2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 4-1

Matchtrådar för alla matcher.
VonGustaf
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av VonGustaf »

Viktigt och härlig seger. Och rätt killar får göra poäng. En som iaf jag vill plussa lite extra för I period 1 och 2 är Elvenes. Jobbar bra, bra passningar. Sedan när våra top spelare kom igång så försvann han lite.

Lite ris finns också.... Finns egentligen inget hot framåt från våra backar och ganska mjuka bakåt ( tom Lindholm gjorde ett antal misstag idag) där måste det upp rätt många % på samtliga.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av SteelSky »

SteelSky skrev: tis 19 sep 2023, 16:03 Det blir en "nytt-forumseger" på Torsdag! :geek: :ugeek:

(Smileys enbart för att fingrarna kliade).
Att citera sig själv för att visa hur bra man är känns lite Wennerholmskt. Men det skiter jag i en kväll som denna!

Äschdå'n var über ikväll. Kallekula likaså. Skönt att få igång stjärnorna också :lol:
- Ni har inte en challe
Kluster
Inlägg: 40
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 21:11
Ort: Nolltjugotre

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Kluster »

Grymt skön och viktig seger!

Hoppas Kjell-Eriks mål var början på något bra för herrn.
Om jag ska vara lite kritisk så uppfattar jag honom som att han aldrig visar glädje på isen.
Lite som en själv var ute på dansgolv på 90-talet och man fick kommentarer ”du ser inte glad ut, ha kul”. Mitt svar var bara att ”jag njuter” 😊
Får hoppas att Kjell-Erik njuter på isen trots allt. Han verkade få med Elvenes halva ansikte vid sargfirandet 😅
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: tor 21 sep 2023, 23:32 Här kommer lite länkar ("gott renommé" låter jag vara osagt):
– Jag hade vrede inom mig som frigjordes och jag slog nästan Lucas (Elvenes) på käften när vi firade. Men det kändes bra, säger Cehlárik om känslan efter sitt mål https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... or-leksand
https://twitter.com/swehockeygifs/statu ... 8812845247
Haha jag såg den under highlightsen i periodpausen och tänkte wtf.. Ifjol hade den garanterat träffat och fått Lucas på skadelistan för hjärnskakning 10 matcher. Med tanke på att vi fortfarande dras med skador så hade det ju kunnat ske även nu men i år verkar vi åtminstone inte skada varandra/oss själva.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
HIPS
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 11:16

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av HIPS »

Först och främst - Stort tack för att ni fixade ett forum som man faktiskt kan gå med i. Även om jag knappast kommer att bli en av storskribenterna har det stört lite att inte kunnat bli medlem i (det där andra) forumet.

Sen är jag såklart riktigt nöjd med att det även blev en vändning på isen och ser nu framtiden an med lite större optimism. Så sabla illa har det väl inte sett ut i de första matcherna så riktigt skönt att grabbarna kunde avsluta så starkt som de gjorde.
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Ställbergarn »

Mats_ume skrev: ons 20 sep 2023, 19:50 Blir det mycket folk på marknaden? Jag älskar trakterna kring Ställberg. Ställdalen, Kopparberg, Bångbro, Stjärnfors, Hörken, Yxsjöberg, Nittkvarn, Gravendal!
Nu ser ju vädret ut att bli nå sånär ok, inget regn förrän framåt tidig eftermiddag, så det kan nog bli lite folk. Kan bara hålla med, älskar dessa trakterna, tyvärr har småsamhällena förfallit väldigt under det senaste decenniet lite drygt, vilket är rätt sorgligt att se. Häftigt att du känner till byarna här. :)
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Gösen »

HIPS skrev: fre 22 sep 2023, 07:45 Även om jag knappast kommer att bli en av storskribenterna .
Jo men bli det. Du kommer bara skriva sanningsenligt. Det vet vi för;

"Hips don't lie"

💃😉
https://m.youtube.com/watch?v=DUT5rEU6p ... dCBsaWU%3D
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Gösen »

Ashton I SN

Du har spelat i alla olika kedjekonstellationer och på alla platser i ”kedjehierarkin”. Hur ser du på din roll?

