Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Ludde »

Synd om Filip som återigen ger oss chansen att vinna. Vilken debutsäsong i SHL för honom.

Skulle ha spelat Unger Sörum med Vejdemo och Cehlarik istället för att få ut mer av den kedjan.

Skillnaden, som så många är inne på är att vi försökte spela 0-0 istället för att vinna. I bägge underlägena vågar vi spela ut och gör våra bästa byten i matchen.

Bryta ihop och tjura lite sen se vad silly season har att erbjuda. Vi ramlade iallafall inte ur SHL

Tack för den här säsongen.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Jag fattar inte vad de var så rädda för. När vi låg under var vi direkt det bättre laget.
Men nu är vi ur, efter en klart godkänd säsong. Tack o bock LIF.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Catami »

Jättebra säsong. Superbra match !
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av svepet »

Har man varit med ett antal negativa kval med respass till HA så svider det här inte alls lika mkt, även om det är jävligt surt.
Visst hade det varit fantastiskt att spela semi, men jag tycker vi såg väldigt trötta ut(inte Lang förstås som var strålande) o känslan är nog att det tagit tvärstopp mot Saik.

Starkt av Frölunda att spela en match 7 utan att göra en enda ojusthet. Karaktär. Eller kanske beställt av Roger…?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

Det är jävligt onödigt skitmål att släppa. Att i det läget vara så nonchalant i egen zon är riktigt svagt.

Tyvärr gör inte vår ”offensiva spets” den skillnaden som de borde ha potential till att göra, det har överlag varit för trubbigt. Bortsett från en del fina prestationer borde exempelvis Max, Cehlarik och Elvenes uträttat mer. Jag tycker i stort sett det är där vi förlorar serien.

Med tanke på klubbens historia av nederlag bör detta ses som ett steg i rätt riktning. Men med tanke på förutsättningarna vi hade att gå långt i slutspelet måste man se det som en stor jävla besvikelse.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bjernagris »

Aggeman skrev: ons 03 apr 2024, 22:01 Det är jävligt onödigt skitmål att släppa. Att i det läget vara så nonchalant i egen zon är riktigt svagt.

Tyvärr gör inte vår ”offensiva spets” den skillnaden som de borde ha potential till att göra, det har överlag varit för trubbigt. Bortsett från en del fina prestationer borde exempelvis Max, Cehlarik och Elvenes uträttat mer. Jag tycker i stort sett det är där vi förlorar serien.

Med tanke på klubbens historia av nederlag bör detta ses som ett steg i rätt riktning. Men med tanke på förutsättningarna vi hade att gå långt i slutspelet måste man se det som en stor jävla besvikelse.
Jag håller med. Frölundas "difference makers" gjorde faktiskt skillnad. Våra tilltänkta spetsspelare gjorde det inte tillräckligt bra. Man behöver inte se längre än till målskyttet:

2 mål - Véronneau, Vejdemo, Johansson, Lang
1 mål - Alsing, Östman, Unger Sörum, Lindholm, Caito, Cehlárik, Norén, Karlsson
0 mål - Elvenes, Zackrisson, Hrivík, Kloos, Ashton, E. Larsson, Karlberg, Eljas, Lundqvist, Knuts
8mars73
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 15:50

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av 8mars73 »

Lite bättre styr på truppen i tidig höst så kunde vi ha tagit fjärdeplatsen och fått denna match hemma.
Den skillnaden kändes viktigare för varje match.
Senast redigerad av 8mars73 den ons 03 apr 2024, 22:10, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

Aggeman skrev: ons 03 apr 2024, 22:01

Med tanke på klubbens historia av nederlag bör detta ses som ett steg i rätt riktning. Men med tanke på förutsättningarna vi hade att gå långt i slutspelet måste man se det som en stor jävla besvikelse.
Jo det är väl så. Bra och dåligt på samma gång. Det vi inte riktigt fått till är ju produktion på våra spetsar, dom som har lön för att göra skillnad i matcher som de här. Max, Hrivik, Cehlarik osv.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Uffe88 »

Kontentan av den här matchserien är att vi återigen inte lyckades ta oss förbi en slutspelsrunda och gjorde den sämsta insatsen i slutspelsserien när det gällde som mest.

Flera spelare som inte håller nivå har vi dessutom på långa avtal, suck.

Så vi har inga möjligheter att kunna förstärka eller förändra den befintliga truppen som var för svag för att nå en semi.

Så länge vi alltid är glada för att slippa kvala så kommer vi aldrig nå några nya höjder.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Aggeman skrev: ons 03 apr 2024, 22:01 Det är jävligt onödigt skitmål att släppa. Att i det läget vara så nonchalant i egen zon är riktigt svagt.

Tyvärr gör inte vår ”offensiva spets” den skillnaden som de borde ha potential till att göra, det har överlag varit för trubbigt. Bortsett från en del fina prestationer borde exempelvis Max, Cehlarik och Elvenes uträttat mer. Jag tycker i stort sett det är där vi förlorar serien.

Med tanke på klubbens historia av nederlag bör detta ses som ett steg i rätt riktning. Men med tanke på förutsättningarna vi hade att gå långt i slutspelet måste man se det som en stor jävla besvikelse.
Jag tycker Elvenes står för flera fina spellösningar ikväll, och han är liksom Cehlarik grymt stark på pucken. Cehlarik jobbar dessutom föredömligt i mina ögon. Men Max…tog han nån enda max(!)åkning ikväll? Kändes som han stod still vid offensiva blå och viftade på pass. Det stämmer säkert inte, men jag såg honom knappt alls annat än på efterkälken. Vill påpeka att jag verkligen gillar Max, men men…
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bjernagris »

Plusvarianter ikväll var F. Larsson, A. Lindholm, O. Lang och F. Unger Sörum. Annars tycker jag det var blekt...
leksluthor
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 25 sep 2023, 10:01

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av leksluthor »

Hård förlust men får väl stämma in i kören om att vi var inte bra idag. Däremot sett till hela serien tycker jag vi var det bättre laget. Ändå väldigt stolt över laget. Tror även som någon sade att det skulle tagit tvärstopp mot saik.
Måste tyvärr ge en känga till domarna också. Undra hur många utvisningsminuter frölunda fått kontra oss i denna matcherna där jag tycker att det getts och tagits lika mycket åt båda hållen. Riktigt dåligt faktiskt och kan inte undvika att tänka hur matchen kunde slutat om vi hade fått något pp med oss denna match nu när det gått lite bättre i den spelformen på slutet.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

LIF började passa pucken till varandra under säsongen. Det gillar jag. Men det räcker inte för godkänt hos mig.

Bild
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Inlägg av Stjärnan »

Då får vi se om Leksand kommer ihåg att bänka Kalle i premiären. Så vi inte åker på en 5-0 torsk.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Inlägg av Klas »

Ash spelade med bruten hand sista halvan, skriver Hockeynews…
Vilken krigare han är Ash….
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.