Silly season 24/25

CMB

Re: Silly season 24/25

Inlägg av CMB »

Hejalif skrev: fre 14 feb 2025, 07:09 Är det bara jag som saknar en Lilla-Bergqvist eller en Vopat, Siklenka typ?
Nån som kan stå upp proppa motståndare skulle behövas.
Jag vet inte hur fysiskt Kalmar spelar men vi behöver bli bättre på att vara fysisk genom mer tyngd
Inte riktigt Kalmars grej men nog kan ett rejält pungslag läggas till vid behov:

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

- Vi har väl under en tid sonderat marknaden och terrängen kring att få in en back till i våran uppställning och det fortgår fortfarande. (...) men lyckas vi inte med det känner jag ingen stor oro, det gör jag inte. Vi vill spela länge och att ha en bredare trupp att gå på är bara bra om man vill spela länge i vår, säger han till Hockeysverige.

Leksands förvärv ska vara på backsidan – men det ska vara en spelare som när alla är friska ska kunna vara okej med en roll som åttondeval. Varken lån eller permanent övergång är uteslutet.

– Vi tittar brett i det avseendet så det kan vara överallt ifrån. Men i grund och botten är det så att man ställer saker och ting emot varandra. Saker som vilken liga, vilken kvalitet, vilken hierarki som vi kollar på. Vi kanske inte tittar i toppen av vårt lag utan längre ner och får titta på vilka som kan ta den rollen.
https://hockeysverige.se/shl/bekraftar- ... -deadline/
Lampa

Inlägg av Lampa »

Almtuna släpper spelare. Karlström kanske? Deras bäste back utan tvekan.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

JUST NU: Leksand värvar Karlström
Leksand har hittat sin back. Marcus Karlström från Almtuna är klar. Detta meddelar man i ett pressmeddelande.
- Mr Madhawk -
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Lampa skrev: fre 14 feb 2025, 16:41 Almtuna släpper spelare. Karlström kanske? Deras bäste back utan tvekan.
Är det du Thomas?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Wittgenstein skrev: lör 15 feb 2025, 20:18
Lampa skrev: fre 14 feb 2025, 16:41 Almtuna släpper spelare. Karlström kanske? Deras bäste back utan tvekan.
Är det du Thomas?
Japp. Ville kika reaktionerna. Tyvärr inga. Får se nu!
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Bra om vi får in en till back. Skulle vilja ha en lillgud-analys av denna spelaren nu... ...
Sen måste jag också säga att jag hoppas att man inte redan släppt Östman.
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

SteelSky skrev: lör 15 feb 2025, 20:43 Bra om vi får in en till back. Skulle vilja ha en lillgud-analys av denna spelaren nu... ...
Sen måste jag också säga att jag hoppas att man inte redan släppt Östman.
Hellre Lampa då som tydligen har sett honom spela.

Lagkaptenen senaste tre säsongerna, god för 30 poäng i HA. 30 år högerskytt, tvåvägsback som är skicklig på att transportera puck enligt EP.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Marcus Karlström har spelat i Almtuna sedan säsongen 19/20 med undantag av en kortare sejour i HV71. Sammantaget har det blivit 266 matcher i Almtunatröjan.

“Karla har verkligen gjort sig förtjänt av att få chansen i SHL och i detta fall Leksands IF. Marcus har under de senaste två säsongerna utvecklat sitt spel, främst i det defensiva spelet. Att han varit en faktor för Almtuna med sitt offensiva spel har knappast gått obemärkt förbi. Vi önskar Marcus stort lycka till”, kommenterar sportchef Nicklas Danielsson.
https://www.almtuna.com/article/9rnasrq-1bc61/view
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Tackar!
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

KOSTNADEN: Runt 200 000 kronor
Nej, det blir inga superbelopp för Leksand för att lösa Marcus Karlström från Almtuna. Jag hör att det kostade runt 200 000 i total kostnad för Leksand. Det är definitivt skäliga pengar för att få loss en back i det här läget.
- Mr Madhawk -
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Tja det är en back och tja kanske blir ett fynd vi har nytta av mer än att avlasta. Så jag tycker om priset stämmer är det en bra investering.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

30-åring registrerad för en match i SHL, som junior för över 10 år sedan. Luktar lite Elias Fälth om den här värvningen.
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

bjernagris skrev: lör 15 feb 2025, 22:06 30-åring med en match i SHL, som junior för över 10 år sedan. Luktar lite Elias Fälth om den här värvningen.
Är ju såklart för att brädda truppen. Vi har bara sex backar tillgängliga just nu vilket inte är speciellt bra. Däribland många leksingars hackkyckling Rindell som majoriteten verkar vilja skeppa över Östersjön(jag tillhör inte dem o har aldrig gjort det).
Har noll koll på Karlström men ser att han leder Almtunas interna poängliga som back så verkar ändå finnas kvalitet där. Håller säkert jämn klass med flera av våra backar.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

svepet skrev: lör 15 feb 2025, 22:18
bjernagris skrev: lör 15 feb 2025, 22:06 30-åring med en match i SHL, som junior för över 10 år sedan. Luktar lite Elias Fälth om den här värvningen.
Är ju såklart för att brädda truppen. Vi har bara sex backar tillgängliga just nu vilket inte är speciellt bra. Däribland många leksingars hackkyckling Rindell som majoriteten verkar vilja skeppa över Östersjön(jag tillhör inte dem o har aldrig gjort det).
Har noll koll på Karlström men ser att han leder Almtunas interna poängliga som back så verkar ändå finnas kvalitet där. Håller säkert jämn klass med flera av våra backar.
Liknelsen med E. Fälth var i hoppfullt tonläge.

Efter att ha harvat runt i Hockeyallsvenskan i heta lag som Halmstad, Nybro och Borås gjorde Fälth SHL-debut som 29-åring, noterade 34 poäng som rookie och fick under sin karriär så småningom vinna både SM- och VM-guld.

Kan M. Karlström uppnå ens i närheten av sådan late bloomer-status är det ännu en fjäder i hatten för T. Johansson. Bara att hoppas att nio matcher plus eventuell postsäsong är tillräckligt för att Karlström ska hinna hitta sin roll i laget och komma in i ligan.