Matchtröjorna

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: mån 16 sep 2024, 18:13 Är du säker på att du inte låtit fantasin skena iväg? Jessica är omslagsflicka för en Leksingen, men då kramar hon bara en kudde.
Nope. Och Superstars arkiv är inte på långa vägar restaurerat förrän den bilden kommer upp här.

Frågan är nu bara var den publicerades. Jag har googlat Jessica Olérs + Slitz + Leksand samt Jessica Olérs + Café + Leksand utan resultat. Och jag tror inte ens det var i sådant sammanhang. Utan ett oskyldigt.

Sökandet går vidare. Men tack för kudden.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: mån 16 sep 2024, 18:13 Men för att göda den gubbsjuka som sprider sig likt en pandemi på färjan så bjussar jag på lite ben. Dock inte Jessicas.
Titta på nedre bilden på sidan 4 i Leksingen 2016 nr 2, med rubriken "Bara leksingar, överallt leksingar". Det är dags för en mansperson i matchtröja efter alla dessa tjejer. Han blottar underbenen. Ta en bild och ladda ner på forumet (jag vet inte hur man gör på enheten jag för närvarande använder).

* * *

Om Wittgenstein är förhindrad - kanske av det enkla skälet att numret saknas i samlingen -
kan gärna någon annan stå till tjänst.

Själv kommer jag bidra med en delvis nyskriven ståplatsramsa så fort bilden kommer upp.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: mån 16 sep 2024, 18:23
Wittgenstein skrev: mån 16 sep 2024, 18:13 Är du säker på att du inte låtit fantasin skena iväg? Jessica är omslagsflicka för en Leksingen, men då kramar hon bara en kudde.
Nope. Och Superstars arkiv är inte på långa vägar restaurerat förrän den bilden kommer upp här.

Frågan är nu bara var den publicerades. Jag har googlat Jessica Olérs + Slitz + Leksand samt Jessica Olérs + Café + Leksand utan resultat. Och jag tror inte ens det var i sådant sammanhang. Utan ett oskyldigt.

Sökandet går vidare. Men tack för kudden.
Jag vet med säkerhet att hon var med i Slitz då jag i tonåren var prenumerant i ett par år. Så det är säkert det du tänker på.

Edit:
Hittade! Maj-numret 1999
Bild
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Gösen »

Bild
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tis 17 sep 2024, 07:36 Hittade! Maj-numret 1999
Jessica - check
Vid vatten - check
Matchtröja - nej, nästan näck

Sökandet går vidare.
(att hon skulle ha Leksands matchtröja INUTI tidningen redan 1999 håller jag som mindre sannolikt)
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tis 17 sep 2024, 08:17
Wiborg skrev: tis 17 sep 2024, 07:36 Hittade! Maj-numret 1999
Matchtröja - nej, nästan näck
Glömde den detaljen
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Efter en mer noggrann genomgång av arkivet fann jag visserligen Jessica, men inte mycket till bara ben.
20240917_100256.jpg
Jag började känna mig allt mer övertygad om att den barbenta Jessica bara fanns i Snipers fantasi. Tills plötsligt...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Wittgenstein den tis 17 sep 2024, 10:20, redigerad totalt 2 gånger.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

20240917_100923.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: tis 17 sep 2024, 10:14 20240917_100923.jpg
:-O
Så det var där jag misstog mig - det var inte Jessica utan Malin (Olsson).
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: mån 16 sep 2024, 19:54
Titta på nedre bilden på sidan 4 i Leksingen 2016 nr 2, med rubriken "Bara leksingar, överallt leksingar". Det är dags för en mansperson i matchtröja efter alla dessa tjejer. Han blottar underbenen. Ta en bild och ladda ner på forumet (jag vet inte hur man gör på enheten jag för närvarande använder).

* * *

Om Wittgenstein är förhindrad - kanske av det enkla skälet att numret saknas i samlingen -
kan gärna någon annan stå till tjänst.

Själv kommer jag bidra med en delvis nyskriven ståplatsramsa så fort bilden kommer upp.
Den här får någon annan hjälpa Sniper med. 2016 gick Leksingen direkt till runda arkivet och inte till den kartong som utgör det Wittgensteinska arkiv ur vilket Malins bara ben hämtats. Och med det sagt så avslutar jag min jakt på omslagsflickor. Jag vill inte få en stämpel som en gödare av gubbsjukan här på Färjan.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Gösen »

Benny Hill är också en filosofi av yttersta rang.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.