2024-11-26 Tisdag 19:00 Leksand - Modo 2-3 OT

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Klas

Re: 2024-11-26 Tisdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Klas »

Lampa skrev: tis 26 nov 2024, 21:45 Justin har ju minst sagt kallnat. Poänglös i fem raka.
Kloos har väl aldrig varit den där typiske snipern va..? Gjort sina poäng absolut, men bidragit med mycket annat. Max däremot, eller Kjell-Erik är ju mer renodlade i den rollen. Hrivik?
Dom tre tillsammans har väl producerat mindre poäng än Karlberg gjort själv typ….tro fan vi ligger i botten av gjorda mål med den typen av avslutare.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Catami skrev: tis 26 nov 2024, 21:50
Stjärnan skrev: tis 26 nov 2024, 21:45
Gösen skrev: tis 26 nov 2024, 21:43 Vi snittar efter 21 matcher 2,35 mål per match.
Endast Växjö och Modo har gjort färre.
Ni läser för mycket traditionell media ;)
Menade till Catami..
Du fick ju svar. Menar till Stjärnan.
Nu fattar jag ingenting!?
Men strunt i det. Godnatt på er. Nya tag på torsdag. Gösens vilja kan ännu infrias. Och nu (efter ikväll) hoppas jag den gör det.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lampa

Inlägg av Lampa »

Klas skrev: tis 26 nov 2024, 21:52
Lampa skrev: tis 26 nov 2024, 21:45 Justin har ju minst sagt kallnat. Poänglös i fem raka.
Kloos har väl aldrig varit den där typiske snipern va..? Gjort sina poäng absolut, men bidragit med mycket annat. Max däremot, eller Kjell-Erik är ju mer renodlade i den rollen. Hrivik?
Dom tre tillsammans har väl producerat mindre poäng än Karlberg gjort själv typ….tro fan vi ligger i botten av gjorda mål med den typen av avslutare.
Exakt, det är ett enormt problem.

Är nog liten chans att det plockas in någon spets nu med va :))
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Kloos är mest verksam när lagets stjärnor sysselsätter motståndarna och alla glömmer bort Kloos
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Lampa skrev: tis 26 nov 2024, 21:58
Exakt, det är ett enormt problem.

Är nog liten chans att det plockas in någon spets nu med va :))
Man kanske ska ringa Finax? 8-)
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Med tanke på att vi har ett gäng spelare borta,
Hrivik, Cehelarik, Elvenes, Eljas, Karlsson och Mantas
Så gör dom det ändå helt okej..
Jag hejar på det lilla skruppliga jag har.. Tycker Altörn gör det bra, där finns kapacitet.
Hoppas några kommer tillbaks till på Torsdag, annars får nog fler juniorer chansen.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: tis 26 nov 2024, 19:23 Var väl en ganska tydlig klubba på Kloos handskar där va? Och domaren såg allt.
Det var nog den sämsta domarinsatsen på länge. Var väl minst två av tre slag på handskarna i det momentet för att senare i matchen visa ut Lunkan för en liknande situation där han lyfter klubban utan att träffa handskarna. Trippingen innan avgörande målet orkar jag inte ens tänka på...
Aggeman skrev: tis 26 nov 2024, 19:41 Nu när man ändå är på gnälligt och bittert humör kan man väl lika gärna fortsätta. Det kan ses som en petitess i sammanhanget men ståplats bidrar med sämre tryck ikväll jämfört mot vad vi gör på nästintill samtliga bortastå.
Det var ju ganska tomt också så ingen skugga ska falla över de som ändå var där. Tycker det var helt ok tryck med tanke på hur glest det var.
Klas skrev: tis 26 nov 2024, 19:46 Ja känns jävligt surt detta. Hellsten skulle hållit pucken som sen Modo gör mål på.
Och vi skulle gjort 3? 4?
Makalöst tama avslut faktiskt.

Dessutom, så jäkla dåliga som Modo var i egen zon, borde vi skapat ännu mer än vad vi gjorde.
Ja, det var helt klart ett misstag av Hellsten. Sedan är det ju som du säger katastrof att vi inte hade gjort mål tidigare och haft ledningen ändå. Max alla frilägen t.ex. har ju varit ett sorgebarn länge. In med några puckar och lite självförtroende så skulle han ju spruta in mål sedan, lägen skapar han ju i alla fall...
Klas skrev: tis 26 nov 2024, 20:33
Catami skrev: tis 26 nov 2024, 20:30 Det värsta som finns. Det värsta jag vet... Är att starta en period i PP. Jag tror att jag aldrig sett ett mål ske i den formen.
Oddsen på att vårat PP ska klara av det är väl…..sisådär va..?
Det enda som talar för att vi lyckas är väl att man fanimig aldrig kan förutsäga vad som sker i nästa episod av följetongen Leksand 8-)
Dock så blir jag lite irriterad på det här eviga tjatet om att Leksand har inte gjort mål på si och så lång tid i PP. Nu var det tydligen en månad sedan och Lena sa typ 15 minuter spel i PP på den månaden. 15 min PP på en månad, det är ju inte ens ett PP per match. Det om något borde man väl belysa? Varför får ett lag som Leksand som spelar med mycket puck så få utvisningar med sig? Jag kan inte minnas en enda match där man kände att man har fått med sig fler utvisningar än man borde ha haft. Det om något skapar ju en osäkerhet i PP eftersom man i princip aldrig får träna på det i matchsituationer. Skulle man göra ett mål och få lite självförtroende så dröjer det ändå så jäkla länge till nästa läge så självförtroendet hinner försvinna. Det är inte en förlåtelse till att det är så få mål gjorda i PP men kanske ändå en del av förklaringen.

