Silly season 25/26

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: lör 10 maj 2025, 21:11
Wittgenstein skrev: lör 10 maj 2025, 21:06
By the way, varför har de bytt namn till Framåt masar? Jag följer de bara på X, vill inte betala för skräpet, och där har det inte framgått.
De tyckte att ”krigare” var ett ord som var för laddat med tanke på världsläget.
Följer klacken efter - slutskanderat?

Och inget mer "Matchens krigare"?

Typiskt om det sker just nu, när de tänkt ge Erik Aterius priset femton gånger.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

I min värld:

1) Vi måste spela vidare i SHL.
2) Vi måste lägga pengar på ett bra och slagkraftigt lag för att detta ska vara möjligt.

Misslyckas vi på någon av punkterna hamnar vi i ett kval där konkurs väntar bakom dörren. I Leksands fall handlar det inte om att åka ner i Allsvenskan och vända som HV och Brynäs gjort. Det handlar om vår existens den här gången!
Senast redigerad av Catami den lör 10 maj 2025, 22:39, redigerad totalt 1 gång.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

dp...
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Catami skrev: lör 10 maj 2025, 22:36 I min värld:

2) Vi måste lägga pengar på ett bra och slagkraftigt lag för att detta ska vara möjligt.

Misslyckas vi på någon av punkterna hamnar vi i ett kval där konkurs väntar bakom dörren. I Leksands fall handlar det inte om att åka ner i Allsvenskan och vända som HV och Brynäs gjort. Det handlar om vår existens den här gången!
Värvar man för allsvenskan då spelar man förr eller senare i allsvenskan. Är inte mer komplicerat än så.
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Vi behöver någon som orkar spela på sin högsta nivå, högsta nivå, i minst 52 omgångar. Nöta, nöta, nöta nöta och nöta, dag ut och dag in oavsett roll.
Lampa

Inlägg av Lampa »

syd b. skrev: lör 10 maj 2025, 23:38 Vi behöver någon som orkar spela på sin högsta nivå, högsta nivå, i minst 52 omgångar. Nöta, nöta, nöta nöta och nöta, dag ut och dag in oavsett roll.
Dvs någon som är kanske under/runt 25 som vill studsa vidare i karriären till någon bättre liga.

Leksand i nuläget behöver satsa på att marknadsföra sig som en språngbräda för spelare som vill framåt, ett ställe där du får spela mycket och få en stor roll snarare än kanske en hög lön.
Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

syd b. skrev: lör 10 maj 2025, 23:30
Catami skrev: lör 10 maj 2025, 22:36 I min värld:

Värvar man för allsvenskan då spelar man förr eller senare i allsvenskan. Är inte mer komplicerat än så.
Så är det säkert. Men var ska TJ få pengarna ifrån? Låna? Hur betalar LIF sign-offs för Hrivik, Ruo och Kloos? Och samtidigt värvar ”SHL-mässigt”?
Lampa

Inlägg av Lampa »

Såg Slovakien - Slovenien förut och fick upp ögonen för deras nyanlände spelare vid namn Pavol Regenda. Precis exakt vad TJ söker. Kändes som han hade en magnet som drog honom mot målet. Gjorde ett mål med.

Fanns med på Mårthens lista över potentiella nyförvärv. Hugger Tjomme?

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... ol-regenda
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Lampa skrev: Igår, 11:22
syd b. skrev: lör 10 maj 2025, 23:38 Vi behöver någon som orkar spela på sin högsta nivå, högsta nivå, i minst 52 omgångar. Nöta, nöta, nöta nöta och nöta, dag ut och dag in oavsett roll.
Dvs någon som är kanske under/runt 25 som vill studsa vidare i karriären till någon bättre liga.

Leksand i nuläget behöver satsa på att marknadsföra sig som en språngbräda för spelare som vill framåt, ett ställe där du får spela mycket och få en stor roll snarare än kanske en hög lön.
Jag tror inte 25 är något åldersstreck för detta, den fysiska toppen når man normalt runt 28 har det brukats sagts, dock tenderar åldersstrecket för detta att krypa uppåt. Se även Anton Lindholm som studsade vidare.

https://hockeysverige.se/shl/marcus-due ... jurgarden/

....det är lite så jag ser värvningen av Pajen, min gissning är att han förmodligen kommer att ha en dubbel roll som tränare OCH assisterande sportchef, vad tror ni om den teorin?