Klas skrev: tis 26 nov 2024, 19:23
Var väl en ganska tydlig klubba på Kloos handskar där va? Och domaren såg allt.
Det var nog den sämsta domarinsatsen på länge. Var väl minst två av tre slag på handskarna i det momentet för att senare i matchen visa ut Lunkan för en liknande situation där han lyfter klubban utan att träffa handskarna. Trippingen innan avgörande målet orkar jag inte ens tänka på...
Aggeman skrev: tis 26 nov 2024, 19:41
Nu när man ändå är på gnälligt och bittert humör kan man väl lika gärna fortsätta. Det kan ses som en petitess i sammanhanget men ståplats bidrar med sämre tryck ikväll jämfört mot vad vi gör på nästintill samtliga bortastå.
Det var ju ganska tomt också så ingen skugga ska falla över de som ändå var där. Tycker det var helt ok tryck med tanke på hur glest det var.
Klas skrev: tis 26 nov 2024, 19:46
Ja känns jävligt surt detta. Hellsten skulle hållit pucken som sen Modo gör mål på.
Och vi skulle gjort 3? 4?
Makalöst tama avslut faktiskt.
Dessutom, så jäkla dåliga som Modo var i egen zon, borde vi skapat ännu mer än vad vi gjorde.
Ja, det var helt klart ett misstag av Hellsten. Sedan är det ju som du säger katastrof att vi inte hade gjort mål tidigare och haft ledningen ändå. Max alla frilägen t.ex. har ju varit ett sorgebarn länge. In med några puckar och lite självförtroende så skulle han ju spruta in mål sedan, lägen skapar han ju i alla fall...
Klas skrev: tis 26 nov 2024, 20:33
Catami skrev: tis 26 nov 2024, 20:30
Det värsta som finns. Det värsta jag vet... Är att starta en period i PP. Jag tror att jag aldrig sett ett mål ske i den formen.
Oddsen på att vårat PP ska klara av det är väl…..sisådär va..?
Det enda som talar för att vi lyckas är väl att man fanimig aldrig kan förutsäga vad som sker i nästa episod av följetongen Leksand
Dock så blir jag lite irriterad på det här eviga tjatet om att Leksand har inte gjort mål på si och så lång tid i PP. Nu var det tydligen en månad sedan och Lena sa typ 15 minuter spel i PP på den månaden. 15 min PP på en månad, det är ju inte ens ett PP per match. Det om något borde man väl belysa? Varför får ett lag som Leksand som spelar med mycket puck så få utvisningar med sig? Jag kan inte minnas en enda match där man kände att man har fått med sig fler utvisningar än man borde ha haft. Det om något skapar ju en osäkerhet i PP eftersom man i princip aldrig får träna på det i matchsituationer. Skulle man göra ett mål och få lite självförtroende så dröjer det ändå så jäkla länge till nästa läge så självförtroendet hinner försvinna. Det är inte en förlåtelse till att det är så få mål gjorda i PP men kanske ändå en del av förklaringen.
I den här matchen tycker jag dock att det såg helt ok ut även om målen uteblev. Sedan är det ju faktum att vår viktigaste kugge i PP är skadad och det är klart att det påverkar. Skulle Örebros PP vara lika bra utan Karlqvist? Tveksamt...
Gösen skrev: tis 26 nov 2024, 20:47
Tänk om Hellsten gjort sådär för 10 matcher sedan
För vissa spelar det ingen roll när tavlan kommer, hade kunnat vara efter 10 raka nollor. Man kan inte ha en målvakt som släpper in ett billigt mål, det funkar inte
Klas skrev: tis 26 nov 2024, 21:07
bender skrev: tis 26 nov 2024, 21:05
Max borde gjort 3-4 mål den här matchen. Det är rena frilägen han har.
Han har väl knappt fått avslut på mål på sina frilägen…?
Nej, väldigt tama avslut varav två knappt träffade pucken och hade styrfart. Men att han skapar chanser bådar ju ändå gott för framtiden, för vi vet ju vad han kan uträtta när självförtroendet finns där.
Klas skrev: tis 26 nov 2024, 21:17
Kuuuuuuuken.
Hur fan kan man släppa den där jävla trippingen innan?
Så förbannat jävla genomusel match mot ett uselt spelande lag. Vilket säger en del om hur jävla dåliga vi är.
Fan fan fan fan fan
Jag håller med i allt, framtörallt svordomarna men inte att det var en genomusel match. Jag tycker man är det klart bättre laget sett över 60 minuter. Det är bara en jäkla oförmåga att göra mål som är orsaken till förlusten. Vi skapar ju riktigt bra lägen genom hela matchen, men skärpan och flytet saknas i avsluten samt till viss del även trafik framför mål. 3 av 4 mål under ordinarie tid är mål som tillkommer i stort sett enbart på grund av trafiken framför mål som stör målvakter eller uppsnappande av retur. Sedan ska man ha lite flyt med studsen ibland också, men det kommer inte hända om inte trafiken är där från början.
MeraSkottpåMål skrev: tis 26 nov 2024, 22:13
Med tanke på att vi har ett gäng spelare borta,
Hrivik, Cehelarik, Elvenes, Eljas, Karlsson och Mantas
Så gör dom det ändå helt okej..
Jag hejar på det lilla skruppliga jag har.. Tycker Altörn gör det bra, där finns kapacitet.
Hoppas några kommer tillbaks till på Torsdag, annars får nog fler juniorer chansen.
Jag håller till viss del med. Spelmässigt tycker jag man gör det godkänt. Men att förlora en match för att man bränner så många bra lägen man har är fan inte bra. Även om juniorerna gjorde det bra så är de ju inte tungan på vågen i såna här matcher där exempelvis Elvenes hade kunnat kliva fram och skapat ännu fler lägen. En flippmacka i första är ju kanske det enda som var skillnaden mellan den här förlusten och en betryggande seger.
Som jag skrivit tidigare så tycker jag man ändå är det klart bättre laget sett över hela matchen och man förtjänar att vinna. Det enda felet är att man bränner för många riktigt bra lägen. Man behöver inte sätta alla chanser, men något av dessa måste man utnyttja. Man pratar om att man inte får göra misstag i SHL så att motståndarna får bra lägen för då smäller det direkt. Det är klart att det då blir jobbigt om man själv inte får göra ett enda misstag men motståndarna kan göra 10 utan att det blir mål.