I den här matchen tycker jag dock att det såg helt ok ut även om målen uteblev. Sedan är det ju faktum att vår viktigaste kugge i PP är skadad och det är klart att det påverkar. Skulle Örebros PP vara lika bra utan Karlqvist? Tveksamt...
Gösen skrev: tis 26 nov 2024, 20:47 Tänk om Hellsten gjort sådär för 10 matcher sedan #:-S
För vissa spelar det ingen roll när tavlan kommer, hade kunnat vara efter 10 raka nollor. Man kan inte ha en målvakt som släpper in ett billigt mål, det funkar inte ;-)
Klas skrev: tis 26 nov 2024, 21:07
bender skrev: tis 26 nov 2024, 21:05 Max borde gjort 3-4 mål den här matchen. Det är rena frilägen han har.
Han har väl knappt fått avslut på mål på sina frilägen…?
Nej, väldigt tama avslut varav två knappt träffade pucken och hade styrfart. Men att han skapar chanser bådar ju ändå gott för framtiden, för vi vet ju vad han kan uträtta när självförtroendet finns där.
Klas skrev: tis 26 nov 2024, 21:17 Kuuuuuuuken.

Hur fan kan man släppa den där jävla trippingen innan?

Så förbannat jävla genomusel match mot ett uselt spelande lag. Vilket säger en del om hur jävla dåliga vi är.

Fan fan fan fan fan
Jag håller med i allt, framtörallt svordomarna men inte att det var en genomusel match. Jag tycker man är det klart bättre laget sett över 60 minuter. Det är bara en jäkla oförmåga att göra mål som är orsaken till förlusten. Vi skapar ju riktigt bra lägen genom hela matchen, men skärpan och flytet saknas i avsluten samt till viss del även trafik framför mål. 3 av 4 mål under ordinarie tid är mål som tillkommer i stort sett enbart på grund av trafiken framför mål som stör målvakter eller uppsnappande av retur. Sedan ska man ha lite flyt med studsen ibland också, men det kommer inte hända om inte trafiken är där från början.
MeraSkottpåMål skrev: tis 26 nov 2024, 22:13 Med tanke på att vi har ett gäng spelare borta,
Hrivik, Cehelarik, Elvenes, Eljas, Karlsson och Mantas
Så gör dom det ändå helt okej..
Jag hejar på det lilla skruppliga jag har.. Tycker Altörn gör det bra, där finns kapacitet.
Hoppas några kommer tillbaks till på Torsdag, annars får nog fler juniorer chansen.
Jag håller till viss del med. Spelmässigt tycker jag man gör det godkänt. Men att förlora en match för att man bränner så många bra lägen man har är fan inte bra. Även om juniorerna gjorde det bra så är de ju inte tungan på vågen i såna här matcher där exempelvis Elvenes hade kunnat kliva fram och skapat ännu fler lägen. En flippmacka i första är ju kanske det enda som var skillnaden mellan den här förlusten och en betryggande seger.

Som jag skrivit tidigare så tycker jag man ändå är det klart bättre laget sett över hela matchen och man förtjänar att vinna. Det enda felet är att man bränner för många riktigt bra lägen. Man behöver inte sätta alla chanser, men något av dessa måste man utnyttja. Man pratar om att man inte får göra misstag i SHL så att motståndarna får bra lägen för då smäller det direkt. Det är klart att det då blir jobbigt om man själv inte får göra ett enda misstag men motståndarna kan göra 10 utan att det blir mål.
Pain is temporary, glory is forever
Pellefant

Re: 2024-11-26 Tisdag 19:00 Leksand - Modo 2-3 OT

Inlägg av Pellefant »

Hur många lägen missar Véronneau i denna match? Hur har han kunnat tappa målkänslan han en gång hade så kopiöst? Något förändring måste ju ske med honom. Han kan kanske börja med att raka av den enormt fula muschen och se om det hjälper, sedan är det kanske lite handledsträning eller något? Finns fler förslag? Så här kan han inte fortsätta.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: mån 25 nov 2024, 11:49
Ställbergarn skrev: mån 25 nov 2024, 08:17
Ber om ursäkt för min frånvaro, men till mitt försvar så stod jag nog just vid trådstartstidpunkten på Gårdscaféet och pratade hockey med självaste Huokko, så jag hoppas lite på att det kan vara en förmildrande omständighet. Han var förjävla trevlig!

Men det funkade ju bra att jag nästan startade förra matchtråden, så det kanske funkar bra att jag nästan gjorde det denna gången med. ;)
Janne Huokko, wow! Fan vad bra han var i sina glansdagar, Fin på skridskorna, och ett jävla skott. En back man saknar i dag.
Gör här 0-1 i nostalgivideo publicerad igår:

Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog