Laget 23/24

VonGustaf
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: Laget 23/24

Inlägg av VonGustaf »

Skulle vi göra challe B till huvudcoach tror iaf jag att då är säsongen körd och vi lirar kval där vi återigen i kvalet tar in en ny coach för att klara oss kvar.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Laget 23/24

Inlägg av Stjärnan »

OJ!
Krya på dig Björn. Får se om vi får se dig bakom bänken igen framöver.
Trist och eländig sjukdom det där. Madhawken hade lite rätt i höstas alltså. Värre än det såg ut.

Får se nu vad som händer. Viktigt att göra rätt val nu TJ. Skulle ju tro med tidigare historia att de kör på med Challe*2.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Vad vi behöver är någon som kan ta lite av vikten på spelarnas axlar som kan ställa krav på mer kontaktspel hmmm kan vi inte kolla om Abris kan vikariera ett tag?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Aggeman »

Med alla dessa bortfall på forwardsidan behövs det tänkas om ännu en gång. En väg att gå är att försöka bilda tre jämnbördiga kedjor genom att splittra upp de bärande spelarna. En annan väg att gå är att försöka hitta en ”superkedja” likt Camper-Hrivik-Cehlarik. Camper var i grunden en fantastisk framspelare men fungerade även som avslutare.

Jag tycker man ska testa sätta Elvenes med slovakerna. Vi vet att Elvenes lirar bra med Cehlarik och vi vet även att Hrivik lirade bra med Cehlarik när det begav sig.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Håller med.

Elvenes är precis vad som behövs för att lyfta den kedjan.

Dags att spela gladhockey igen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Laget 23/24

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: tis 24 okt 2023, 16:34 Håller med.

Elvenes är precis vad som behövs för att lyfta den kedjan.

Dags att spela gladhockey igen.
Jag har missat senaste matcherna så har ingen koll på hur laget spelat eller ställt upp. Jag har bara koll på slutresultatet. Men förstakedjan var ju som allra bäst då vi spelade Lang-Hrivik-Ashton. Nu är ju Ashton tyvärr skadad, men är det kanske en murbräcka som behövs för att ge Lang och Hrivik ytor och även skymningar? Vem kan i så fall vara den murbräckan? Olhans Lind kanske?
Pain is temporary, glory is forever
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: Laget 23/24

Inlägg av Chris »

..jäklar vilket coachmaterial det finns härinne. Slovakerna och Elvenes var klockrent, även om alla tre kan ge panikkänslor med sina stillastående dribblingar och pass av typen går det så går det.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Om inget händer under veckan som stoppar Max från spel går han till uppehåll med 16 matcher i benen.
Under uppehållet kan han träna som vanligt med de andra och/eller genomgå en Ritola light för att få liv i de där benen.
Annars såg det lovande ut när han frispelades mot Skellefteå - kraft och speed som började påminna om förr.
Det var bara skottet som inte var tillräckligt välplacerat. En självförtroendefråga naturligtvis.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Jag ser att många därute är förundrade över Caitos rostfria spel, jag med så klart - men egentligen är det inte så konstigt. Han spelar enkelt och väntar med offensiv våghalsighet tills han upplever att han har rätta tajmingen.

Han är som en körkortsinnehavare som inte kört på ett tag. När jag själv inte kört bil på länge - vilket ibland kan handla om åratal - känner jag mig osäker. Men när jag väl vrider om nyckeln och rullar iväg är det som det inte gått en dag sedan senaste turen. Ödmjuk ska man dock vara. Man behöver inte utsätta sig för stadskörning direkt. Eller ge sig på svårare nummer på offensiv blå.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Bild
https://www.expressen.se/sport/blogg/sa ... e-spelare/
Anton Lindholm Leksand
I par med Matt Caito, som gjorde comeback mot Luleå i torsdags, har Lindholm lyft sitt spel ytterligare en nivå. Lindholm har varit en gigant i egen zon och bidrog dessutom med både mål och assist.
När Lindholm spelat som han gjort under den gångna veckan är det inte svårt att förstå varför han är en av Europas mest eftertraktade spelare.
Bubblare: Matt Caito Leksand
Oskar Lang Leksand
Oskar Lang är en rivig spelare som är underhållande att titta på. Lang gör jobbet över hela banan och med sitt energiska spel bidrar han med att sätta en hög press på motståndarna vilket var vägvinnande mot både Luleå och Skellefteå. Lang skapar också mycket offensiva situationer med sin skridskoåkning och intensitet. Målskytt mot Skellefteå i lördags.
Coach:
Mikael Karlberg/Charles Berglund Leksand

