Pastis skrev: tor 22 jan 2026, 19:13
Klas skrev: tor 22 jan 2026, 19:12
Pastis skrev: tor 22 jan 2026, 19:10
Ska vi få ett skott på mål i PP?
Vilka krav du ställer
det blev i alla fall 1 skott. Från Rögle iofs.
Suck, men inget bakåt i alla fall! 
Det är ju faktiskt helt sjukt hur dåligt PP är och man sitter ju och skäms. Under matchen så var det ju två kanske tre gånger man såg att nu är det lite momentum och man har något på gång. Så drar Rögle på sig en utvisning, skitdåligt PP och momentumet är helt borta. På slutet av matchen satt till och med jag och frugan och var glada att domarna missade så många utvisningar på Rögle för att vi skulle slippa PP. Först blev man arg för att någon blev neddragen men sedan sa man att det var skönt att domaren missade den. Då har det gått långt...
CMB skrev: tor 22 jan 2026, 19:28
Varför är Cehlarik i pp??? Han ska knappt spela alls.
Du menar att alla andra var så fantastiska i PP? Framförallt Lang ska inte spela PP och inte Caito heller. Cehlárik har ett skott att utnyttja från höger, men då behöver han ha någon som kan passa också och det verkar vi inte ha i PP.
bender skrev: tor 22 jan 2026, 20:14
Klas skrev: tor 22 jan 2026, 20:08
Tufft PP för bröderna Johnsson 
Gillar ändå att man testar VJ istället för Caito. Det finns iaf någon slags offensiv potential där. De har några omgångar på sig att spela in honom innan kvalet börjar.
Helt enig, han gör sina misstag men är ändå den enda som jag tycker hade någon typ av tanke i PP igår.
Stjärnan skrev: tor 22 jan 2026, 21:39
CMB skrev: tor 22 jan 2026, 21:12
Tre poäng. Nu tar vi tre poäng till på lördag. Med Gidlöf så är det fullt möjligt. Kom igen LIF!
Mmm. Det är bara det att jag är inte helt säker på att han får stå. Millner kan tycka det är dags för Hellsten nu. Skulle tyvärr inte bli förvånad alls om det sker.
Jag skulle bli sjukt förvånad och fröbannad. Inte allt för täta matcher just nu och en målvakt som håller nollan, bänkas Gidlöf nu utan skada/sjukdom/klavertramp så tappar jag allt förtroende för ledarna.
Runntur skrev: tor 22 jan 2026, 21:46
HV leder med 3-0, matchen slutar 4-4 och 5-4 efter förlängning mot LHC. Vi har ”bara” 4 pinnar till HV och 7 till Örebro. Vi behöver en tro att gå på och idag fick vi en tro med 3 poäng. Mot 3 nya på lördag, en match åt gången. Jag ger mig inte förens det är kört i teorin också, och det här kan seriöst gå om vivtar våra poäng framöver.
Det är även bra att vi tar in på HV samtidigt som de tar in på lagen ovanför, ju fler lag som dras in i striden desto fler lag som kanske inte klarar trycket. Det är vi och HV som har minst press på oss och lagen ovanför får det tufft om de känner att man dras in i kvalstriden och nerverna kan få även de bästa att bli skitdåliga.
Nästa omgång:
Frölunda - Örebro
Fortfarande bara vi och Luleå som tagit tre poäng i Scandinavium och Frölunda har tappat totalt 10 poäng på hemmaplan den här säsongen. Örebro har tre raka förluster i ryggen. Jag säger inte att det är en given hemmaseger, men chansen är stor
Linköping - Luleå
Luleå är väl ett av seriens bästa lag sett över senaste 10 omgångarna typ? De är på stark uppgång och klättrar ordentligt i tabellen samtidigt som Linköping blandar och ger. Ingen given hemmaseger.
HV - Brynäs
Brynäs känns som ett lag där vad som helst kan hända. Storseger eller botennapp? Den här matchen kan gå hur som helst.
Djurgården - Malmö
Seriens formsvagaste lag senaste som är det enda lag som är sämre än oss senaste 20 matcherna och dessutom sämst även senaste 5 mot Malmö som är ett topp3-lag senaste tiden poängmässigt.
Lyckas vi skrälla in en trepoängare till (har det hänt tidigare den här säsongen med två raka trepoängare?) så har vi en riktigt bra chans att få bra häng på lagen ovanför. Brynäs och Djurgården kan ha så lite som 5 poäng ner till kvalet på lördag kväll.
Matchen då? Inte speciellt bra men där tror jag att det enskilt största problemet är PP. Utan PP så hade vi inte tappat momentum och kunnat trumma på mer. Man ser bra tendenser många gånger och jag tycker ju inte Rögle skapar fler chanser än oss förrän på slutet (och deras första PP). Vi skapar ju inte jättemycket heller, men har ändå i alla fall bud på ett par mål till.
Gidlöf behövde väl inte göra några fantastiska räddningar men lugn och trygg där bak och fick bra hjälp av försvaret.