Zacke kan knappt ha trott det var sant när han erbjöds 40 000. Normalt tycker jag ordet "skambud" är missbrukat, men den här gången...Hur ska man kunna motivera sig för ytterligare en säsong i LIF-tröjan när lönen sänks på det sättet.
60k var nog åtminstone 30 för lite (om Ros löneuppgifter stämmer). Halvering hade han nog kunnat acceptera. HA hade kunnat vifta med 150 000 hur mycket de vill. Tror inte pengarna är avgörande - så länge han fått ett anständigt bud från Leksand.
Sniper skrev: sön 01 jun 2025, 19:25
Zacke kan knappt ha trott det var sant när han erbjöds 40 000. Normalt tycker jag ordet "skambud" är missbrukat, men den här gången...Hur ska man kunna motivera sig för ytterligare en säsong i LIF-tröjan när lönen sänks på det sättet.
60k var nog åtminstone 30 för lite (om Ros löneuppgifter stämmer). Halvering hade han nog kunnat acceptera. HA hade kunnat vifta med 150 000 hur mycket de vill. Tror inte pengarna är avgörande - så länge han fått ett anständigt bud från Leksand.
Lycka till att hitta någon bättre med den erfarenheten och hjärta för samma peng.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Sniper skrev: sön 01 jun 2025, 19:25
Antingen bryter man på ett respektfullt sätt och går vidare eller så erbjuder man en anständig lön. Dvs åtminstone vad t ex Vejdemo har då han han höll högre klass än honom och nog lär göra det även nästa säsong. Man erbjuder inte 40k. Uselt hanterat TJ.
Sniper skrev: sön 01 jun 2025, 18:11
NY + NY + NY då. Hoppas man har mer än 60 000 att erbjuda en center.
Ja, vi blir alltså utkonkurrerade av SSK. Makalöst.
150 000 för att spela i HA…sjuka pengar.
Jag hade gärna sett Zacke i vår tröja, men den här hysteriska pengakarusellen känns snuskig.
Vad har vi för centrar nu? Vejdemo, Östman, Knuts, jag tolkar detta med 40000 för Zackrisson som att vi kommer att gå all-in på en högkalibrig NY center vad nu det innebär och vad vi har för summor kvar att utnyttja på denna någon där ute. Detta skruvar verkligen upp förväntningarna.
Ja, vi blir alltså utkonkurrerade av SSK. Makalöst.
Jag hade gärna sett Zacke i vår tröja, men den här hysteriska pengakarusellen känns snuskig.
Vad har vi för centrar nu? Vejdemo, Östman, Knuts, jag tolkar detta med 40000 för Zackrisson som att vi kommer att gå all-in på en högkalibrig NY center vad nu det innebär och vad vi har för summor kvar att utnyttja på denna någon där ute. Detta skruvar verkligen upp förväntningarna.
Eller att man hade tänkt att köra på NY x3 och gav Zacke ett bud ifall att?
Klas skrev: sön 01 jun 2025, 19:08
Eller att man hade tänkt att köra på NY x3 och gav Zacke ett bud ifall att?
Precis så jag menar, att Zacke gavs ett bud men inte ett allvarligt menat eller bara ett "i fall att", "bra att ha (som reserv/extra) OM han går med på skambudet, men egentligen behövs han inte i lagbygget"