Styrelser samt ekonomi

Användarens profilbild
Gösen

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: tis 20 jan 2026, 06:47
Gösen skrev: mån 19 jan 2026, 16:38
Sniper skrev: mån 19 jan 2026, 13:57

"Fråga Wiklund" :d :twisted:

Träffat på honom några ggr under årets lopp.
Rätt burdus och oskön herre.

Vem av dem, Wiklund eller Södelund?

Söderlund har jag aldrig träffat.
Mest ett inflik, att det finns en motvikt, till dem som tycker att det är för bra stämning i gruppen.

"Black as midnight on a moonless night"

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tis 20 jan 2026, 10:29
Klas skrev: tis 20 jan 2026, 10:02

Men jag kan inte släppa funderingar på hur det hade kunnat gå om vi inte haft den här jävla kaos-tiden med styrelser till höger och vänster, och alla de effekter det hade på ekonomi och förtroende och liknande. Känslan är ju att väldigt mycket av detta är, i vanlig Leksandsordning, helt sjävförvållat.

Kaoset och turbulensen i sig var ju naturligtvis inte bra - men samtidigt undrar jag hur Kajsa & Co reagerat när de fått sign-offerna i knät. Kanske har de sinsemellan sagt till varandra sedan förra hösten: "Det var väl en jävla tur att det blev som det blev".

Mycket möjligt att Kajsa & Co några gånger har tänkt precis så. Kajsa och Co är alltså den föreslagna styrelse som Superstars med svans röstade ner för ett antal år sedan, för att sedan rösta in en amatörstyrelse. Något som lustigt nog sammanfaller med när precis allt började gå utför igen. Kajsa och Co hade så klart också fått den havererade ekonomin i knäna. Jag är dock helt jävla hundra på att den ledningen hade varit så många gånger bättre på att hantera det än vad den nuvarande styrelse är. Det enda man hör från ledningen nu är ju när de sparkar folk på kansliet. Och knappt ens då förresten. Bråka med journalister och låtsas som att allt är frid och fröjd är de bra på. Undertiden rasar allt omkring dem. Snart spelar vi, i bästa jävla fall, i Allsvenskan igen. Är ni nöjda nu Superstars?

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Wittgenstein skrev: tis 20 jan 2026, 19:05
Sniper skrev: tis 20 jan 2026, 10:29
Klas skrev: tis 20 jan 2026, 10:02

Men jag kan inte släppa funderingar på hur det hade kunnat gå om vi inte haft den här jävla kaos-tiden med styrelser till höger och vänster, och alla de effekter det hade på ekonomi och förtroende och liknande. Känslan är ju att väldigt mycket av detta är, i vanlig Leksandsordning, helt sjävförvållat.

Kaoset och turbulensen i sig var ju naturligtvis inte bra - men samtidigt undrar jag hur Kajsa & Co reagerat när de fått sign-offerna i knät. Kanske har de sinsemellan sagt till varandra sedan förra hösten: "Det var väl en jävla tur att det blev som det blev".

Är ni nöjda nu Superstars?

Instämmer till fullo. Fy fan, rent ut sagt, vad alla dessa jävla falanger gjort, och där har Superstars sin alldeles egen plakett.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

https://www.sverigesradio.se/artikel/le ... ska-krisen

”Ute ur den akuta ekonomiska krisen”

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Aggeman skrev: Igår, 07:26

Men...

Man ska också ha i bakhuvudet att det är med lånade pengar nyförvärv kommer in.

Vi har alltså 12 miljoner kvar i låneutrymme.

The usual suspects kommer säga att vi måste gå all in på värvningar för att hålla oss kvar och undvika konkurs. Samtidigt om vi åker ur ändå så är just de 12 miljonerna i låneutrymne vad som håller oss över vattenytan ett år i HA om så händer.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: Igår, 07:31

Men...

The usual suspects kommer säga att vi måste gå all in på värvningar för att hålla oss kvar och undvika konkurs. Samtidigt om vi åker ur ändå så är just de 12 miljonerna i låneutrymne vad som håller oss över vattenytan ett år i HA om så händer.

Därför räcker det om vi värvar en stjärnmålvakt för en miljon. Kontrakt 1,5 månader. Gidlöf behöver konkurrens, och ev en som kan ta över om Gidlöf inte hittar tillbaka till fjolårsformen.
Men finns han ledig?

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: Igår, 07:48
Gösen skrev: Igår, 07:31

Men...

Därför räcker det om vi värvar en stjärnmålvakt för en miljon. Kontrakt 1,5 månader. Gidlöf behöver konkurrens, och ev en som kan ta över om Gidlöf inte hittar tillbaka till fjolårsformen.
Men finns han ledig?

Absolut.
Och övrig eventuell värvning ska i så fall vara någon som man vill ha i laget även nästa säsong.

Det finns såklart andra undantag också men med en marknad där främsta anledningen att välja oss är avkastning på pensionskontot så ser jag de undantagen som högst marginella.

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Såg någon notis att Andreas Gärdsbäck sagt att en degradering skulle kosta 100 miljoner kronor. Om det stämmer så är det mer än vad jag trodde till och med.
Men framförallt, att vi sätter oss i den här risken redan från början är inte bra, minst sagt. Med ett dåligt lag på pappret redan från start. Visst, vi hade det tufft ekonomiskt då också, men man måste våga för att vinna.

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Användarens profilbild
Masjavel_

Inlägg av Masjavel_ »

Vi bromsar i uppförsbacken :))