Känslan efter en sån match måste ju vara nästan som att vinna ett SM guld
Västerås bara för att det är en kortare och enklare resa. Dessutom tror jag att det skulle bli en hyfsad publikmatch på hemmaplan. Nu är kanske inte det realistiskt i år om de inte får ihop det något helt otroligt här på slutet.Aggeman skrev: mån 03 mar 2025, 12:07 Vilket lag vill ni helst ha upp?
Jag skulle faktiskt säga Karlskoga på den. En rimlig bortaresa till en rå islada med lite karaktär. Ett annat lag jag skulle tänka mig är SSK. Även det en rimlig bortaresa (för min del). Har inget större emot SSK historiskt heller.
Sen är stockholmsklubbarna de klart närmaste bortaresorna, men att förlora på Hovet/Globen är hemskt. Avskyr båda lagen.
Jag har länge sagt att jag gärna får upp Björklöven, tror de skulle kunna röra om lite i SHL-grytan, men frågan är om jag inte ändå hoppas på Karlskoga. Lite av en hatkärlek som odlades under våra år i HA som skulle vara kul i SHL. Små medel men ändå med i toppen hela tiden, det skulle vara kul.harfager skrev: mån 03 mar 2025, 12:49Västerås bara för att det är en kortare och enklare resa. Dessutom tror jag att det skulle bli en hyfsad publikmatch på hemmaplan. Nu är kanske inte det realistiskt i år om de inte får ihop det något helt otroligt här på slutet.Aggeman skrev: mån 03 mar 2025, 12:07 Vilket lag vill ni helst ha upp?
Jag skulle faktiskt säga Karlskoga på den. En rimlig bortaresa till en rå islada med lite karaktär. Ett annat lag jag skulle tänka mig är SSK. Även det en rimlig bortaresa (för min del). Har inget större emot SSK historiskt heller.
Sen är stockholmsklubbarna de klart närmaste bortaresorna, men att förlora på Hovet/Globen är hemskt. Avskyr båda lagen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... e-malskyttMatchhjälte - utan att göra mål.
Verklighet för Niklas Eriksson i går.
Ett mål som förde Leksand till slutspel.
- Jag kände till regeln och skrek åt domaren, då signalerade han för mål, säger Niklas Eriksson, 34.
[...]
Målet blev avgörande i en smått osannolik match.
Den hade allt.
Två klackar som eldade på sina favoriter i en fullsatt ishall.
Användande av målkameror. Dramatik ända till slutsignalen.
Mål i numerärt underläge.
- Publiken var fantastisk. Jag ryser nästan varje gång vi kommer ut på isen och det verkar inte spela någon roll om vi är hemma eller borta, säger Niklas Eriksson.
Enda gången jag varit i den hallen är när Karlberg spelade sin sista match och vi sjöng Micke Karlberg olé olé olé oavbrutet hela sista perioden. Jag tycker jag kan låta det vara kvar vi det minnet, behövs inte fler minnen därifrånbjernagris skrev: tis 04 mar 2025, 10:50 Jag skulle gärna vilja att Södertälje gick upp, främst då jag har positiva minnen från den staden och arenan.
Främst denna match, S. Gauthier med en bragdmatch i kassen och magisk stämning på bortastå. Ett av mina bästa hockeyminnen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... e-malskyttMatchhjälte - utan att göra mål.
Verklighet för Niklas Eriksson i går.
Ett mål som förde Leksand till slutspel.
- Jag kände till regeln och skrek åt domaren, då signalerade han för mål, säger Niklas Eriksson, 34.
[...]
Målet blev avgörande i en smått osannolik match.
Den hade allt.
Två klackar som eldade på sina favoriter i en fullsatt ishall.
Användande av målkameror. Dramatik ända till slutsignalen.
Mål i numerärt underläge.
- Publiken var fantastisk. Jag ryser nästan varje gång vi kommer ut på isen och det verkar inte spela någon roll om vi är hemma eller borta, säger Niklas Eriksson.
Hockeyallsvenskans åttondelsfinaler var planerade att starta klockan 19.00.
Så blir det inte i mötet mellan Västerås och Mora i ABB arena.
Där har isproblem försenat starten med först en halvtimme, och senare till cirka 20.00.
– Det är en del sprickor i isen, säger TV4-kommentatorn Stefan Klemetz.
Enligt VLT är det inte säkert att matchen kommer spelas. Diskussioner pågår just nu kring huruvida den ska skjutas upp eller om man ska testa isen och sedan bryta om den inte håller.
Texten uppdateras.
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... ttas-fram/