2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand 5-1

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: lör 21 sep 2024, 17:38 Kul för H.H. att komma in nu….
Tacksamt läge.
Borde förstås fått chansen 30 min tidigare
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Ändå skönt på något sätt att vi inte har någonting att ta med oss från sista perioden heller. Så vi inte fastnar i någon slags illusion av att vi egentligen är bra, men bara lite trögstartade pga premiär.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

bender skrev: lör 21 sep 2024, 17:36 Vad tror ni om Gidlöf? Kan han skrälla och ta förstaspaden den här säsongen?
Känns som att det är vår enda chans i år, så här direkt efter den pinsamma insatsen. Men Mantas kommer nog vara bättre om vårt försvar magiskt lyfter upp sig, hur fasen det nu ska gå till?!?

Nej, detta gav inga bra svar.
Sun taught me,
Keep RISING!
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Lillgud skrev: lör 21 sep 2024, 15:13 Dagens säkraste vinnare i omgången: ….Frölunda….
Ser ingen säkrare segrare i hela omgången…

Det bara och typ dubbla sin kassa direkt….inför säsongen….
Finns inte på kartan att Frölunda förlorar….
Lasta in på hemmaseger…..

Typ slutar nog något i stil med: Frölunda 5-1 , 4-1 , 3-1 Leksand
Första målskytt i matchen: Linus Weissbach

Dagens varning och överraskning: ….Malmö….
(De kommer nog att vinna mot Skellefteå idag)
Not so bad…
In Lillguds spåkula we trust…

Omgångens bank och säkraste match att bara enkelt dubbla sina pengar på…
Vinst till Frölunda = Check

Resultatet: 5-1 som var mitt `första val´ gav oddsmässigt även bäst tillbaka….av mina 3resultat.
Resultatet rätt = Check

Dagens skräll och det lag i SHL som stod i högsta vinnaroddset väl…
Det var väl seger för Malmö….mot mästarna Skellefteå
Malmö vann 4-1 = Check

Första målskytt i matchen = Arttu Ruotsalainen
Mitt drag var Linus Weissbach = Fel Fel Fel
(Skulle gått på spelaren jag har i tävlingen istället då är det ju Routsalainen jag har)
Ludde

Inlägg av Ludde »

bender skrev: lör 21 sep 2024, 17:42 Ändå skönt på något sätt att vi inte har någonting att ta med oss från sista perioden heller. Så vi inte fastnar i någon slags illusion av att vi egentligen är bra, men bara lite trögstartade pga premiär.
Underskatta inte Carnbro, han kan nog hitta något som vi kan ta med oss från det här som inte vi dödliga ser. Kommer visa sig att vi egentligen skulle haft oavgjort eller nåt sånt.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Stjärnan

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand 5-1

Inlägg av Stjärnan »

Faktiskt har jag kanske aldrig sett en sämre insats i en premiär av LIF.
Första perioden var ganska jämn med visst övertag åt frölunda men efter att deras premiärnerver släppt var det inget snack.
Inte ens när vi slog ur modo och gick in i SHL med en allsvensk mittentrupp var vi sämre. Förlorade mot brynäs med 0-3 men detta ikväll var ju hemskt.

Möjligen när vi gick upp 05 med nya arenan och fick börja med tre raka bortamatcher pga det, kan jämföras. Jag befann mig då i Kina och såg aldrig de två första matcherna men vill minnas att vår tränare sa att vi var inte SHLmässiga då.
Möjligt att vi var sämre där?

Men vi ska ge grabbarna fler chanser att studsa upp. Detta är bara att lägga bakom sig.
Sun taught me,
Keep RISING!
Danoil

Inlägg av Danoil »

Lillgud skrev: lör 21 sep 2024, 17:44
Lillgud skrev: lör 21 sep 2024, 15:13 Dagens säkraste vinnare i omgången: ….Frölunda….

Not so bad…

Resultatet: 5-1 som var mitt `första val´ gav oddsmässigt även bäst tillbaka….av mina 3resultat.
Resultatet rätt = Check

Malmö vann 4-1 = Check

(Skulle gått på spelaren jag har i tävlingen istället då är det ju Routsalainen jag har)
Ibland när jag känner mig som en nerd som lägger alldeles för mycket tid och energi på Leksands IF så brukar jag tänka på dig Lillgud, då känns det lite bättre sen…

Hatten av för en klockren analys!
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Danoil skrev: lör 21 sep 2024, 18:36
Lillgud skrev: lör 21 sep 2024, 17:44

Not so bad…

Resultatet rätt = Check

Malmö vann 4-1 = Check

Ibland när jag känner mig som en nerd som lägger alldeles för mycket tid och energi på Leksands IF så brukar jag tänka på dig Lillgud, då känns det lite bättre sen…

Hatten av för en klockren analys!
Känner mig också lite bättre när jag läser lillguds inlägg. Inte ör jag är någon nörd när det gäller leksand och hockey. Men jag känner mig mindre göbbgrinig och som en positiv människa :mrgreen:
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: lör 21 sep 2024, 17:58 Faktiskt har jag kanske aldrig sett en sämre insats i en premiär av LIF.
Premiärförluster är vi rätt vana vid, men sättet, sättet...

