Om vi ändå nödvändigtvis måste vara off topic ifrån matsnacket så finns det en ekonomisk uppsida att slippa betala Zackrisson tre extra löner över sommaren.Wittgenstein skrev: Igår, 19:46 Jag har för mig att Mattias Karlsson berättade i någon podd för ett antal år sedan att äldre spelare ibland väljer att skriva på kontrakt efter sommaren för att få möjlighet att styra över sommarupplägget helt själva. Kanske Zackrisson tänker just så. Kanske är han överens med Thomas om upplägget. (Bara mina rena spekulationer).
Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
Ryan Lasch ryktas till Sverige igen, var inte vi å högg på honom tidigare? Hade han hållt? För dyr? Radarpar med Lindqvist?
"Det är dock inte Frölunda som rycker i honom utan Södertälje SK som ska vara ute efter 38-åringen.
Efter flera framgångsrika år i Frölunda med SM-guld på meritlistan har han spenderat de två senaste säsongerna i finska ligan där han fortsatt ösa in poäng.
Nu kan det alltså bli tal om en flytt till Sverige igen.
För Södertälje ska ha ställt en fråga till amerikanen och hans team om det är möjligt med en flytt eller inte." -GP
"Det är dock inte Frölunda som rycker i honom utan Södertälje SK som ska vara ute efter 38-åringen.
Efter flera framgångsrika år i Frölunda med SM-guld på meritlistan har han spenderat de två senaste säsongerna i finska ligan där han fortsatt ösa in poäng.
Nu kan det alltså bli tal om en flytt till Sverige igen.
För Södertälje ska ha ställt en fråga till amerikanen och hans team om det är möjligt med en flytt eller inte." -GP
-
Tjomme är alltså och skambudar på HA spelare, kanske inte så dumt. Höj budet litet på Stevens så får vi en kvalitetsspelare in i truppen. Gör lätt mer poäng än Hrivik iaf.
Lindqvist
Stevens
Amerikanen som Tjomme tittar på
Zacke
Så är nog forwardsgruppen klar. Inte mig emot, Stevens såg riktigt fin ut i SSK och skulle nog vara god för 30p och ett bra grundspel. Skulle väl sannolikt konkurrera med Östman/Vejdemo om rollen som förstacenter.
Cehlarik - Stevens - Lindqvist
Amerikanen - Östman - Veronneau
Lang - Vejdemo - Karlberg
Eljas - Zacke - Knuts
Skulle nog kunna räcka för nytt kontrakt.
Lindqvist
Stevens
Amerikanen som Tjomme tittar på
Zacke
Så är nog forwardsgruppen klar. Inte mig emot, Stevens såg riktigt fin ut i SSK och skulle nog vara god för 30p och ett bra grundspel. Skulle väl sannolikt konkurrera med Östman/Vejdemo om rollen som förstacenter.
Cehlarik - Stevens - Lindqvist
Amerikanen - Östman - Veronneau
Lang - Vejdemo - Karlberg
Eljas - Zacke - Knuts
Skulle nog kunna räcka för nytt kontrakt.
-
Hela artikeln om Zacke I FK
Patrik Zackrisson, 38, har varit Leksands lagkapten de senaste säsongerna. Sedan kontraktet gick ut för fyra veckor sedan har han varit klubblös, och nu ryktas han till Södertälje.
Där var hans bror, Mattias, assisterande tränare den gångna säsongen.
– Jag förstår den parallellen, det hade väl varit kul och häftigt men han är inte kvar där, säger Patrik Zackrisson.
Patrik Zackrisson har varit otroligt omtyckt under sina sex säsonger i Leksands IF.
– Han är en viktig länk mellan spelare och tränare, unga och gamla och en sån som tar ansvar för sina lagkamrater och ser till att får en bra atmosfär i omklädningsrummet, sa gm Thomas Johansson i början av april, och berättade att samtal fördes.
Trots det är det väldigt oklart om han blir kvar i föreningen.
– Jag vet faktiskt inte, om jag ska vara helt ärlig. Jag får ta det som kommer och landa i vilka alternativ som finns. Jag kommer att välja det som passar bäst. Om det är Leksand eller om det är utomlands eller vad det är får man väl se. Det är inte så att jag kan välja och vraka heller, utan jag har väl några alternativ. Jag får sätta för- och nackdelar mot varandra och sen hitta det bästa, säger han.