Leksand stod inför tuffast tänkbara uppgift den gångna veckan med bortamatcher mot Luleå och Skellefteå. Hade man inför de matcherna sagt att Leksand skulle åka hem med två poäng tror jag faktiskt de själva varit mer än nöjda. Nu lämnade man Norrland med sex poäng i bagaget efter två raka 4-1 segrar. Då ska man ha i åtanke att det förmodligen var ett stukat lag präglat av fyra raka förluster samt att huvudtränaren Björn Hellkvist, av medicinska skäl, tvingats ta en time out på obestämd tid. Det blev med andra ord en drömstart för de tidigare assisterande tränarna Karlberg och Berglund som nu delar på huvudansvaret.
Vad gäller Björn Hellkvist skickar vi såklart all kärlek och hoppas han får må okej i sin vardag.
Veckans… Doldis
Veckans… Doldis
Leksandsbacken Alexander Lundqvist har, tillsammans med Patrik Norén, stått för en väldigt stark vecka. Lundqvist var målskytt mot Luleå i torsdags och mot Skellefteå i lördags var han en jätte i det defensiva spelet. Nog har Lundqvist växt och tagit stora kliv till följd av det förtroende som han getts och som han också tagit till vara på.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Så kul att vi är med i en positiv artikel.

Men min fråga som jag berört flera ggr. Vad gör vi bäst med Björn? Nuvarande tränare vred lite på skruven och fick det att stämma. Så är Björn rätt tränare om han kommer tillbaka eller vart ska vi gör av han tycker ni andra?
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Laget 23/24

Inlägg av bjernagris »

Sundsvalll skrev: mån 30 okt 2023, 10:16 Så kul att vi är med i en positiv artikel.

Men min fråga som jag berört flera ggr. Vad gör vi bäst med Björn? Nuvarande tränare vred lite på skruven och fick det att stämma. Så är Björn rätt tränare om han kommer tillbaka eller vart ska vi gör av han tycker ni andra?
Jag säger som Zhou Enlai år 1972 svarade Nixon på frågan hur han såg på den franska revolutionen; ”för tidigt att säga”. Två matcher är inget vidare arbetsprov, även om det såklart såg lovande ut den gångna veckan.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

bjernagris skrev: mån 30 okt 2023, 11:48
Sundsvalll skrev: mån 30 okt 2023, 10:16 Så kul att vi är med i en positiv artikel.

Men min fråga som jag berört flera ggr. Vad gör vi bäst med Björn? Nuvarande tränare vred lite på skruven och fick det att stämma. Så är Björn rätt tränare om han kommer tillbaka eller vart ska vi gör av han tycker ni andra?
Jag säger som Zhou Enlai år 1972 svarade Nixon på frågan hur han såg på den franska revolutionen; ”för tidigt att säga”. Två matcher är inget vidare arbetsprov, även om det såklart såg lovande ut den gångna veckan.
Nä men det vi ser är ju ett bättre spel än under Björn så vi ska nog tänka om där
bokmal
Inlägg: 58
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 18:55
Ort: Falun

Re: Laget 23/24

Inlägg av bokmal »

Bara en observation. Patrik Norén har spelat 15 matcher nu och snittat över 20 min per match. Trots det har han bara varit inne på ett baklängesmål i spel 5 mot 5. Om vi hade haft en Patrik Norén i varje backpar hade vi alltså med matematisk säkerhet bara släppt in 3 mål hittills, plus de i bp.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Laget 23/24

Inlägg av SteveY »

bokmal skrev: tor 02 nov 2023, 10:12 Bara en observation. Patrik Norén har spelat 15 matcher nu och snittat över 20 min per match. Trots det har han bara varit inne på ett baklängesmål i spel 5 mot 5. Om vi hade haft en Patrik Norén i varje backpar hade vi alltså med matematisk säkerhet bara släppt in 3 mål hittills, plus de i bp.
Otroligt!