Normalt brukar jag inte gå ut på nätet och läsa efter förluster. Idag ville jag höra vad tränarna sa. Något provocerande verklighetsfrånvänt eller något man själv känner? Det blev det senare - och det är det enda jag är nöjd över efter den här matchen.
– Det är en stor besvikelse, hade inte förväntat oss att vi skulle förlora på det här sättet.
- Challe B i Sportbladet -
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

+ till Elvenes, han var pigg och ett hot framåt, kändes som att när det skapades något så var det alltid han som var med och drev på.
Cehlarik ville och var halvfarlig speciellt i första perioden men hade lite oflyt med tajmingen.
Hrivik osynlig, Max syntes dock, tror han kommer bli betydligt mer avgörande i år än förra året.
Nya backarna helt ok, blandar och ger, dock helt förståeligt med ny omgivning etc så det tar lite tid. De tar för sig och får förtroende.
Saknas väl dock en defensiv "GENERAL" där bak, kan jag tycka... Defensiven överlag, stort frågetecken. PP finns fina tendenser, första PP kunde lika gärna ha blivit 1-0 och annan matchbild. Men 5-1, det är många mål i baken oavsett, Mantas skulle kanske ha tagit 2-3 av de. Kändes dock som att Frölundaspelarna alltid låg rätt i banan och hade en klubba i vägen vid skott där skottet styrdes över eller i dålig vinkel..
Uffe88

Inlägg av Uffe88 »

Snackade med polaren under matchen när den var död. Om vi hade bytt målvakt med Frölunda, hade det blivit någon skillnad då i den här enskilda matchen?

Han svarade "Ja, det hade det".

Personligen så tycker inte jag att Mantas var speciellt dålig i den här matchen men var han stabil och spred ett lugn? Det är jag inte särskilt säker på. Hade en bättre målvakt tagit någon utav puckarna? Kanske 3-1 och 4-1.

Oavsett så är jag mest besviken på inställningen och hur sjukt dåliga vi var idag över hela banan. Sen blir jag sjukt provocerad när Superstars applåderar laget efter en usel prestation i en premiär, sluta med det på en gång tack
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Det mest oroande med denna förlusten är C. Berglunds svar i pausintervjun.
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

bjernagris skrev: lör 21 sep 2024, 21:48 Det mest oroande med denna förlusten är C. Berglunds svar i pausintervjun.
Vad sa han?
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

syd b. skrev: lör 21 sep 2024, 21:07 ...
Nya backarna helt ok, blandar och ger, dock helt förståeligt med ny omgivning etc så det tar lite tid. De tar för sig och får förtroende.
...
Starkt av dig att försöka ge en nyanserad bild med positiva inslag, efter denna matchen.
Just detta (citerat) tycker jag dock var för långt ifrån sanningen för att hålla tyst om. Jag tycker ingen var bra och Rindell var sämst på plan med noll rätt. Stängde iofs av efter andra så han kanske gjorde bra saker i tredje...
- Ni har inte en challe
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Uffe88 skrev: lör 21 sep 2024, 21:23 Snackade med polaren under matchen när den var död. Om vi hade bytt målvakt med Frölunda, hade det blivit någon skillnad då i den här enskilda matchen?

Han svarade "Ja, det hade det".

Personligen så tycker inte jag att Mantas var speciellt dålig i den här matchen men var han stabil och spred ett lugn? Det är jag inte särskilt säker på. Hade en bättre målvakt tagit någon utav puckarna? Kanske 3-1 och 4-1.

Oavsett så är jag mest besviken på inställningen och hur sjukt dåliga vi var idag över hela banan. Sen blir jag sjukt provocerad när Superstars applåderar laget efter en usel prestation i en premiär, sluta med det på en gång tack
Det är ju inte Armalis som skänker målen, det är utespelare som gör extremt dåliga ingripanden och i vissa fall direkt skänker bort mål och chanser, Hrivik måste verkligen titta sig själv i spegeln, han gör en direkt dålig insats, Rindell likaså. Okej det var första matchen så jag ska inte vara för kritisk än men så här dåligt ska det inte behöva vara från någon, Armalis, Karlsson, Elvenes, Cehlarik ( dock kan dom heller inte vara nöjda) kan lämna utan att skämmas, men resterande får nog åka hem och just skämmas, inklusive ledarna. Hrivik kan skämmas lite extra.