Den tidigare lagkaptenen lägger också in en lösning som passar familjen i vågskålen.
– Det ska passa mig och min familj, hela den biten ska klaffa. Det är inte bara upp till mig eller en arbetsgivare. Det är mycket som ska spela in.Patrik Zackrisson berättar att familjen rotat sig i Leksand.
Är det ett alternativ att vara kvar?
– Ja, alltså… oavsett vad som händer så kommer vår bas vara i Leksand. Vi kommer inte att flytta härifrån. Hemma för oss är Leksand, slår han fast.
Här om dagen skrev Länstidningen att Södertälje jagar Patrik Zackrisson.
”Vi är superintresserade av Patrik men ingenting är klart”, skrev sportchefen Emil Georgsson i ett sms till LT.
Den gångna säsongen var Patriks bror Mattias Zackrisson assisterande tränare i SSK, men har nu värvats till Linköping.
– Han har lämnat. Jag förstår den parallellen, det hade väl varit kul och häftigt men han är inte kvar där.
Är det SHL som gäller i Sverige eller är du öppen för olika nivåer?
– Ja, jag vet inte. Jag vill gärna spela så högt upp som möjligt fortfarande, men det ska vara någonstans där man får en roll som passar och känns bra också.
När känner du att du vill ha landat i ett beslut?
– Jag tror att det kommer komma ganska naturligt när och om det kommer ett sånt erbjudande.
Att framtiden fortfarande är ett oskrivet blad tar Patrik Zackrisson med ro.
– Jag håller det öppet och får se vad jag har för bästa alternativ. Det är där jag är och det känns helt okej.
Tills vidare tränar han på egen hand och även om han fyller 39 under kommande säsongs slutspel finns det saker kvar att jobba på.
– Framför allt är det mycket mentalt för att fortfarande brinna för att vara där och att orka lägga ner den här tiden och och kraften. Sen handlar det om att hålla upp trycket, lite spänstighet, lite snabbhet och lite rörlighet så att man inte tappar det, säger Patrik Zackrisson.
Han är inte orolig över att hitta formen.
– Jag tror att jag har en grundkondition och en grundstyrka. Jag säger inte att jag har varit starkast och uthålligast, men ändå ganska lika de senaste åren. När man är äldre som spelare måste man hålla upp den biten för att inte tappa fart och explosivitet.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
- Intendent
Senaste tre säsongerna har han bara varit borta elva matcher. 2021/22 hade han det motigt med fraktur i tumme och fot https://hockeysverige.se/shl/michael-li ... omebacken/Pellefant skrev: Igår, 14:42Det påstods på något forum att han inte varit sig lik efter en skada. Är det någon som vet något om vad det var för skada och när han var skadad?Sniper skrev: Igår, 09:52 Google-träff (till låst artikel):
...spela i Leksand? Ja men då låter vi honom göra det regelbundet då?Lindqvists häpnadsväckande statistik borta mot Leksand
NWT
2023/02/23 › michael-lindqvists-h...
23 feb. 2023 — När Michael Lindqvist kommer till Tegera Arena i Leksand brukar det hända saker. Nästa besök i Dalarna är på torsdagskvällen. – Jag gillar att ...
Är säkert ett underliggande siffror-val. Redan mer ytliga +/- är oftast på plus. Sjönk i FBK-hierarkin när konkurrensen blev för stor och producerade inte som förr. Kan nog hitta tillbaka till målskytte och framspelningar när han ges större roll.
Ny vår till mötes och blommar igen?Late blooming winger with strong puck handling skills, and a quick release.
- DobberProspects -
* * *
Snälla Linkan stanna hos oss och bli en av dom Stora, du bor bra familjen trivs bra och den andra familjen vill ha dig kvaracceptera bara en lägre lön , med bonus ,alla tror att du är en poängmaskin , fast du egentligen är en grovarbetare som faktiskt gör poäng för du har skills snälla stanna! Vi vill ha dig kvar vill inte se dig i något annat svenskt lag.
http://hockeyforat.com/d/733-sn-lla-linkan
Favorit-spelare under flera säsonger och om inte Rangers hade varit där och pillat och stört (och han fått slippa skador) hade vi kanske sett en skyttelige-vinnare ett par säsonger. Men… vette fasen. Hoppas han fattar rätt beslut, och blir nöjd med det. Ingen tvivlar på att hjärtat är grönvitt numera, med lite svart och gult så klart i kanterna.