbotronen. En chans att piska upp stämningen gick förlorad.

*Den mot Djurgården som ledde till att bortalaget reducerade i pp och kom in i matchen.

bender skrev: lör 11 okt 2025, 16:29

Otroligt töntig utvisning. Och naturligtvis så ringer det direkt. Synd att vi är sämst i special teams.