— Jag tror att jag spelat med alla spelarna i det här omklädningsrummet, säger han och skrattar.

— Det är inte dåligt att du kan spela i alla linor. Det är ett en ära att spela i fjärdekedjan, jobba hårt och skapa energi till laget. Och det är kul att spela i förstakedjan och försöka bidra med poäng.

Du var 13:e forward inför premiären och nu spelar du i förstakedjan och har gjort tre poäng på tre matcher.

— Det är tufft att se andra spelare skada sig. Men jag är glad att kunna bidra och att jag tar chanserna jag får. Jag tar vilken roll som helst och spelar i alla situationer de vill att jag spelar i. Jag vill vara där för laget.

Hur är formen?

— Jag hade en bra sommarträning här i Leksand, jag känner mig i bra form och min kropp känns bra. Jag är hungrig. Det här är mitt fjärde år här och vi har fortfarande mycket att ge.


Vad jag förstår så stämmer det han säger. Sägs vara ödmjuk och fullständigt laglojal.

Kul att han fått en plats där han funkar fullt ut. Verkar även vara hel i kroppen och ohämmad att gå in först i situationer.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
PellePaltnacke
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:52

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av PellePaltnacke »

Halloj, missade matchen igår pga jobb.
Sett att en del hänvisat till en sågning som Wikegård gjorde av oss igår.

Någon som kan återberätta vad han sa?
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Klas »

Art
PellePaltnacke skrev: fre 22 sep 2023, 10:03 Halloj, missade matchen igår pga jobb.
Sett att en del hänvisat till en sågning som Wikegård gjorde av oss igår.

Någon som kan återberätta vad han sa?
Var inte värre än vanligt, när Wiken är i farten… 8-)
Han var skeptisk till att ta in ”föredettingar” och förvänta sig att dom ska prestera som i fornstora dagar. Max, Peter C t-ex. Och kan har väl inte fel att lufta lite oro kanske.. Finn ju en del att leva upp till.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Gösen »

Klas skrev: fre 22 sep 2023, 10:36 Art
PellePaltnacke skrev: fre 22 sep 2023, 10:03 Halloj, missade matchen igår pga jobb.
Sett att en del hänvisat till en sågning som Wikegård gjorde av oss igår.

Någon som kan återberätta vad han sa?
Var inte värre än vanligt, när Wiken är i farten… 8-)
Han var skeptisk till att ta in ”föredettingar” och förvänta sig att dom ska prestera som i fornstora dagar. Max, Peter C t-ex. Och kan har väl inte fel att lufta lite oro kanske.. Finn ju en del att leva upp till.
Vad sa han efter matchen :mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Wiborg »

Ludde skrev: tor 21 sep 2023, 19:12 Boxplay är snäppet sämre än matchstarterna tyvärr dock 🤬
Tycker ju dock BP många gånger sett bra ut spelmässigt, men så studsar det in en puckjävel ändå... Vi har släppt in tre, men samtidigt var det bra nära att vi gjorde vårt andra framåt i BP när pucken studsade över Hriviks klubba.
Klas skrev: tor 21 sep 2023, 20:09
Mats_ume skrev: tor 21 sep 2023, 20:08 Hur är backarna och det defensiva spelet? (Är ute på vift)

Rätt bra! Även om man är lugnare nä vi ä o offensiv zon än egen zon 8-)
Jag skulle nog till och med vilja sträcka mig till utmärkt ;) Tycker det varit väldigt stabilt och tryggt mestadels.
Sniper skrev: tor 21 sep 2023, 20:32 Vad man fruktar i tredje: Rögle rinner igenom och gör 1-2, varpå de avgör i tom bur.
Vad man hoppas: Character Win och Leksandsfärjan-effekten 🛳️
Ibland är det inte dumt att hoppas, färjan-effekten är tydlig...
Klas skrev: tor 21 sep 2023, 21:38 Ska man kritisera någon så är det väl vår trotjänare Jon kanske… han ser trög ut. Men…! Som ålderman så får man ta det kanske, han kommer varva upp .. 8-)
Snyggt klapp-klapp med Hrivik som borde blivit mål i BP samt jävligt stark med puck i offensiv zon, så jag tycker inte han ska ha så mycket kritik. Vi spelar inte med riktigt samma intensitet som när han och MK fick smeknamnet bröderna grävling, och Knutas (som han heter hemma sedan en kommentar sa fel för något år sedan) har anpassat sig efter det känns det som.

