Matchtröjorna

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: fre 13 sep 2024, 13:02 20240913_125951.jpg

Är det henne du söker?
:-o

Bilden gick förlorad med Superstars-arkivet - men nu är den tillbaka på LIF-forum.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Gösen »

Äntligen!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Catami »

Vad trött man blir. Vi har två färger å ändå lyckas vi skapa en årslång debatt huruvida det även ska vara en liten gul rand någonstans.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Catami skrev: fre 13 sep 2024, 21:39 Vad trött man blir. Vi har två färger å ändå lyckas vi skapa en årslång debatt huruvida det även ska vara en liten gul rand någonstans.
Två? Räknar du inte vitt som en färg?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: fre 13 sep 2024, 22:18
Catami skrev: fre 13 sep 2024, 21:39 Vad trött man blir. Vi har två färger å ändå lyckas vi skapa en årslång debatt huruvida det även ska vara en liten gul rand någonstans.
Två? Räknar du inte vitt som en färg?
Tittar man på J-Lo på sidan innan, eller i detta fall, tröjan, så går den minst i 4-färg. Och då räknar jag både vitt och rött som färg.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Catami »

Den oändliga färden... om färgerna,
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Catami »

Wittgenstein skrev: fre 13 sep 2024, 22:18
Catami skrev: fre 13 sep 2024, 21:39 Vad trött man blir. Vi har två färger å ändå lyckas vi skapa en årslång debatt huruvida det även ska vara en liten gul rand någonstans.
Två? Räknar du inte vitt som en färg?
Blått och vitt är väl två färger.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Catami »

Ska man vara noga innehåller färgen vitt alla färgkulörer men det ar inte dit jag ville komma med min synpunkt.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 13 sep 2024, 22:28 Tittar man på J-Lo på sidan innan, eller i detta fall, tröjan, så går den minst i 4-färg. Och då räknar jag både vitt och rött som färg.
Vilken tröja?
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... hl-2024-25

Leifby ger betyg till matchtröjorna. 4 plus till vår trefärgade.
Leksand Betyg: 4 av 5 plus
Kommentar: I Leksand sköter de sin hemslöjd exemplariskt och gör ofta små men givande förändringar varje år. På årets tröja har axlarna fått ett blått revär och den som tittar noga kan se konturerna av ett dalamönster. Det är detaljerna som gör skillnaden, påstås det, och den här tröjan skulle utan problem tåla en grovt opartisk granskning av SVT.
Timrå får förövrigt 3 plus ("som livet självt" som Aftonbladets recensent Jens Peterson lär ha sammanfattat detta betyg).
Jag saknar som vanligt tallarna och det ryktas att texten ”…from Timrå with love” – Timrå kommuns platsvarumärke – är tryckt på ryggen. Nästan så att ”Carpe Diem” (som enligt KHL-proffset Fredrik Claesson betyder ”trevlig helg”) hade varit bättre.
Högst betyg får Brynäs medan HV, Växjö och Örebro får varsina enplussare.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Utformningen på brallorna diskuteras alldeles för lite. De flesta lag har någon typ av reklamblaffa på brallan, i de flesta fall dock hyfsat integrerat med brallans och/eller lagets färg (som t.ex. Clas Olhson-reklamen i LIFs fall). Timrå och Skellefteå (och Brynäs) har rena fina brallor som ger ett bättre helhetsintryck av dräkten. Mardrömsexempelen har, lustigt nog, samma brall-sponsor; HV, Linköping och Frölunda. I det senare fallet har Länsförsäkringar kapat hela brallan och bolagets färg och form utgör hela byxan samtidigt som dessa färger skär sig med lagets färger.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: fre 13 sep 2024, 13:02 20240913_125951.jpg

Är det henne du söker?
Kan du fixa fram Jessica Olérs också? Bör ha varit i tidningen Leksingen i hennes fall med (dock tror jag inuti tidningen och inte omslagsbild). Troligen en bit in på 2000-talet (hon blev Fröken Sverige 1998 och lämnade med tiden rampljuset).

I väntan på matchtröja kan jag bjuda på en mössa:

Bild
https://jessicaolers.vimedbarn.se/sa-my ... t-och-mys/
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: mån 16 sep 2024, 12:29
Wittgenstein skrev: fre 13 sep 2024, 13:02 20240913_125951.jpg

Är det henne du söker?
Kan du fixa fram Jessica Olérs också? Bör ha varit i tidningen Leksingen i hennes fall med (dock tror jag inuti tidningen och inte omslagsbild). Troligen en bit in på 2000-talet (hon blev Fröken Sverige 1998 och lämnade med tiden rampljuset).
Planerar du att rymma?

Bild
(Sniper när han i sin cell vecklar ut den senaste omslagsflickan).

Jag törs nog lova att jag kan leverera Jessica redan i eftermiddag!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: mån 16 sep 2024, 12:38 Jag törs nog lova att jag kan leverera Jessica redan i eftermiddag!
Bild

Om jag inte minns fel står hon vid vatten - eventuellt annan naturskön miljö - med ben lika bara som "J-Lo".
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: mån 16 sep 2024, 16:55 Om jag inte minns fel står hon vid vatten - eventuellt annan naturskön miljö - med ben lika bara som "J-Lo".
Är du säker på att du inte låtit fantasin skena iväg? Jessica är omslagsflicka för en Leksingen, men då kramar hon bara en kudde.
20240916_174204.jpg
Hon agerade en tid modell för souvenirerna. Men det är sparsmakat med bara ben.
20240916_174224.jpg
Men för att göda den gubbsjuka som sprider sig likt en pandemi på färjan så bjussar jag på lite ben. Dock inte Jessicas.
20240916_172937.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.