Mantas lysande, Noren och Anton bra på backen. Första linan sjukt dåliga, men förlåtna tack vare inblandningen i de två målen. Max har spelsinne, så smart vid sista målet.
Bagarn skrev: tor 09 jan 2025, 21:22
Johan Larsson.
Innan 2-3 fega crosscheckingar i nacken på Norén så gör han samma på Max som 3e gubbe uppe vid sargböket 30 sekunder innan. Ful.
Norén växlar upp som potentiell kapten.
Börjar ju komma med lite sköna citat.
Noren var bra idag, men det krävs bra mycket fler bra insatser från honom innan det börjar snackas om kapten. Dock riktigt bra idag och jag hoppas han fortsätter på den vägen.
Bagarn skrev: tor 09 jan 2025, 21:22
Johan Larsson.
Innan 2-3 fega crosscheckingar i nacken på Norén så gör han samma på Max som 3e gubbe uppe vid sargböket 30 sekunder innan. Ful.
Norén växlar upp som potentiell kapten.
Börjar ju komma med lite sköna citat.
Om Norén hade haft åtminstone halvhyffsad utdelning på alla lägen han tagit sig till under säsongen hade jag sagt att han va den överlägset bästa backen vi har, istället för Anton! Men ja, solklar kapten i min bok.
bjernagris skrev: tor 09 jan 2025, 21:19
Nämen titta! Vi bänkar A. Rindell och slår serieledaren. Who’d have thunk?!
Det är för att Eddie och Freddie är bättre än dåren Rimdell…
Jag älskar fortfarande Rindell
Jag kanske inte älskar han men på sikt behöver vi honom definitivt. Ska vi få igång PP nån gång så är han nödvändig, enda back i truppen som kan ta blålinjen. Alltid med lite högrisk .
Riktigt skön seger, en av säsongens skönaste! Mantas o Norén kungarna. Sköna fighter av Norén, puckla på lite Brynäsare är aldrig fel
Riktigt skön seger. Efter att ha sett JVM är dock känslan att SHL eller åtminstone matcherna Leksand spelar går så sjukt mycket långsammare men man kanske är ovan bara.
Konstigt det här med utvisningarna. Det kan inte vara vi som är enögda, känslan är att vid en tveksam situation som kan resultera i antingen inget alls eller utvisning så får vi utvisning i 60% av fallen medans lagen vi möter 40% vid liknande situationer i snitt om jag verkligen försöker att se på det ur ett neutralt perspektiv. Måste man börja förstärka eller göra tydliga rörelser när man blir utsatt för regelbrott för att domarna ska börja ta mer utvisningar på det andra laget i dagens hockey eller vad är anledningen? Tycker vi spelar minst lika snällt (eller fult) som lagen vi möter om inte snällare men ändå sitter vi dubbelt så mycket på bänken. Det börjar ju kännas väldigt systematiskt fel i nästan varje match nu och inte bara enstaka matcher.
Den där Larsson är det ju för övrigt något fel i huvudet på. Ingen domare reagerar heller där när han står och kulsprutecrosscheckar Norén.
Fattar inte hur Brynäs ligger så högt upp heller om de inte är bättre än sådär.
Men hymnen är inte passande. Låter för illa från publiken. Vi måste hitta en annan, eller skrota helt.
Nu har vi testat denna i ett decennium typ, och ingen ksn fortfarande sjunga med.
Måste bara få till nåt annat.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Noterat när jag ser höjdpunkterna (två sena mål mot Brynäs är verkligen höjdpunkter):
- Storspelande Mantas höjda armar långt där borta vid sista reprisen av 1-1 värmer i hjärtat.
- Max framspelning till Vejdemo är lika mycket värd som vilket eget mål som helst. https://www.shl.se/single-video/video%7 ... highlights