Men han får gärna varva upp mer om han känner för det ;)
– Jag hade vrede inom mig som frigjordes och jag slog nästan Lucas (Elvenes) på käften när vi firade. Men det kändes bra, säger Cehlárik
Frågan är ju vad det var som kändes bra, att göra mål eller slå Elvenes på käften? :mrgreen:

Övriga tankar:
Jag tycker Eddie var riktigt bra idag. Trygg, stabil och levererade många bra passningar.
Mantas riktigt stabil även om det inte var hans svåraste match.
Vi gjorde Rögle riktigt uddlösa, de fick nog inte komma med fart genom mittzonen många gånger.
Jag tänkte innan matchen att jag vill se Vérroneau lite mer delaktig även om jag inte har några krav på leverans ännu. Jag fick både och.
Inga fler skador eller avstängningar, värt att fira det också!
Linköping verkar ha blandat och gett lite i inledningen av serien, jag tolkar det som att de är på nedgång och raset fortsätter på lördag.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Majorn
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 09:26

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Majorn »

Tack för nytt fint forum, är en av dessa som följt det gamla länge utan att kunna bli medlem.
Fantastiskt kul att se matchen igår, helt rätt personer som fick näta, förhoppningsvis ger detta en boost för självförtroendet för Max och Cehlarik.

Glädjer mig speciellt åt att se hur bra Ashton varit i alla matcher denna säsong, igår var han ju en gigant.
Tycker han fått en del oförtjänt kritik, visade igår att han är en lagspelare att räkna med.

Som sagt, fantastiskt arbete att snabbt få upp ett nytt fräscht forum, skall bli kul att följa.
Krille
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 22:02

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Krille »

Jag är också glad för nytt forum och att äntligen få vara med men kanske framförallt att det blir mer medlemmer och kanske en lite lägre medelålder när nya kommer in. Dock sänker jag nog själv inte medelåldern :)

Kul match också. Hrivik i gammal fin form.
PellePaltnacke
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:52

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av PellePaltnacke »

Klas skrev: fre 22 sep 2023, 10:36 Art
PellePaltnacke skrev: fre 22 sep 2023, 10:03 Halloj, missade matchen igår pga jobb.
Sett att en del hänvisat till en sågning som Wikegård gjorde av oss igår.

Någon som kan återberätta vad han sa?
Var inte värre än vanligt, när Wiken är i farten… 8-)
Han var skeptisk till att ta in ”föredettingar” och förvänta sig att dom ska prestera som i fornstora dagar. Max, Peter C t-ex. Och kan har väl inte fel att lufta lite oro kanske.. Finn ju en del att leva upp till.
Tack!
Nu tar jag det mesta Wikegård säger med en nypa salt då han tyvärr blandar riktigt bra inlägg med sämre. Känns som han konstant försöker leva upp till pressen att leverera kontroversiella åsikter vilket gör att substansen ibland uteblir.
I detta har han säkert en poäng, och är väl inte helt orimligt att tänka att Max, Peter och Marek alla har sina bästa LIF säsonger bakom sig.
Men har vi verkligen spelat tillräckligt många matcher och sett tillräckligt av alla dessa spelare för att göra en så kollektivistisk bedömning?
För egen del så är jag imponerad av vad Marek levererat i inledningen och Max är långt ifrån matchform och därmed svårbedömd. Så är väl egentligen bara Peter som jag tycker man kan unna sig lite oro över :D